Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-22, 13:27   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Vi lever i en fri verden og folk gjør selvfølgelig som de vil. Men fins det en omforent oppfatning av når det er penest med sort strømpebukse + sorte pumps/ stilletter og når der er penest med nude stømpebulse og nude pumps/ stilletter?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 13:49   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Konfirmasjon og dåp på våren: nude stømpis, ellers sort. Sånn cirka lever jeg som aldri har brune nok legger før i juli. Dåp og annet «høytidelig» andre årstider er også forøvrig sort.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 13:49   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Nb. Har bare sorte pensko med hæl.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 13:52   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.036
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg bruker stort sett bare sorte strømpebukser - hele året. Årsaken er at de kan kjøpes litt tykkere slik at de varer lenger. (Ja, jeg er økonom.) Jeg kjøper nesten ikke "klær", men det blir en del strømpebukser på et år.

Jeg har veldig varierende sko på selv til kjole. Det kan like gjerne gå i joggesko. Stilletter bruker jeg aldri.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 13:59   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.851
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg bruker nude stort sett hele året til pene kjoler. Men har sorte pumps fordi de jeg har er så gode å gå i, spesielt om kjolen er i mørkere farger. Om de finnes i nude burde jeg kjøpt et par der også. Om sommeren er det bare legger og sandaler. Ca. jeg blir fort brun.


Grovere hverdagskjoler er gjerne med svart ullstrømpis.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 15:08   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.902
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Hvorvidt jeg har svarte eller nude strømpebukser avhenger hovedsaklig av fargen på kjole/skjørt; nude til lyse klær, svarte til mørkere klær (uten at jeg kan si nøyaktig hvor grensen mellom lys/mørk går - kommer også litt an på materiale og anledning/årstid).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 15:11   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Bruker stort sett bare nude når jeg har kjole/skjørt. Sort til bunad og evt på vinter hvis det er kaldt, da bruker jeg gjerne tykke, sorte strømpebukser. Mtp sko så har jeg alle slags farger på skoene til nude strømpebukse, men stort sett bare sorte sko til sorte strømpebukser.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 15:48   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.563
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Svart fra oktober og ut april. Nude til alle sommerkjoler.
Joggesko til alt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 17:15   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Kun svart, aldri nude. Kan jeg ikke ha bare ben blir det svart. 20 denier på våren og tidlig høst, 50 eller mer sen høst og vinterstid.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 17:30   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg bruker nude strømpebukse og svarte stiletter omtrent alltid.

(Egentlig omtrent aldri siden jeg aldri pynter meg lenger, men dog.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 17:51   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Svart fra oktober og ut april. Nude til alle sommerkjoler.
Joggesko til alt.

+ 1 her, men ikke joggesko. Går mest på vær og årstid for meg. Lyse kjoler/skjørt = vår, sommer og lys strømpebukse og sko
Mørk kjole/skjørt = høst, vinter og lys strømpebukse og sko

Synes det Jan være typete og fint og kombinere, men jeg synes det er mye lettere å kle meg ton-i-ton enn typene, trendy eller i kontrasgfarger

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 20:09   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg liker ikke 20 denier svart, så jeg bruker alltid nude i sommerhalvåret når 50 denier blir for varmt. Og selvsagt bare legger når det er vær til det. Kan også finne på å bruke nude i vinterhalvåret til ekstra pyntede kjoler (typisk fordi fargen på kjolen passer bedre til nude eller fordi jeg vil at skoene skal synes bedre). De aller fleste skoene mine er svarte, for øvrig. Den dag kjem aldri at jeg kjøper nude pumps.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 20:16   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg vil si at det kommer an på antrekket ellers for min del. I år har jeg kjøpt en lys blå vårkjole til konfirmasjon og 17 mai og tenker å ha nude strømpebukse til. Dersom jeg bruker mørkere antrek velger jeg sort strømpebukse.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 21:17   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.971
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg går aldri i tynne sorte strømper. Har alltid synes det ser rart ut, men bruker tykke sorte strømpebukser på vinterstid. Slike som ikke er transparente. Så altså alltid nude tynne strømper. Jeg har ikke nude pumps, og har ikke tenkt at jeg trenger det.

Kom nettopp på at jeg nok bruker sorte tynne knestrømper til bunaden, men det hender ganske så ofte at jeg bruker nude der også selv om det egentlig vel ikke er helt innafor.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 21:49   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.851
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker ikke 20 denier svart, så jeg bruker alltid nude i sommerhalvåret når 50 denier blir for varmt. Og selvsagt bare legger når det er vær til det. Kan også finne på å bruke nude i vinterhalvåret til ekstra pyntede kjoler (typisk fordi fargen på kjolen passer bedre til nude eller fordi jeg vil at skoene skal synes bedre). De aller fleste skoene mine er svarte, for øvrig. Den dag kjem aldri at jeg kjøper nude pumps.

Det er nok derfor jeg ikke bruker denier 20 i svart. Jeg synes ikke transparent sort er så pent.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 00:07   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Dette spriker jo i alle retninger.

Hvilken denier og hva er penest av matt og ikke-matt da? Til konfirmasjonspent.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 05:36   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.370
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Jeg bruer tykke sorte (aldri tynne sorte) når det er for kaldt til å gå uten strømpebukse, gjerne sammen med litt røffe sko. Jeg bruker aldri nude, foretrekker bare legger.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 08:19   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.929
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Dette spriker jo i alle retninger.

Hvilken denier og hva er penest av matt og ikke-matt da? Til konfirmasjonspent.

Jeg foretrekker alltid matt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 08:46   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.637
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Dette spriker jo i alle retninger.

Hvilken denier og hva er penest av matt og ikke-matt da? Til konfirmasjonspent.

Kanskje lettere å svare hvis du sier litt mer om hvordan resten av antrekket er?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 08:49   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.815
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Hvorvidt jeg har svarte eller nude strømpebukser avhenger hovedsaklig av fargen på kjole/skjørt; nude til lyse klær, svarte til mørkere klær (uten at jeg kan si nøyaktig hvor grensen mellom lys/mørk går - kommer også litt an på materiale og anledning/årstid).

Dette.

Ellers bruker jeg gjerne 40 denier og tykkere i svarte strømper. Synes det er penere (fordi man ofte er bleik når man bruker mørke klær ), men også fordi de holder seg bedre når de er tykkere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no