Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV-ansatte på seminar i utlandet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 10:55   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NAV-ansatte på seminar i utlandet

Hva synes dere om dette (link i neste innlegg)? Greit nok at NAV har lite penger, men jeg tipper at opplæringsbudsjettet er et helt annet enn saksbehandlingsbudsjettet, slik at penger spart på det ene budsjettet er ikke penger tjent på det andre. Dessuten var jo denne turen billig.

Men kanskje burde ikke det offentlige bruke penger på slikt? NAV konkurrerer jo gjerne med mange private bedrifter om samme arbeidstakere. Ikke så gøy å jobbe et sted med et belastet rykte i tillegg til at man skal ha null frynsegoder.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:55   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=571862

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:58   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

NAV-omstillingen har vært tung og vanskelig og til tider ganske smertefull for de ansatte. Pengene for denne turen er tatt av omstillingsbudsjettet, så at noen penger av det avsindig store budsjettet brukes til kursing med litt sosiale tiltak for de ansatte synes jeg er helt greit. Hadde de reist til et norsk hotell (som det gjøres titt og ofte i NAV) ville det kostet det samme, men da ville det ikke fått så store overskrifter, fordi det er jo ikke utlandet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:16   #4
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Jeg synes det er ok. Ansatte i NAV trenger garantert motivasjon og opplæring. Hvis vi skal beholde dyktige folk i staten, så må vi unne dem noen gulrøtter.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:16   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Det er ikke noe jeg henger meg opp i for å si det sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:18   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Synes det er greit å sende dem til utlandet jeg. Der får de mere for pengene, samtidig som de kan kose seg litt. Det er dem sikkert vel undt. Hva får en for kr 4000,- pr. person her i Norge om en skal på kurs?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:20   #7
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Jeg er helt enig med dere altså, men jeg reagerer litt på et par av uttalelsene i artikkelen:

Sitat:

Assisterende direktør i Arbeids- og velferdsdirektoratet , Yngvar Åsholt, blir ikke blid når VG forteller han om Nav-turen til Sardinia.

- Dette er en uheldig sak for oss, som vi ikke trenger nå. Slike reiser kan lett bli misforstått, og kan dermed skade vår troverdighet. Dette er riktignok en tur med faglig innhold, og ikke noen kosetur, men det er ikke i tråd med våre sentrale anbefalinger, sier Åsholt.

Erna Solberg er også i mot det, i følge VG:

Sitat:

Provoserende overfor brukerne, sier Høyre-leder Erna Solberg

Så det er jo tydelig at det er forventet at noen skal reagere på det? Synes heller at han fra NAV skulle stått for at dette var forsvarlig, NAV skal jo tross alt være en atraktiv arbeidsplass.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:23   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hadde de reist til et norsk hotell (som det gjøres titt og ofte i NAV) ville det kostet det samme, men da ville det ikke fått så store overskrifter, fordi det er jo ikke utlandet.

Godt poeng.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:27   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Det må da være greit at også NAV-ansatte får kurs og får hygge seg litt. Det var jo ikke snakk om noen hurra-meg-rundt-tur med fri bar. Selvfølgelig skal man være forsiktig når man forvalter skattepenger, men hvis offentlige arbeidsplasser skal være attraktive for gode arbeidstakere, og hvis også de som jobber i stat og kommune skal trives på jobb (holde sykmeldingsprosenten nede etc), må også de få utvikle seg faglig og få litt gjennom jobben. Dette er jo mennesker som aldri får en middag, et julebord, sjelden julegave, meget sjelden kurs og så å si aldri reiser dekket av arbeidsgiver. Jeg synes NAV-direktøren burde stå fast på at dette var helt greit og et bra og økonomisk godt opplegg, hvis det er det han mener.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:30   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

tja.... burde vi som jobber på sykehus kunne få reist til "utlandet" på kurs også?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:41   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Det er utrolig smålig å reagere på dette. Programforpliktet reaksjon fra høyrelederen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:47   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Nå er ikke jeg muligens litt for innhabil til å uttale meg, men jeg synes som flere her at det er smålig å reagere på slikt. Folk har regelrett jobba ræva av seg i forhold til denne reformen, og for å sikre et minimum av tjenester til brukerne. Jeg tror at det å bruke noen kroner på sosiale aktiviteter i et miljø som er preget av stress og mye negative tilbakemeldinger som følge av stor arbeidsmengde, vil komme de ansatte og brukerne til gode. Det å forsøke å holde på de ansatte og hindre lekkasjer er av stor verdi tror jeg, fordi man da hindrer stillinger i bli stående ubesatt i månedsvis og at kompetanse og erfaring forsvinner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:53   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Det er dessverre bare slik det er, at mange automatisk putter Utenlandstur™ i kategorien råflott selv når det blir betraktelig billigere å reise utenlands enn å holde seg i landet. Og da bør man ta inn over seg at det er den signaleffekten det har, hvis man har til hensikt å unngå negativ oppmerksomhet. Selv jobber jeg i et større privat firma hvor det pågår omstillinger, og sosiale arrangement utenlands kommer for tiden ikke på tale pga. signaleffekten internt. Jeg skjønner at det ikke er noe særlig å få beskjed om at man er «overtallig» samtidig som en hel avdeling får reise til Praha i fem dager. :tenkt eksempel:

Når det er sagt så unner jeg NAV-erene utenlandsturen, tviler ikke på at det er fortjent og at det ikke er noe dyrere enn å gjøre ting innenlands. Men jeg syns det er klønete om ledelsen ikke var forberedt på mediareaksjoner.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:53   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Synes det er fint at de gjør mest mulig ut av pengene som er satt av jeg. Som Adrienne sier: Et opphold på et hotell i Norge ville ha gitt samme prislappen.
Hos oss har vi hatt fagsamlinger i utlandet (Praha etc) det har lønnt seg sammenlignet med å ha det i Norge.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:09   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men jeg syns det er klønete om ledelsen ikke var forberedt på mediareaksjoner.

Det er det ingen tvil om, informasjonsmessig så har NAV-ledelsen litt å gå på i denne saken.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:23   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Jeg tenkte først at det er virkelig smålig å reagere på dette, men igjen så tror jeg det handler om lite kunnskap av de som tar det ille opp (kanskje ikke Erna, men hun er jo bare på krigsstien). Folk ser nyheten slått opp stort på førstesida i VG og tenker sitt. Ikke sikkert de gidder å lese artikkelen engang.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:49   #17
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Er det noen som trenger å få seg en tur til utlandet for å kurses, så er det de stakkars menneskene som jobber på NAV. De får mye pes om dagen. Både rettmessig og ikke. Det er fritt frem for å pese NAV-ansatt, liksom.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:56   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Sitat:

Provoserende overfor brukerne, sier Høyre-leder Erna Solberg

Som om stortingspolitikerne bryr seg om brukerne.

Og jeg lurer på hva som er så provoserene. At det er til utlandet. Hadde det vært greit om man bodde på hotell i "DistriktsNoreg"?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:20   #19
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Håper de har en flott tur jeg, ikke en slik tur Dag Andersen hadde da han var på ferie.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 08:26   #20
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: NAV-ansatte på seminar i utlandet

Syntes prisen for 49 stk var veldig overkommerlig. Helt greit at de kurses, håper de får ett fint og motiverende kurs!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no