Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 10:17   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:20   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, du milde, du kjenner da meg.

Jeg gjør som jeg alltid gjør, trener minst tre ganger i uken (saltrening og tur), går til bussen og tar trappene. I tillegg begynner hagearbeidet snart. Og ellers er det tallerkneregelen, en porsjon, aldri mer, til middag og mest grønt og kjøtt/fisk. Grove skiver. Vann. Kaffe uten melk og sukker.

Sånne slankegreier er ikke noe for meg, jeg kontrollveier meg ukentlig for å se at jeg er stabil og for å kunne ta tak før det sklir ut, og anser enhver endring som evigvarende, dermed kan jeg ikke drive med noe drastisk. Uten sjokolade eller alkohol resten av mitt liv, liksom? Aldri mer potet? Pfffft. :P:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:22   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nope, jeg trener mye og spiser ikke helt ille mesterparten av året, så det blir ingen revolusjon i januar. Det er ikke usannsynlig at jeg vil gå mindre på Elixia enn normalt i januar, da jeg virkelig hater at det er overfylt....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:22   #24
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal selvfølgelig ikke slutte med sjokolade og vin. Det er dødfødt.
Men å spise mye sjokolade, det er ikke så lurt. Dessverre.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:28   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, jeg er litt heldig og har utrolig nok veldig stabil vekt. Jeg spiser ikke noe mer i julen enn det jeg gjør ellers i året. Er helt grei i kroppen men kunne selvfølgelig strammet opp litt lår da..
Skal ikke gå på noe treningssenter ihvertfall. Vi spiser ganske sunt stort sett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:28   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal, men jeg begynte i desember, ikke nå i januar. Det har vært sterkt påkrevet lenge, så jeg kunne bare ikke vente lenger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:34   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Noe av det første jeg gjorde den 1. januar, var å gå og kjøpe meg en sjokolade. Sånn for å bevise overfor meg selv at jeg ikke skal bli fanatisk. Jeg har trent jevnt og trutt i årevis. Det jeg skal ha skjerpings på er maten. Jeg skal ikke telle kalorier eller nekte meg noe, men være mer bevisst på hva og når jeg spiser og prøve å begrense den frie flyten jeg har hatt helt siden jeg ble vektoperert. Men dette ønsker jeg å gå ned noen kilo, men enda viktigere er helseaspektet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:46   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg har hatt lungebetennelse og hostet og vært slapp i lang tid etterpå, og har derfor ikke trent på flere uker. Prøvde noen ganger det ble helt mislykket, og bestemte meg derfor for å vente til nyttår med å prøve igjen. Så i dag er dagen, og jeg håper å komme fort i form igjen og inn i min vanlige treningsrutine som er tre-fire ganger i uken på treningssenter.
Etter desember med mye kos føles det som regel bra med en litt mer asketisk januar kg februar. Etter at jeg ble førti så sniker jo mageflesket seg på hvis jeg ikke trener.
Direkte slanking pleier jeg ikke drive med, hvis jeg trener bra og tenker litt over hva jeg spiser så er jeg ganske fort innenfor akseptabel form for en dame i min alder. Sier jeg til meg selv, selv om jeg egentlig helst ville vært undervektig fortsatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:53   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Mitt nyttårsforsett er mer kontinuitet i treningen. Jeg har trent jevnt og trutt gjennom hele 2012, men det blir litt for mange gliper på en uke her og en uke der uten trening - og de vil jeg til livs i år.
Treningssenter er forøvrig et mareritt i januar og februar for oss som trener der resten av året også, det er en helt tydelig trend at det er trangere om plassen disse to månedene.

Skal ikke slanke meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:54   #30
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Litt både og her altså Godt å vite at noe av hysteriet kun finnes i media For min del er jeg helt enig i at sunt kosthold innebærer litt sunn fornuft og litt "indulgence" innimellom. Jeg er bare så innmari irritert over min egen fantastisk dårlige selvkontroll, så det har vært et år med mye boller og sjokolade Derfor må jeg ta litt kontroll og stagge søtsuget. Begynne å trene, er jo for dumt å kaste bort penger på treningsstudio. Men, tror jeg også skal si opp medlemskapet og begynne med enkel hverdagstrim som man kan gjøre hvor som helst og når som helst.

Jaja, koker meg to egg, men skuler bort på konfektesken

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:03   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Næsj. Jeg skal føde, har jeg tenkt, om et par ukers tid. Frem til det skal jeg defintivt ikke slanke meg, bare spise sunt og bra som jeg alltid gjør. Pluss litt ekstra. Når jeg har født og er forbi barselperioden skal jeg trene. Etterhvert bør jeg ned i vekt, men jeg går for sunn mat og mye fysisk aktivitet og kaller det ikke slanking, da blir jeg koko. Det vil jeg ikke. Dessuten skal en ikke slanke seg når en ammer, og det håper jeg at jeg skal.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:16   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, i likhet med ingling har jeg heller tenkt å spise meg opp til fødsel

Men når det blir bart har jeg lyst til å komme meg i gang med trening igjen. Spiser sunt året rundt og har ikke behov for å gå noe særlig ned. Men liker å trene for egen velvære.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:17   #33
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei det har jeg ikke tid til, men jeg går i trappene på jobb igjen. Jobber i 6.etg, og det blir gjerne noen turer om dagen.
Jeg liker ellers treningssenter, og håper på å starte der når ungene er eldre og klarer seg mer selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:18   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg bare fortsetter fra i fjor. Klarte å innarbeide noen gode treningsvaner etter at det glapp i 2011. Målet i år er å få orden på matstyret mitt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:35   #35
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, jeg kan bare signere ingling og venla.. Føde og amme først. Så skal jeg starte et nytt og bedre liv.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:48   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg skal ikke slanke meg. Jeg skal spise godteri når jeg har lyst på det, hvilket ofte vil si litt hver dag, veie et par-tre kilo mer enn jeg hadde tenkt og sove mer. Ikke er jeg så veldig opptatt av hva jeg veier, men jeg orker uansett ikke presse meg sjøl med tre-fire timer søvn tilsammen i døgnet. Jeg har en løs plan om å begynne å spise kveldsmat fast, da holder jeg godtespisinga på et fornuftig nivå. Jeg burde være mye mer aktiv i hverdagen (og i helgene og), men det tar jeg når jeg sover litt mer igjen. Jeg er ikke overvektig, men burde nok være litt sunnere.

Det fine for min del, er at jeg blir mett på søtsaker etter en periode med mye. Je har lyst på kaldt vann og skive med avokado og tomat og knekkebrød med gulost. Sjokolade er litt brukt opp for noen uker. Jeg får lyst på det igjen bare kroppen har fått dekka knekkebrødbehovet ei stund, så jeg er ikke urolig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:32   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg trener hele året og har vel bare som nyttårsforsett å bli flinkere til å jogge siden jeg tror det er mer effektivt enn gå/jogge-turer og aerobictimer i idrettshallen som jeg egentlig ikke blir så veldig svett av.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:46   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Det er fint å starte året med vøyer og visjoner, synes jeg. At det er 1.januar er vel i hovedsak fordi det er så kjipt å starte 1.desember. Jeg er mest opptatt av å bli "en som trener" - rett og slett fordi jeg trenger det. Jeg vil fortsatt være "en som spiser sjokolade", "en som liker champagne", "en som ikke sier nei til en fest", "en som spiser god mat" osv osv - men "en som trener" er vel så bra. -

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:53   #39
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg spiser relativt sunt og trener hele året. Men det er jo ikke å komme bort fra, for min del, at desember alltid er en dårlig måned når det gjelder trening og en litt for god måned når det gjelder mat, så i januar er det på'an igjen.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:59   #40
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg sa forøvrig opp meldemskapet på treningssenter i mai - for jeg tenkte jeg skulle trene ute etc - det har medført at jeg har gått opp 4 kg på et halvår. Jeg har kjøpt nytt medlemskap for å si det sånn....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no