Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-20, 09:54   #341
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Frustrerende når bildet lyver litt, og journalistene bare vil ha klikk.

Det jeg reagerte på i denne sammenheng er å se lokale folk fra her vi bor som flagget på SoMe med at de dro INN til løkka på en lørdag som i går. Når vi har så mange andre steder å være her ute....

Ja, da følger de ikke oppfordringen om å starte turen ved egen inngangsdør, akkurat. Og bidrar til hat og raseri mot oslofollk generelt, og dem som bor sentralt spesielt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 17:11   #342
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå



Denne var utrolig betegnende på hvor teit bildet fra Dagbladet var.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 17:17   #343
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Elsker den desperate legofiguren helt i front.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-20, 17:35   #344
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Og helikopteret bakerst. Skal det være dramatisk så skal det være dramatisk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:36   #345
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Hvordan tenker dere andre om samvær med den nærmeste familien (foreldre rundt 65, voksne søsken med baby) nå etter fire uker i nær karantene? Ingen av oss har hatt noe særlig sosial omgang ut over korte turer i butikken, pluss at 17-åringen har vært sammen med en kompis noen få timer en gang i uka. Er det innafor med typ et kaffebesøk nå i påsken eller bør man fortsatt unngå? Bmrk ikke vær til å være sammen ute...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:39   #346
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvordan tenker dere andre om samvær med den nærmeste familien (foreldre rundt 65, voksne søsken med baby) nå etter fire uker i nær karantene? Ingen av oss har hatt noe særlig sosial omgang ut over korte turer i butikken, pluss at 17-åringen har vært sammen med en kompis noen få timer en gang i uka. Er det innafor med typ et kaffebesøk nå i påsken eller bør man fortsatt unngå? Bmrk ikke vær til å være sammen ute...

Det blir vel aldri tryggere enn nå. Når de åpner opp litt mer, vil det jo være større sjanse for smitte enn nå hvor alle har sittet innestengt i fire uker.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:40   #347
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det blir vel aldri tryggere enn nå. Når de åpner opp litt mer, vil det jo være større sjanse for smitte enn nå hvor alle har sittet innestengt i fire uker.

Ja, det er litt sånn jeg tenker også, men trenger å kalibrere.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:46   #348
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Vi har hatt moren min på et par korte besøk. Hun sitter to meter pluss unna. Og vi har vært hos henne. Ingen av oss har møtt noen andre unntatt turer i butikken.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:51   #349
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Naboen som er røntgenlege har besøk ute nå. Besteforeldrene leier barnebarna uten hansker og har ungene på fanget.

Tenker det må være litt opptil hver enkelt hva man tenker er OK. Det er ikke nedlagt forbud mot å omgås eldre om man selv er frisk.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 13:54   #350
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Jeg har vært hos foreldrene mine et par ganger. Vi sitter med to meters avstand, og jeg lager min egen kaffe og setter koppen i oppvaskmaskinen før jeg går. Ingen av dem bør få covid19.

(Heldigvis for dem, er de to. De kjører lange bilturer hver dag, og går i butikken når det er lite folk - dvs. min hjertesyke far sitter i bilen og venter mens mamma er inne og handler.)

Jeg tenker at hvis man følger retningslinjene og holder avstand, kan man tillate seg et kaffebesøk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 14:17   #351
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Fhi sier jo at man ha besøk, så vi treffer svigerforeldrene mine. Vi klemmer ikke, sitter i hvert vår sofa og de får ikke holde babyen. Vi kan rett og slett ikke holde niåringen innesperret med en deprimert mamma og en sliten pappa lenger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 14:28   #352
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Vi har ikke besøkt noen. Husker ikke sist jeg så mamma og pappa. Men vi ses ikke så ofte uansett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 18:03   #353
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

I dag gråt mamma i telefonen over savn av det vanlige livet. Hun får teæreffe våre to barn på 11 og 12 og gå tur. Men hun savner å være lenger med dem, de pleide å sove over i helgene. Og søsteren sine barn på 1 og 2 1/2 har de ikke sett siden 10 mars... Og nå skal de begynne i barnehagen igjen, og da får hun ihvertfall ikke sett dem. Triste greier. Vi er deppa alle sammen nå.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-20, 18:53   #354
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.838
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Mamma går tur med jentungen, og hun har begynt å besøke oss i hagen littegranne. Pappa ser vi ikke noe til, men han er både litt mer smitteengstelig, og trives godt for seg selv, så der er jeg ikke bekymret.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 21:17   #355
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvordan tenker dere andre om samvær med den nærmeste familien (foreldre rundt 65, voksne søsken med baby) nå etter fire uker i nær karantene? Ingen av oss har hatt noe særlig sosial omgang ut over korte turer i butikken, pluss at 17-åringen har vært sammen med en kompis noen få timer en gang i uka. Er det innafor med typ et kaffebesøk nå i påsken eller bør man fortsatt unngå? Bmrk ikke vær til å være sammen ute...

Vi har truffet mamma og pappa to ganger i påsken, ute. Jeg blir stressa av hele opplegget. De er lite bevisste på smittetiltak.
Raymond Johansen har oppfordret til å ikke ha påskebesøk i Oslo-området, så da egentlig var vel det vi gjorde, med grillings ute, på kanten med rådene gitt.

Men hvis du klarer å slappe av og hygge deg, så må man jo gjøre det som føles mest riktig for seg og sin familie. Når dere alle har vært i karantene såpass lenge så er det jo begrenset hvor store kontaktflater dere har.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 21:49   #356
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Vi har truffet mamma og pappa to ganger i påsken, ute. Jeg blir stressa av hele opplegget. De er lite bevisste på smittetiltak.
Raymond Johansen har oppfordret til å ikke ha påskebesøk i Oslo-området, så da egentlig var vel det vi gjorde, med grillings ute, på kanten med rådene gitt.

Men hvis du klarer å slappe av og hygge deg, så må man jo gjøre det som føles mest riktig for seg og sin familie. Når dere alle har vært i karantene såpass lenge så er det jo begrenset hvor store kontaktflater dere har.

Vi inviterte foreldrene mine på kake og kaffe i går ettermiddag. Det var hyggelig, men jeg ble litt stresset. Samtisig tror jeg at denne situasjonen vi er i nå kommer tll å vedvare lenge enda, og det påvirker vurderingene jeg gjør. Jeg skulle ønske det var krystallklare anbefalinger rundt dette med kontakt med den nærmeste familien utenfor husholdningen fra FHI.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 22:47   #357
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Ser flere rundt her hjemme og venner på fb er mer "slepphendte" med å holde avstand og møter flere nå i påsken, og det tror jeg kommer av at myndighetene gikk ut med info om at nå er dette under kontroll og skole og bhg åpner etter påske.
Merket det på tur i dag også hvor stor grupper satt eller gikk i sammen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 23:03   #358
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Vi har truffet foreldrene mine en gang etter 12. mars, nå på mandag. Ute i hagen vår. I morgen skal vi spise kake hos dem (mandag hadde minsten bursdag, i morgen har mannen og pappa bursdag).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 00:08   #359
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Mamma blir 80 nå i april. Det er helt hjerteskjærende trist at ikke alle de som er glade i henne, kan komme på besøk og feire henne. Hun har vært urolig sosial og raus gjennom livet og jeg vet det er mange som har lyst til å feire henne. Men det kan de jo ikke. Jeg håper hun er frisk og rask og kan feire 81-årsdagen sin i stedet for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 11:34   #360
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Jeg blir helt forvirret av rådene. Hold avstand, men samtidig så kan man ha besøk inne. Så å tilbringe kvelden med f.eks. et par venninner er greit allikevel, så lenge man sitter langt fra hverandre?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no