Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Koteletter i ovn - oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-11, 15:55   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Koteletter i ovn - oppskrift?

Noen som har oppskrift på koteletter i ovn?
Eller i hvert fall kan fortelle meg hvor varm ovnen skal være og hvor lenge kotelettene skal stå?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:28   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

Min favoritt:

Rotgrønnsaker skrelles og kuttet i biter og legges i bunn av en form
Hell 5 dl oksebuljong over
Legg koteletter oppå, salt/pepre dem
Dekk med alu folie og la stå i 2 timer på 175C.


Jeg lager ofte med gulrot og gresskar i bunnen

Ellers er denne god:
http://www.matprat.no/sunn/sunne-opp...nnsaker-i-ovn/

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:43   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

Vi snur kotelettene i egg og så mel m/ salt og pepper. Steikes lett i steikeovn og så inn i ovnen. 100 grader i 4 timer. Må være tint. :sulten:
Denne lager vi ofte om søndagen og er populær hvis det kommer gjester. Maten lager seg selv.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:37   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

Jeg krydrer koteletter, høvler over litt smør og fyller ut langpannen med rotgrønnsaker. Stekes på 200 grader i 40 minutt, skru ned til 180 grader for de siste 20 minuttene. Kotelettene blir kjempesaftige og knallgode.
Jeg legger kotelettene i midten.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:57   #5
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

Denne er knallgod, og etter 3 timer i ovnen smelter kjøttet på tunga!

Elvis-koteletter til fire
4 tykke koteletter
(slakterkjøpt)
2 ss mel
2 ts tørr sennep
4 fedd hvitløk
1 ts salt
masse pepper
½ liter kyllingkraft
1 boks fløte
1 ss grov sennep

1. Bland mel, sennepspulver, hakket hvitløk, salt og pepper. Gni
godt inn i kotelettene.
2. Legg kotelettene som takstein i en ildfast form. (Obs! med
fettranden opp!) Strø resten av melblandingen oppå.
3. Hell over kyllingkraften og fløte-/sennep-blandingen slik at den
nesten når opp til toppen av kotelettene.
4. Stek i 180 grader i cirka tre timer.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:15   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

kamp sin oppskrift er omtrent den samme som min, og det er kjempegodt. Men jeg gir blaffen i kaloriene og steker kotelettene før jeg tar dem i ovnen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:27   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

*abb*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:08   #8
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koteletter i ovn- oppskrift?

Denne er knallgod, og etter 3 timer i ovnen smelter kjøttet på tunga!

Elvis-koteletter

Prøvde denne fra M&M, og det var godt!
Takk!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:08   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koteletter i ovn - oppskrift?

Jeg tester Inters variant i dag, den så passe enkel ut. Står i ovnen nå.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:15   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koteletter i ovn - oppskrift?

Hva slags koteletter bruker dere?
Vi har aldri koteletter til middag(fikk det alltid hjemme),
nå har jeg kjøpt svinekoteletter og tenker å teste ut pesten sin oppskrift!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:59   #11
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koteletter i ovn - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Jeg tester Inters variant i dag, den så passe enkel ut. Står i ovnen nå.

Vi elsker den fordi den er så enkel og blir så god. Vi har den ofte i ukedagene siden den egentlig lager seg selv.

Vi bruker oftest nakkekoteletter siden det er mer fett på dem, da blir de kjempejuicy.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:52   #12
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koteletter i ovn - oppskrift?

Det ble veldig bra! Brukte nakkekoteletter og poteter og gulrøtter, for det var det jeg hadde i hus. Neste gang blir det flere rotgrønnsaker og litt mer spennende krydder. Å skave smør over kotelettene var genialt, de ble jo skikkelig brunet selv om jeg ikke forstekte dem i panna.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:30   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koteletter i ovn - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Det ble veldig bra! Brukte nakkekoteletter og poteter og gulrøtter, for det var det jeg hadde i hus. Neste gang blir det flere rotgrønnsaker og litt mer spennende krydder. Å skave smør over kotelettene var genialt, de ble jo skikkelig brunet selv om jeg ikke forstekte dem i panna.

I know, det er knallgodt!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no