Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 15:28   #1
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Jeg innser at vi trenger et bedre system enn vi har hatt til nå. Storebror elsker å bygge, men lang tids samling av diverse klosser gjør det vanskelig å nå bunnen av kassa. Han vil gjerne selv ha klossene litt sortert slik at han ikke trenger å lete så lenge etter hver del.
Jeg har sortert legobiter i en time, og jeg er LANGT unna å komme i mål.

Jeg vil ikke ha samlet alt i en kasse, men jeg skal heller ikke "ta helt av" i detaljsortering.
Vi har ikke plass til flere bedrollere, så det må bli noe annet.
Er det noen som har noe gode tips å dele ut?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 17:04   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Vi bruker disse fra Ikea:


Du kan flytte på skilleveggene, også stable flere kasser oppå hverandre.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80100029

Her ser du hvordan det blir:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 04-07-09 kl 17:14.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 17:07   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Hva med de små matbokssakene fra Ikea som ligner litt på legoklosser? De passer sikkert fint til de minste bitene. Så kan man ha større kasser med de større bitene i.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 17:52   #4
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Vi har trofast med små og mellomstore kasser til legoen:

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:08   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vi har trofast med små og mellomstore kasser til legoen:


Vi har også slike kasser som det der, inni noen hyller på rommet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:27   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Takk for tips. Vi har faktisk alle de overnevnte produktene. Legoen har til nå vært plassert i en stor IKEAkasse. Han har en Trofast-kominasjon på rommet, men jeg skjønte ikke at det var mest lurt å ha mange små kasser istedet for mange store da vi kjøpe den. Jeg bor langt unna IKEA, så det blir nok ikke noen nye på ei stund.

De "matbokseskene" og de med skillevegger har vi mange av, men de er fylt med allverdens andre skatter (også kjent som metallskrap, steiner, skjell, klinkekuler osv).

Jeg endte opp med å kjøre byen rundt en halv time før stengetid og hamstre inn blanke plastkasser i ymse størrelser, så nå er kvelden berget. Tror jeg må ta meg et glass vin og mote meg opp på.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:37   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Vi har lego overalt så ingen sorteringshjelp å få her. Forøvrig vil det ta dager å sortere all legoen vår, så det kommmer ikke til å skje.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 11:40   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vi bruker disse fra Ikea:


Du kan flytte på skilleveggene, også stable flere kasser oppå hverandre.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80100029

Her ser du hvordan det blir:

Jeg som skulle ta meg en tur på Ikea Furuset og kjøpe slike i dag... De har ikke i følge nettsida. Typisk!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 18:55   #9
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Me har legopose. Kjøpte på ebay. Veldig kjekk.
Fant ingen bilder no men den er i jeansstoff, stor runding når den ligg på golvet og snurpes sammen og henges opp med alle legoen inni.
Ikea eske til spesielle smådelar.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 18:59   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Vi har lego overalt så ingen sorteringshjelp å få her. Forøvrig vil det ta dager å sortere all legoen vår, så det kommmer ikke til å skje.

Jeg signerer denne, og legger til at all sortering ville vært til ingen nytte etter kun kort tid.
:tøm ut og bland:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 21:03   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode løsninger på oppbevaring av lego?

Legoposer er ganske enkelt geniale!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
lego, oppbevaring, sortering


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no