Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13 år, er det innafor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-18, 21:21   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13 år, er det innafor?

Vaskemaskinen er veldig godt brukt, fra Miele, og den holdt i 13 år.
Ser Miele reklamerer for at de burde holde i 20 år?
Hva er deres erfaringer om holdbarhet?
2 voksne og 2 barn i husstanden, og det har vært en del treningsvask, det skal sies. Ikke mange dagene den har fått stå i ro...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:23   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Min toppmodell Miele varte i 10 år. Da hadde den hatt mange reparasjoner, og hadde tilslutt 4 alvorlige feil. Blir ikke mer Miele på meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:25   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Kvelden som i at reparatør sier den er ureddbar?

Jeg hadde reparatør innom denne uka på alle mine Miele-maskiner. Fikk råd pm egenfiksing av tørketrommel, øyeblikkelig rens av en tett lufteslange på vaskemaskinen og bestilling av ny del til oppvaskmaskinen. 13 år er jo ganske lenge men jeg har et håp og forventning om at 20 år er 20 år.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:33   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Har ikke hatt reparatør ennå. Forrige gang betalte vi 2500kr for en halvtime og bytting av filter...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:35   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Det er dyrt med reparasjon ja. Jeg er såpass innstilt på gjenbruk at jeg synes det er greit å betale for å få maskinene til å virke igjen heller enn å kaste og kjøpe nye før man absolutt må. Men skjønner det er surt når reparasjonene begynner å komme tett, sånn som Filifjonka beskriver.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:43   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Vår Miele vaskemaskin røk etter langt under 10 år. Mener mannen undersøkte reparasjon og fant ut at det ikke lønnet seg. Vi kjøpte ny og det ble ikke Miele. Jeg er egentlig ikke interessert i å ha hvitevarer i 20 år. Jeg regner med det skjer en del på den fronten så det gjør ikke meg å bytte ut etter rundt 10 år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:48   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vår Miele vaskemaskin røk etter langt under 10 år. Mener mannen undersøkte reparasjon og fant ut at det ikke lønnet seg. Vi kjøpte ny og det ble ikke Miele. Jeg er egentlig ikke interessert i å ha hvitevarer i 20 år. Jeg regner med det skjer en del på den fronten så det gjør ikke meg å bytte ut etter rundt 10 år.

Vel, så lenge den gjør jobben sin; vasker klærne våre rene, så vil jeg egentlig bare beholde den så lenge som mulig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:00   #8
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Vår Miele-maskin har gått som en klokke i over 20 år nå. Fortsatt veldig godt fornøyd med den og ser ikke for meg å skaffe ny maskin på tjue år til ... Et par ganger har den ikke gått som den skulle, da har det alltid hjulpet å ta en titt i lofilteret.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:08   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Ja. Den har virkerlig fungert bra!
Nå går strømmen hver gang vi setter på vask...er noe helt galt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:26   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Har ikke hatt reparatør ennå. Forrige gang betalte vi 2500kr for en halvtime og bytting av filter...

Vi hadde nylig problemer med vaskemaskinen som var 8 år gammel. Fant en video på youtube av akkurat samme problem og feilkode som vi hadde, bestilte en sensor fra nettet til 400 kroner og mannen byttet den på under en halvtime. Tør ikke tenke på hvor mange ganger vi kunne ganget de 400 kronene dersom en reperatør skulle gjort jobben. Så kan lønne seg å sjekke om det er noe man kan reparere selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:29   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Vel, så lenge den gjør jobben sin; vasker klærne våre rene, så vil jeg egentlig bare beholde den så lenge som mulig.

Jeg har ikke så god erfaring med Miele. Når de jeg har hatt uansett ikke varer over 10 år så har jeg sluttet å betale for et produkt som ikke varer så lenge som forventet hos meg. Går det å reparere er det jo det beste.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:35   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Jeg hadde iallefall tatt en telefon til miele og spurt om forslag til løsning eller ofte forekomne feil.

Vår forrige vaskemaskin gav også opp etter 13 år, og det syns jeg er innenfor. Den vi har nå er 11 år. Ingen av de er miele produkter.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 22:47   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Jeg hadde forventet at den skulle streike før 13 år, så personlig hadde jeg ikke reparert en 13 år gammel Miele maskin. Vi har erfaring med en Miele maskin og det var en tørketrommel. Den var det så mye galt med at det aldri ble mer Miele på oss heller.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 01:02   #14
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Vi kjøpte Miele vaskemaskin for 9 år siden. Motoren røyk og vi fikk ny et par uker før 5års garanti gikk ut.

For noen uker siden ble trommelen slått skjev, sannsynligvis av en mynt ifølge reparatøren, så trommelen tar borti gummien på innsida av åpningen. Nå lager den så mye lyd når den sentrifugerer at jeg ikke tør bruke den mer, så vi må ha ny maskin. Reparatøren sa at det kunne ende med at trommelen rev løs hele gummiforinga -det vil jeg ikke oppleve for det tror jeg blir mye lyd og leven!

Hadde jo håpet at maskina skulle vare lenger, men sånn kan det gå når en mynt sniker seg unna.

Tror ikke det blir Miele på oss igjen.

Svigerfars toppkmata Miele er 26 år gammel!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 01:16   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Forrige Miele varte vel rundt 10-12 år. Kjøpte Miele etter det også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 01:38   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Vi har en som er 40 år. Virker fortsatt.
Oppvaskmaskinen gikk i nesten 25 år.
Har vask og tørk nå og begge går som klokker.
Kjøpte elektrolux oppvask da mielen døde. Angrer som en hund.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 10:13   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Miele hadde en kjempefin service i Tyskland. Man kunne få reparatør på besøk og da han kom, tok han først en sjekk. Basert på denne sjekken, ga han et pristilbud på reparasjon dersom han anbefalte reparasjonen. Hvis han IKKE anbefalte reparasjon (fordi det var veldig dyrt ift alder/slitasje), fikk vi kostnaden ved å ha hatt han der trukket fra på kjøp av ny maskin hvis vi kjøpte Miele igjen. Veldig greit.

En annen ting ift. alder: Såklart er det ikke bare antall år som spiller inn, men heller hvor mye den har blitt brukt.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 10:19   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

En annen ting ift. alder: Såklart er det ikke bare antall år som spiller inn, men heller hvor mye den har blitt brukt.

Sånn tenker jeg også. Vi vasker tydelgvis mindre klær enn det som er vanlig. Når jeg hører om vaskemaskiner som går hver dag, så skjønner jeg jo at jeg tar begrepet sjuske til nye høyder. Vår maskin går vel omtrentlig en gang i uka. Og da er det kanskje ikke så rart at den lever en stund lenger i antall år?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 10:21   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Har hatt Miele både vask og tørk, og også andre maskiner. Synes ikke Miele utmerker seg verken den ene eller den andre veien. Ut over at flyttefolkene stønnet da de så at det var Miele, den er visst veldig tung ifht andre maskiner

Enig med det som sies over. Den tekniske utviklingen på vaskemaskiner o.l. går så fort, at det er et spørsmål om man nå til dags egentlig vil ha en maskin i 20 år, hvis man for den samme prisen like gjerne kan skifte etter "10" til en nyere modell uten å betale noe mer. Selv om det skulle være sant at Miele er bedre enn andre.

Jeg har stort sett valgt hvitevarer etter å ha sjekket best i test, og ofte tatt "beste kjøp", og kommet godt ut av det. Det er vel sjelden Miele er beste kjøp, og ikke alltid beste maskin, heller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 10:22   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Ja. Den har virkerlig fungert bra!
Nå går strømmen hver gang vi setter på vask...er noe helt galt.

Sikker på at du ikke har feil på elektrisk anlegg? Vi gjorde den kjempetabben å bytte ut ti år gammel ASKO vaskemaskin. For så å finne ut at ledningen gikk varm og at det var elektriker vi trengte. Fikk 10 års garanti på Bosch vaskemaskin, tror ikke hvitevarer har lengre forventet levetid i dag.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no