Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva gjør dere med sengetøy før bruk? (flervalg)
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn 0-2 år) 3 1,45%
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn 0-2 år) 140 67,63%
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn 0-2år) 18 8,70%
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn 2-12 år) 12 5,80%
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn 2-12 år) 148 71,50%
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn 2-12år) 14 6,76%
Jeg vasker ikke sengetøy før bruk (Barn over 12+ voksne) 19 9,18%
Jeg vasker sengetøy en gang før bruk (Barn over 12+ voksne) 161 77,78%
Jeg vasker sengetøy minst to ganger før bruk (Barn over 12+ voksne) 8 3,86%
Annet 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 14:49   #41
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Til oss voksne vasker jeg en gang, til ungene to ganger. Husker den ene gangen jeg vasket bare en gang og eldstemann fikk voldsomt utslett over hele overkroppen, gjør ikke det igjen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:58   #42
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Sengesett for baby vasket jeg alltid 2 ganger før bruk - alt annet vaskes 1 gang før bruk.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:22   #43
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Eg vaskar alltid sengekleda en gong før bruk. Alle mann sitt, 0-100 år liksom..

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 18:45   #44
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker alt nytt en gang før bruk, om det er sengetøy elle klær.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 21:11   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Jeg vasket det nye sengetøyet to ganger da knerten var baby, kun en gang til voksne.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 23:28   #46
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Jeg pleier bare å vaske det en gang. Men poden på 7 fikk et star wars sengesett til jul, det var svart, med Darth Vader på, og det måtte to runder i maskinen for å få bort lukt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 23:49   #47
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Klart om en kjenner at det enda er lukt i det så vaskes det mer enn en gang. Vasker også dyner og puter før bruk, spes snuppa sine.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 00:48   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Jeg har aldri hørt om dette med to gangers vask en gang jeg! Så nei, vi vasker ikke to ganger. Til baby og små barn vaskes nytt sengetøy en gang, til større barn og voksne vaskes det ikke i det hele tatt. :åpenbart sjuske: Jeg har litt atopisk hud, men har aldri reagert på uvasket sengetøy.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 00:50   #49
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Alt sengetøy vaskes en gang før bruk - uansett hvem det er som skal sove i det.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 00:54   #50
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Nytt sengetøy (og klær), vaskes som regel en gang. En sjelden gang brukes det med en gang.

Det eneste vi har vasket flere ganger var endel tøybleier den tiden vi brukte det, siden noen av de trenger flere gangers vask for å virke optimalt.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 01:23   #51
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker en gang på 60 grader.
Dyner og puter vaskes ikke før bruk.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 02:00   #52
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Alt sengetøy vaskes minst en gang før bruk ja
Ved behov vaskes det enda en gang. Fikser ikke den lukta. Og den varierer fra produsent til produsent...

Samme med håndklær forressten. De trenger gjerne flere runder før lukta blir borte.

Dyner og puter luftes godt før bruk, og vaskes innimellom ved behov. Putene til minsten får kjørt seg litt. Han svetter så fælt at puta ofte er bra våt. Når det begynner å lukte tåfis av håret hans er det på tide med en runde i maskinen

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 10:02   #53
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker sengetøy en gang før bruk, gjelder alle aldersgrupper. Vasker ikke nye dyner før bruk. Guttenes dyner blir vasket når jeg bytter fra sommer til vinterdyner. De voksnedynene luftes bare når de byttes for vinteren/sommeren.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 14:04   #54
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker én gang, på 40 grader.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 15:25   #55
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker én gang.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:25   #56
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker det en gang - på 60 - 90 grader. Nye dyner og puter vaskes ikke før bruk.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 14:08   #57
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Fordi det sitter igjen en god del produktrester og overskuddsfarge på nytt tøy (klær som sengetøy) vasker jeg alltid dette før bruk, samme om det er til baby eller voksen Bruker som regel litt salt i vaskekammeret for å binde fargen bedre slik at jeg raskere blir kvitt overskuddsfargen og da kan jeg ikke se at det skal være nødvendig å vaske to ganger før bruk.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 19:02   #58
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Er veldig fornøyd om jeg vasker det en gang jeg.


__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 22:35   #59
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Vasker kun frøknas sengetøy før bruk. Er litt lat og gidder ikke vaske voksensengetøy før bruk...

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:37   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske sengetøy to ganger før bruk? (poll)

Hadde jeg sett at det sto to ganget utenpå pakken, så hadde jeg vært pliktoppfyllende og vasket to ganger. Men ikke ellers. Da ville jeg ha vasket det én gang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no