Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 20:03   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg har virkelig ingen anelse. Vi har det ikke så verst ryddig, bortsett fra litt aviser og post på bordet og litt leker på teppet til Sneipen. Men det øyeblikk Rhett er borte noen dager, blir det på mystisk vis akkumulert mye rart rot over alt. Ting kommer ikke ut av oppvaskmaskinen på samme mirakuløse vis, og hvis jeg slenger fra meg noe i stuen blir det stående der til jeg oppdager det selv.

Mystisk, det der.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:05   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:08   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg er en overflaterydder....SÅ lenge det ser fint ut, gjør det ingenting at det ligger en eske under senga som er full av småting som ikke har noe hjem...En gang i blant rydder jeg i den, men eska er stor og tingene er små!...

Teorien om at alt har sin plass funker ikke helt for meg...for hva hjelper det at alt har sin plass når man ikke legger ting på plassen sin

Jeg har også en ryddig mann - så han tar dypderyddinga og jeg tar "gjøre-det koselig-ryddinga"

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:08   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Kjenner jeg blir litt inspirert av denne tråden og vil slenge på et tips:

Ha kurver og esker også inni skuffer og skap. Ikke bare oppå hyller o.l

Vi har f.eks en 4 åring, og inni hennes skap er det vanlige hyller. Vi har delt hver hylle i to ved å ha vanlige plastkurver inni skapene. På den måten får vi skilt truser/sokker mot strømpebukser og t-skjorter.

I min nederste baderomsskuff skal jeg nå kjøpe småkurver slik at jeg kan skille bind fra tamponger fra truseinnlegg, og ikke ha alt i ei smørje.

Ja, vi har det sånn. Genialt. Jeg har satt stilige Ikea-kasser inni skapet til vesla, der har hun bla. sokker, truser, strømpebukser osv.

Hun har også et hyllesystem fra Ikea på rommet sitt (dette, bare hun har hvit hylle med røde bokser inni) der hun feks. har Barbiesaker i en boks, lego i en, bamser i en annen osv. Rommet hennes ble plutselig UTROLIG mye mer ryddig etter at vi kjøpte denne.

I gangen har vi en retro stilig krakk med et rom under setet, og der ligger votter, luer, skjerf og slikt.

I vårt skap er det Ikea-esker med belter, sokker, truser, og slikt.

På gjesterommet har vi hyller med lekre Ikea-esker (som vi har merket) med feks. malesakene mine, usorterte bilder, ting vesla har laget opp gjennom årene, viktige papirer osv. Alt sortert i hver sin eske.

Vi har fått det ekstremt mye mer ryddig etter at vi oppdaget Ikea-eskene.

Nå har vi også fått 42" LCD-tv (som skal henge på veggen) og da må vi ha ny stereobenk/skjenk. Da kan jeg endelig skjule alt av elektronikk inni skjenken, så da ser det ENDA mer ryddig ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:09   #45
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

"Hverdagsrotet" har faktisk blitt bedre her etter et tips fra en eller annen på NM: Aldri gå ut av et rom med tomme hender. Eller noe i den duren. Om jeg skal fra stua til kjøkkenet, er det alltids noe som kan ryddes ut dit i samme slengen. Om ungene roper fra lekerommet, er det alltids noe som skal fra stua og inn dit.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:11   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

"Hverdagsrotet" har faktisk blitt bedre her etter et tips fra en eller annen på NM: Aldri gå ut av et rom med tomme hender. Eller noe i den duren.


Ja. Jeg går aldri ut av et rom uten å ta et kjapt overblikk for å se om noe skal fraktes til et annet rom. Det går helt automatisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:17   #47
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg cleening sucks.jpg (66,7 KB, 11 visninger)
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:21   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Teorien om at alt har sin plass funker ikke helt for meg...for hva hjelper det at alt har sin plass når man ikke legger ting på plassen sin

Jeg har definert esken med papirer som skal sorteres som et hjem jeg, da. Det viktigste er ryddige overflater. Min teori er at det forplanter seg ved hjelp av diffusjon sånn litt etter litt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:21   #49
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! .

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:26   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

etter tips herfra har badet vært ryddig hver dga. Jeg tar alt rotet etterhvert der, genialt, olg prøver å ta et karter dagen på hvert av de to rommene i uset som er værst. Håpet er at det er bedre i alle rom snart

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:26   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså!

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:30   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Teorien om at alt har sin plass funker ikke helt for meg...for hva hjelper det at alt har sin plass når man ikke legger ting på plassen sin

Som sagt før: teorien strander hos oss primært fordi det ikke finnes mange nok plasser i forhold til ting. Legg til at ingen av oss er flinke til å rydde "etter hvert", og at ingen av oss egentlig orker å bruke verdifull kveldstid på husarbeid, så blir resultatet deretter. Det plager meg riktignok ikke så veldig. (På listen over ting jeg skulle ønske jeg var flinkere til, kommer "holde det ryddig" ganske langt ned.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:32   #53
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

Eller hit. Tips: Bruk armlenet på sofaen som oppbevaringsplass for halvskitne barneklær.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:37   #54
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Teori og praksis er laaaaaaaaaaaaangt fra det samme.
Og kombinert med et mutert husmorgen (et som har blitt til rotegen) så er det ikke eltt å ha det ryddig.
Inne i skapene mine har jeg tellekanter på klærne, men kan bruke en evighet på å få klærne inn i de, selv om de ligger sammenbrettet.
De fleste steder har sin faste plass, alikevel får jeg bunker. (mannen sin måte å rydde på er å arkivere alt i bunker)

Egentlig burde jeg ikke svare i denne tråden for ovrskriften ekskluderer meg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:38   #55
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..


Jeg vil dåne med nisselue! Hvis du IKKE rydder hele tiden, da blir det rotete. :fårklarer:

Kan ikke du komme og bo hos meg i noen dager, da får du sett hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig .

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:40   #56
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Alt har sin plass .... jeg blir helt kokkelimonke av at ting flyter og ikke er på sin plass
Med fire barn, hund og katt må det være slik
Det verste her i huset er glass som blir satt igjen overalt, og sko, det er et eget kapittel

Jeg tror jeg er den eneste som klarer å åpne skapdørene i gangen og sette skoene på hyllen inni skapet
tenk om et av dyrene ville finne på å kosegnage litt på noen boots e.l.

Lekene til Oliver har en tendens til å bli dratt ned i stuen, og blir liggende.
Jeg bærer det opp på rommet hver kveld og setter det påplass

En annen ting som jeg har erfart, når det er rydding i lekene, de er sortert og er på sin plass, da er det mye mer morsomt å leke også

I stuen har vi feks skuff under bordplaten til fjernkontroller.
Ikke my epent når de slenger rundt omkring på det lille tv-bordet

Knagg i gangen til nøkler, og alle klarer å henge de der med engang de kommer inn. Praktisk og ryddig.

Heldigvis er kjøkkenet stort med mange skap og skuffer
Da er det enkelt å holde det ryddig på benkene
Jeg misliker at det står ting rundt omkring på kjøkkenbenken som ikke skal være der

Og jeg hater igrunnen å ha det rotete ja

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:41   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg er ikke sikker på om Kristin ikke skjønner hvordan det rent praktisk går for seg at det blir rotete (det blir det når man ikke rydder hele tiden, som nolo så presist forklarer), eller om hun ikke skjønner hvorfor folk ikke rydder hele tiden, slik hun gjør (det er gjerne fordi de ikke liker det, eller ikke kommer på at de skal gjøre det, eller begge deler), eller ikke skjønner hvordan det går an å leve med at det er rotete rundt en (det er delvis en medfødt egenskap og delvis snakk om vane).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:51   #58
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Her har alt hvert sitt hjem, men samboern legger kategorisk alle ting midt på spisestuebordet. Da mener jeg alt fra dagens post, nøkler til driller og sager. Blir hoppende gal hele tiden jeg men hvor havner det neste gang? Joda midt på bordet eller på toppen av bokhylla i stua. Jeg er sikker på at jeg kommer til å fly på han en dag for dette. Men vi kommer fra vidt forskjellige hjem. Hjemme i hans barndomshjem er det rotete og lukter møkkete. Hjemme i mitt er det omtrent så sterilt som i et sykehus. Jeg vil ha det hjemmekoselig ikke sånn at det ser ut som et museum, men ryddig! Det med bokser er prøvd, men de blir fulle, så rydder jeg dem så glemmer samboern dem og legger alt på hans vante plass. Rart jeg blir gal?

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:05   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke sikker på om Kristin ikke skjønner hvordan det rent praktisk går for seg at det blir rotete (det blir det når man ikke rydder hele tiden, som nolo så presist forklarer), eller om hun ikke skjønner hvorfor folk ikke rydder hele tiden, slik hun gjør (det er gjerne fordi de ikke liker det, eller ikke kommer på at de skal gjøre det, eller begge deler), eller ikke skjønner hvordan det går an å leve med at det er rotete rundt en (det er delvis en medfødt egenskap og delvis snakk om vane).


Det var det første jeg mente. Hvordan det blir rotete. Jeg rydder nok hele tiden, jeg. Mannen min også. Men jeg tenker liksom ikke på at vi gjør det, det bare ER sånn. Har man flyttet på en ting, så flytter man den tilbake. Jeg liker dessuten å rydde. Trives med system og orden. Noen mobber meg litt når de ser tellekantene i skapene mine, men jeg liker det sånn. Og jeg trenger nesten aldri rydde, for det ER jo ryddig. Jeg greier heller ikke å leve med rot, da blir jeg stressa.

:fårklarer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:11   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Jeg skjønner hva du mener, Kristin. Men dere har nok både annerledes innstilling og noe annerledes livs- eller levestil enn vi. (For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no