Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsett(er) 2013

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 10:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsforsett(er) 2013

Ja, jeg vet alle liker ikke nyttårsforsetter, men for oss som gjør det; har du noen nyttårsforsetter for 2013?

Mine er foreløpig:

-Jeg skal trene mer/være mer aktiv (ikke så vanskelig om man sammenligner med 2012 som var et katastrofeår). F.eks. snike inn mer aktivitet, gå noen ekstra holdeplasser om jeg ikke kjører bil til jobb osv.

- Jeg skal drikke mer sherry.

- Jeg skal gå ned 5 kg.

- Jeg skal løpe 10 km på Oslo Maraton.

- og så glemte godterifri fra nyttår til jul. Det hadde jeg i år også.

- Finne på flere morsomme ting med Herremannen og Pelenmannen. Som å besøke museum og være aktiv.

- Unngå å spise scampi (ikke bra for miljøet).

- Tenke enda mer miljø i de valgene jeg tar.

- Fortsette så langt som mulig å unngå palmeolje.

Hva er dine?


Sist redigert av Pelen : 31-12-12 kl 14:46.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:57   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Mine:

-Prioritere yoga fremfor styrketrening

- Lese flere bøker

- Lære meg minst tre nye ting.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:07   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Mine:

- trene mer
- gå ned de samme kiloene jeg gjorde i fjor (jeg vet jeg kan gå de ned, men være der nede, vel det er en annen sak. Forhåpenligvis neste års forsett )
- være mer sosial!

og fortsette med å la vesla være sosial, dvs invitere 1 venn hjem ca hver uke.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:12   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Ned 15 kg og være mer glad i meg selv, og få jobb som helsesøster !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 30-12-12 kl 23:18.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:12   #5
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg skal:

- Jobbe mindre!
- Trene mer.
- Ta bedre vare på vennene mine.

Klarer jeg første punkt så frigir det tid til de to under.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:20   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg er rar, jeg elsker nyttårsforsetter og bruker mye tid hver desember på å pønske de ut. Det er vel mer mål for det nye året jeg tenker på, noen ting gjør man jo allerede bra og ønsker å fortsette med.

Mulig jeg redigerer etter hvert, her er de jeg har klare til nå:

- Ned 5 kg, og ikke ha som nyttårsforsett for 2014 å gå ned i vekt

- Sette personlig rekord i Oslo maraton 10 km i september

- Jobbe med å kle meg bedre/penere

- Trene 120 ganger

- Utfordre meg selv på langrenn og padling

- Drikke mer vann

- Trene mer styrke (gjerne på stuegulvet hjemme når jeg har barna)

- Innføre søndagsturer

- Betale et bestemt beløp i avdrag på huset (har avdragsfritt lån)

- Ukeshandle de ukene jeg har barna

- Gruble og bekymre meg mindre


Sist redigert av Storm : 30-12-12 kl 12:07.
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:23   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg pleier ikke ha nyttårsforsetter, men jeg tror jammen jeg skal forsøke nå. Jeg vil bli sprekere. For to år siden jobbet jeg 80% en stund for å få beveget meg mer, men det gikk i grunnen ikke veldig bra. Nå har vi flyttet og bor nær Elixia, og jeg lurer på om jeg skal begynne å trene styrke så jeg får mer krefter til å gå kveldsturer. Jeg hørte et interessant innslag om viljestyrke på radioen i går, og der ble det framhevet at det faktisk koster fysisk energi å utøve viljestyrke. Hvis jeg skal klare å leve sunnere, trenger jeg mer viljestyrke, og ergo MÅ jeg få mer fysisk energi, og for å få til det, trenger jeg en sprekere kropp. Litt sånn catch 22, men jeg må jo begynne et sted, og kanskje et par runder med styrke i uka kan være noe. Men altså, nyttårsforsettet er:

En sunnere og sprekere kropp.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:43   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg elsker nyttårsforsetter!

- Fem om dagen! Nå SKAL jeg få inn den vanen.
- 25 treningsøkter innen 1. mars.
- Minst 12 bøker i løpet av året.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:01   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

-Gjeninnføre ukeshandling med middagsplanlegging
-25 treningsøkter innen 1.mars, og fortsette frem til sommerferien
-Kutte sjokolade helt, og holde meg til potetgull som snop

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:16   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg skal drikke mer rødvin.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:21   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Være mer glad i meg selv
Trene mer og gå ned noen ekstrakilo som har hengt seg på
Ha fokus og være mer målrettet

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:25   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg har lovet Snuppa at jeg skal slutte å snuse.

Også må jeg bli i litt bedre fysisk form. Så litt aktivitet og trening må til.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:25   #13
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

- Gå opp 5 kilo, helst 7.
- Bli flinkere til å legge igjen jobben på jobb.
- Legge meg tidligere, stå opp tidligere.
- Mindre tid på nett
- En kveld med ekstra fokus på kjæresten i uka (betyr ikke nødvendigvis barnefri).
- Begynne å lese bøker igjen. Mål 12 stk i 2013
- Ukeshandle hver fredag.

Kunne skrevet mange fler, har vist mange forbedringspotensialer i livet.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:30   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Dette må jeg gruble litt på før jeg svarer.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:30   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Spele mindre wf. Då kjem resten av seg sjølv.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:46   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg må komme i gang med treningen igjen. Jeg har vært veldig flink i to år, men i høst raste det sammen. Det begynte med en knallhard jobbeperiode og kombinert med litt krevende fritidsaktiviteter for jentene så kom jeg simpelthen aldi helt i gang igjen. Jeg gir meg selv to måneder og om jeg ikke kommer i gang, så må jeg i hvert fall slutte å betale penger til et treningssenter som jeg ikke bruker.

Og så skal jeg bli flinkere til å lage variert fiskemat. Bruke mer fersk fisk og mer ulike fisketyper.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:54   #17
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg skal si nei når jeg faktisk mener NEi. Ikke bare si gjerne, og så gjøre ting jeg egentlig ikke vil.

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:57   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg har de ikke klare men har vel gjort noen tanker.
Jeg må komme igang med trening igjen, det er viktig for meg, både fysisk og psykisk.
Fortsette med ukeshandling.
Jobbe godt med skolen.
Bare godis fredag kveld og lørdag kveld.
Prøve å få stått mer på ski.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 13:01   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Jeg skal fortsette med alle bra ting jeg startet med i 2012 og så skal jeg drikke mer Champagne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 13:04   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsett(er) 2013

Mitt forsett blir å holde meg røykfri. Pga en langvarig forkjølelse som ikke slipper taket og en generelt dårlig form har jeg nå vært røykfri i ca 4 uker, målet er derfor å ikke begynne på igjen heller.


Ellers vil jeg ha som mål å ta bedre vare på meg selv i tillegg til at jeg skal bli enda flinkere til å finne på ting (gjerne nye) med snuppa.


Sist redigert av Luvi : 30-12-12 kl 14:24.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no