Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-08, 12:43   #21
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Den barmen-pzzaen er bare sykt god. Det fine er at man kan lage pizza etter hver enkelt sin smak. Ungene her elsker det, den ene bruker bare ketchup, pølse og ost på, mens de andre to er litt mer utfoldende av seg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 21:12   #22
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Der henger jeg meg også på Barmen pizzaen!! Det mest geniale synes jeg er at man kan lage 10-15 stykk en kveld, deretter ta dem frem ved behov, 4 min i ovnen og vips maten er klar. Pizzasausen fryser vi i små beholdere og tiner ved behov.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:03   #23
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Iset!

Jeg har forsøkt å lage deigen du har skrevet opp her, men den blir veldig rar. Hvor mye vann bruker du sånn cirka? Denne blir for tørr, samtidig som den selvfølgelig er oljete. Ser ikke ut til å heve noe særlig. Tips?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:04   #24
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

For tørr, samtidig som det ikke hjelper noe særlig å tilsette vann, altså.
Kanskje jeg har brukt for mye olje, eller skal den være sånn med så mye olje..?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 20:17   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

ITALIENSK, type Bølgen & Moi:

Bunn:
350 gr hvetemel pluss litt ekstra på benken
2 dl vann
3 ss olje
1 ts salt
2 ts tørr gjær

Saus:
1 dl tomatpurre
1 dl vann
1 dl olivenolje, jeg nesten halverer.
1 ts balsamico
salt
pepper
tørr oregano
frisk rosmarin
Hvitløk, mannen vil ha tørr revet, jeg Italiensk frisk hakket.
Er barna uvant med tomatpurre, kan den blandes ut med frisk, hermetisert eller kondensert.

Fyll:
vi tar hva vi har, tynne skiver av løk og paprika. Skinke, salami eller thai marinerte scampi. Gjerne 4 Oster fra TINE. Ruccola.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 12-03-11 kl 21:04.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 20:26   #26
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Oh my God, ser jeg har dratt opp en veldig gammel tråd. Har ikke lagt merke til det noen av gangene jeg har lest og brukt den.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 20:30   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Iset!

Jeg har forsøkt å lage deigen du har skrevet opp her, men den blir veldig rar. Hvor mye vann bruker du sånn cirka? Denne blir for tørr, samtidig som den selvfølgelig er oljete. Ser ikke ut til å heve noe særlig. Tips?

Eh, jeg har gjort en stooor bommert. Jeg ba mannen min lese her nå, og han holdt på å daue da han leste innlegget mitt. Det skal ikke være olje i deigen.

Oppskriften er ellers som i innlegget mitt, men ikke olje. Skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet det ... Ikke rart den ble oljete, herregud? Ikke drep meg, jeg skal forandre på innlegget med en gang. *dør*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:02   #28
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eh, jeg har gjort en stooor bommert. Jeg ba mannen min lese her nå, og han holdt på å daue da han leste innlegget mitt. Det skal ikke være olje i deigen.

Oppskriften er ellers som i innlegget mitt, men ikke olje. Skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet det ... Ikke rart den ble oljete, herregud? Ikke drep meg, jeg skal forandre på innlegget med en gang. *dør*

Da var det ihvertfall ikke jeg som var fullstendig på bærtur. Haha! Ingen skade skjedd, det har blitt pizza her, men vi ble enige om at vi skulle prøve en annen deig neste gang.

Er det 2 dl vann det skal være, eller bruker dere bare "passe" mengde vann?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:55   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Tror det er mindre enn 2 dl, men mannen min pleier ikke å bruke noe mål på det, bare har oppi vann til passe deig. Jeg gjør også det når jeg lager deig (med hvetemel da), men jeg pleier å begynne med væsken og ha tørrgjær og evt. bittelitt sukker i kjøkkenmaskinen og la det blande seg litt, så har jeg oppi mel mens maskinen går, litt etter litt, til deigen er fin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 01:04   #30
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Ok. Jeg har ikke kjøkkenmaskin, men jeg får ta det litt på feelingen. Tusen takk for hjelp! :-)

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:00   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Mannen min bruker ikke maskinen, han synes maskiner er noe stort tull.
Jeg, derimot, elsker alle kjøkkenmaskin-greiene mine så jeg bruker dem, hehe. Men han lager altså alltid deigen uten maskin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:10   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Pizza med sweet chili karri kylling og mozzerella.

Du trenger
Tynn pizzabunn
Pizzasaus
2 kyllingfileter
Sweet chili saus (ca. 2 spiseskjeer, eller etter smak)
Karri (ca. 1-2 t-skjeer, eller etter smak)
Champignon
Rød løk
Mozzerella (evt. også Jarlsberg eller annen gul fast ost, vi pleier å ha en fersk Mozzerella og litt revet Jarlsberg)

Kutt kyllingen i biter og krydre med karri og sweet chili (her må man prøve seg frem med mengder, men det er bedre med for lite enn for mye første gangen). Stek kyllingbitene i panne. Kutt champignong og rød løk. Riv ost.

Ha på pizzasaus, kylling, champignong, rød løk, mozzerella (om du bruker fersk bare riv av passende biter av den hvite osteklumpen) og revet ost. Stek etter anvisning på bunnen (pleier vel å være 225 grader i 10-12 minutter?).

Denne pizzaen er bare så fantastisk god!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 15-03-11 kl 08:11.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:48   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

*kikker*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no