Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Færre flyreiser i 2013?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 19:42   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har oppdaget at det er ganske fint å reise med nattog når jeg skal for eksempel til Stavanger eller Bergen på korte turer. Jeg legger ungene og setter meg på bussen til toget når jeg ellers ville lagt meg. Neste morgen våkner jeg på bestemmelsesstedet, spiser en deilig frokost for meg selv og er klar for møter eller annet uthvilt og uten å ha måttet stresse tidlig til flytoget, ventet på flyplass og alt styret med å fly. Utrolig mye mer behagelig. Hvis man må hjem samme dag, kan ettermiddagstog brukes til å se film på iPaden eller noe annet hyggelig, eller man kan gjøre noe kulturelt og ta nattoget hjem også. Dagen går jo likevel om man skulle tatt fly.

Og så går toget fra sentrum til sentrum, veldig praktisk. Med mindre man skal til området rundt flyplassen(e), selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:42   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Helt greit å ta toget, men å kalle nattoget for behagelig kan jeg ikke være med på. Uthvilt er heller ikke noe jeg kjenner meg igjen i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:43   #43
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Og selvsagt flyr vi mer enn før. Da jeg var liten hadde jeg EI venninne som var i Syden EN gang i løpet av barneskolen.(Presisering: Alle de andre var ikke der i det hele tatt, inkludert meg) Ikke fløy man på helgeturer til London eller Amsterdam eller Barcelona en gang i året heller. En gang hvert tiår kanskje?

Jeg synes det er mye å fly hvert år egentlig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 09-01-13 kl 19:52.
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:45   #44
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Helt greit å ta toget, men å kalle nattoget for behagelig kan jeg ikke være med på. Uthvilt er heller ikke noe jeg kjenner meg igjen i.

Det er forskjell på strekningene, har jeg oppdaget. Til Trondhjem humper og skumper det mer enn til Bergen og Stavanger. På de to sistnevnte strekkene sover jeg utmerket, og det er ikke som før i tida da man måtte dele kupe med fremmede.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:45   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men hvor går grensen for folk for hva som er mange flyreiser? Jeg synes f.eks. at mer enn én flyreise privat pr år er mye.

Hæ? Jeg synes kanskje ti er mange. Altså 20 t/r.

Jeg kommer til å fly mindre i år, sannsynligvis. Vi har fått hund, og det er ikke bare bare å reise, plutselig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:47   #46
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Jeg flyr så lite at det er svært lite å hente. Vi flyr nordover en gang om sommeren, det er litt langt å skulle kjøre 1400 km hver vei for å besøke besteforeldre. En gang i året prøver jeg å få til jentetur, men siden min faste reisepartner nettopp har fått barn så tror jeg vi drøyer den turen litt. Og det er omtrent det jeg reiser med fly. I gamle dager, da jeg ukependlet til utlandet var det litt mer reising, gitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:47   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er forskjell på strekningene, har jeg oppdaget. Til Trondhjem humper og skumper det mer enn til Bergen og Stavanger. På de to sistnevnte strekkene sover jeg utmerket, og det er ikke som før i tida da man måtte dele kupe med fremmede.


Tok nattoget senest i sommer. Det var mellom Oslo og Trondheim, og det humpet og skumpet og tutet veldig. Jeg sov nesten ikke på noen av turene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:47   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi flyr ikke i det hele tatt, og vi har ikke tenkt å begynne med det heller. Til gjengjeld kjører vi bil til Spania en gang i året - jeg vet ikke om det er så mye bedre?

Av prinsipp eller av andre grunner, f.eks. flyskrekk?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:47   #49
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Og selvsagt flyr vi mer enn før. Da jeg var liten hadde jeg ei venninne som var i Syden EN gang i løpet av barneskolen.

Er det så rart? Jeg var ikke i Syden før jeg var femten og fløy alene - det var min første flytur noen gang. Jeg hadde med meg tjue studenter til utlandet for noen år siden - alle var over tjue og to hadde aldri flydd før.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:48   #50
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Er det så rart? Jeg var ikke i Syden før jeg var femten og fløy alene - det var min første flytur noen gang. Jeg hadde med meg tjue studenter til utlandet for noen år siden - alle var over tjue og to hadde aldri flydd før.

Ikke rart i det hele tatt. Helt normalt. Dermed var flytrafikken en brøkdel av det vi har nå.

Edit: Skjønte plutselig hva du trodde jeg mente og har redigert.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 09-01-13 kl 19:52. Årsak: Skjønte plutselig feiltolkningen
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:51   #51
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Av prinsipp eller av andre grunner, f.eks. flyskrekk?

Ingen av delene. Vi har aldri barnevakt og kommer oss aldri på kjæresteturer. Turen til Spania kjører vi helt frivillig fordi det er så koselig og opplevelsesrikt.

Men jeg prøver å tenke miljø i livsførselen min og ville ikke flydd flere ganger i året selv om vi hadde muligheten. Det er ille nok at vi må bruke bil i hverdagen. Vi prøver dog å minimere det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:53   #52
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det kan du, men jeg føler meg ikke forpliktet til å utdype det så veldig. Jeg føler meg heller ikke forpliktet til å kjøpe klimakvoter. Det er ikke påbudt, og jeg syns ikke folk med 1-2 flyreiser i året skal måtte forsvare at de ikke gjør det.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis jeg skal besøke sønnen min en helg, enten i Trondheim eller København så koster det ganske mange tusen bare for meg alene. Skal flere i familien reise så er det fort oppe i femsifret beløp. Jeg syns ikke det er altfor billig. Jeg har nesten aldri råd til det.

Det kan jeg forstå, og jeg synes ikke det blir helt det samme som å reise på den måten jeg selv har gjort de siste årene. Det er først og fremst billige flybilletter og lett tilgang til flyplass som gjør at det blir veldig enkelt å reise på hyggeturer flere ganger i året. Turene gir oss mange fine fellesopplevelser som familie, men av miljøhensyn klarer jeg ikke å forsvare det antall turer vi har likevel. Jeg synes ikke det forsvarer mine flyturer at andre reiser enda mer enn meg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:53   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ingen av delene. Vi har aldri barnevakt og kommer oss aldri på kjæresteturer. Turen til Spania kjører vi helt frivillig fordi det er så koselig og opplevelsesrikt.
.

Det skjønner jeg, og jeg liker også å kjøre. Ang kjæresteturer, så tenkte jeg ikke akkurat at det måtte være det (vi har heller ikke barnevakt til sånn (det hadde vi før, og jeg savner det!)), men jeg tenkte mer å fly hele familien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:54   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det skjønner jeg, og jeg liker også å kjøre. Ang kjæresteturer, så tenkte jeg ikke akkurat at det måtte være det (vi har heller ikke barnevakt til sånn (det hadde vi før, og jeg savner det!)), men jeg tenkte mer å fly hele familien.

Det har vi ikke råd til (jmf spare til hus-tråden) - og ikke minst er minstemann et mareritt å ha med på fly og jeg ville ikke gjort det nå om jeg hadde fått betalt for det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:55   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det har vi ikke råd til (jmf spare til hus-tråden) - og ikke minst er minstemann et mareritt å ha med på fly og jeg ville ikke gjort det nå om jeg hadde fått betalt for det.

Ja, jeg har en Kanariøytur med overtrøtt fireåring friskt i minne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:09   #56
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Jeg kutter ikke den ene ferieturen min i året nei. Det er forresten ikke hvert år vi flyr heller.
Jeg er mer bevisst på å ha miljøfokus i det daglige, resirkulering, kjøpe brukt, ha noen kjøttfrie middager i uken, holde meg unna scampi og andre miljøverstinger etc.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:21   #57
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men hvor går grensen for folk for hva som er mange flyreiser? Jeg synes f.eks. at mer enn én flyreise privat pr år er mye.

Det vet jeg faktisk ikke, hva jeg syns er mye altså. Når man kjenner personer som flyr x antall ganger i uka, så er jo 1 gang fryktelig lite mener jeg.
Men vi tar gjerne toget vi altså, hvis vi ikke skal så langt som det vi skal i sommerferien.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:23   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Jeg har tidvis dårlig samvittighet for mange flyturer, men i jobbsammenheng har jeg lite valg, og privat er det ofte for komplisert å velge andre løsninger. Vi har for eksempel mye familie i Ålesundsområdet, og fra Oslo er det absolutt enklest å fly når svigerfar bor fem minutter fra flyplassen. Det frister lite å dra med to små barn (som vi snart har) på toget til Åndalsnes og buss derfra, altså. Til Bergen der min familie bor prøver vi å bruke tog når vi skal over for litt mer enn en vanlig helg. Ellers flyr vi veldig lite, men det er mulig vi legger inn en utenlandstur i løpet av året. Vi har foreløpig ikke bil da, så det letter litt på samvittigheten.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:28   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Jeg fløy på privat ferie sist i år 2000, så den fly-ferien som vi skal ha nå i år kjenner jeg ikke i klima-samvittigheten i det hele tatt. Men vi bruker MYE bil i feriene våre (bilferie med telt og greier), og kan kanskje kutte ned på det.

Flyreisene jeg har i jobbsammenheng kan jeg dessverre ikke unngå, da vi allerede bruker videokonf. så mye som mulig.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:30   #60
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Greit nok at man ikke vil kutte ned på flyreisene sine, men jeg synes argumentene er nokså snodige: "Jeg reiste så lite med fly på 80-tallet at jeg kan reise med god samvittighet nå", liksom? Jeg vil tippe de aller fleste av oss reiste mindre med fly før,men da ikke av miljøhensyn, uten at vi kan bruke det til å rettferdiggjøre at vi reiser mye nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no