Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Undervannsbilder

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 19:24   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Undervannsbilder

Jeg skal på ferie. Og jeg vil ikke drasse med meg speilrefleksen, det blir så mye pes, derfor har jeg tenkt å kjøpe meg et kompaktkamera. Og så tenkte jeg at det hadde vært gøy å ta med kameraet under vann. Bare i bassenget og på stranda, jeg har ingen dykkeplaner.

Så, hva er lurest:

1) Kjøpe kamera som tåler vann - type Olympus TG2

2) Kjøpe et bra kompaktkamera med undervannshus. Jeg tenkte egentlig på Canon s110, men på fotobutikken anbefalte mannen Canon sx280. Den har mye mer zoom (20 vs 5 på s110), han mente det var lurere på reise.

Prismessig blir det billigst med Olympus, dyrest med sx280. Jeg vil gjerne at kameraet skal ta gode bilder på land også, og mannen i fotobutikken mente at de vanlige kameraene var bedre enn de vanntette.

Noen som har erfaringer?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 20:00   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undervannsbilder

Vi har er Olympus Mju/Tough og den er vi kjempefornøyde med, tar helt fine bilder, både over, som under vann.

Vårt er tre år gammelt, så jeg ser det er kommet enda bedre utgaver på markedet nå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 22:09   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undervannsbilder

Så bra. Det hadde jo vært enklest å slippe undervannshus - det er jo bare en ekstra ting å dra på.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no