Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du malt huset ditt grått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-16, 22:36   #141
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har solgult hus med hvite karmer. Det er den rette fargen til vårt hus. Enig i at det er altfor mange grå hus nå. Syns mange hus ikke kler å være gråe heller, spesiellt ikke eldre hus.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 09:56   #142
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har akkurat malt vårt hus. Hadde kremfarget hus før, nå er det helt hvitt. Byttet farge på ytterdøra til koksgrå samt garasjeportene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 10:14   #143
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har hvitt, kunne godt tenkt meg grått jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 05:29   #144
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Har brunsvart hus med hvite karmer og bergensrød inngangsdør. Huset var hvitt (med blå karmer på 90-tallet) da vi kjøpte det, men jeg synes 70-tallshuset vårt kler den mørke fargen. Liker ikke grått, så det utgår som farge både ute og inne.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:19   #145
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Kom på denne tråden da jeg så denne saken:

https://www.nrk.no/trondelag/fra-far...rne-1.14094913

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:20   #146
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg leste den også og tenkte på denne tråden. Og jeg drar meg i håret. NEI, DET ER IKKE ELEGANT!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 25-06-18 kl 13:27.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:22   #147
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg ser en del borettslag som har malt grått og selv om jeg kan syns ett enkelt grått hus er pent (vårt er lysegrått, tross alt...), syns jeg at en stor masse med grå fasader blir grusomt trist. Spesielt i gråvær! Da blir liksom hele verden svart-hvitt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:25   #148
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Nei, men jeg skal, kanskje i ettermiddag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:26   #149
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg håper virkelig ikke noen begynner å male de gamle trehusene langs Akerselva grå.

Nå leste jeg hva jeg hadde skrevet litt oppi tråden. Og riktignok har ikke folk begynt å male de gamle husene grå, men øverst har de bygget et nytt "felt" med townhouse/rekkehus, hvor de i materialvalg og fasong har tatt opp bebyggelsen o området (trekledning fra de gamle trehusene, og fasong etter bygårdene), men de har søren meg malt hele greia gråbrun. Det er som en massiv kladeis i flat grå på toppen av en nydelig park og en nydelig gatestubb med masse småhus i ulike farger. Det er MEGA-dominerende, og på ingen måte verken elegant, stilig, nøytralt eller fint.
På bilde 40-43 ser man hvordan det ser ut. Grå kladeis vs. flere farger: https://www.partners.no/4-roms-rekke.../anette-borvik

__________________


Sist redigert av Tallulah : 25-06-18 kl 13:35.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:28   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Maling er heldivis ikke irreversibelt, da, selv om det er langvarig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:32   #151
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fra hvitt til mørke grått ja. Men vi hadde "sporvei-blått" der vi bodde før.

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med vårt koksgrå hus, med hvite vinduer og sprosser. Vi kommer ikke til å gå tilbake til hvitt, for det ser møkkete ut av svartkopp eller hva det er i løpet av en sesong. Jeg synes ikke det er så pent.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:37   #152
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Spørs på gråfargen. Før hadde vi "hvitt" hus, men passet på å male antikkhvitt eller hva det var. Blir jevnere enn et hvitt og skittent hus.

Må si noen av de fargerike husene kan være ganske slitsomme å se på. Det er jo ikke personen inni huset som ser det hver dag, det er det først og fremst naboene som gjør.

Det jeg først og fremst tenkte da jeg så saken, var nok heller - hvor var DERE da det skulle være generalforsamling, da det ble bestemt vedlikeholdsplan og da styrevervene skulle besettes? Etterpå kommer det alltid noen og surer, men de er ikke nødvendigvis der og melder seg når jobben skal gjøres. Hvis ikke jeg har bidratt, er jeg veeldig forsiktig med å kritisere dem som har stilt opp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:41   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jeg ser i nabolaget her at det forsatt er et og annet totalrenovert hus som ender som grått, og et par nybygg er hvitt + grått. Noen er heltre, veldig få nybygg er i andre farger, egentlig.

Men det store flertallet er enten i originalpaletten for området (oker, rødt, grønt, lys grå, mørk blå) eller i den fargen de ble malt i under en stor oppussing i et eller annet tiår, så man kan se når det ble gjort. Beige/offwhite/blekgrønt/brunt på 70-80-tall, helhvitt i et par tiår etter det, diverse pasteller fra 80-tallet og så grått fra 2005 til nå, ca.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:50   #154
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vårt hus har stort sett vært hvitt siden 1935, det passer stilen best. Jeg synes arkitektur og beliggenhet har mer å si for fargen enn trender/naboer/eksperter.

Jeg er enig med meg selv fremdeles. Naboen har hintet om at vi burde ha grått hus for å passe nedre inn, da maler jeg heller gult. Vi har kjøpt rød ytterdør da.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:56   #155
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

https://www.nrk.no/trondelag/fra-far...rne-1.14094913

Første linken var vel og fra Trøndelag - her fortsetter kampen. To borettslag (dette og et i umiddelbar nærhet) går over til grått.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:57   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Det var den jeg lenket til da jeg dro opp igjen tråden, Che.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:15   #157
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Ett av de grå husene i gaten vår har nettopp byttet farge til brunt, og det ble så fint! Egentlig så er det ganske mange forskjellige farger på husene i området vårt, og jeg blir glad av alle fargene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:20   #158
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Spørs på gråfargen. Før hadde vi "hvitt" hus, men passet på å male antikkhvitt eller hva det var. Blir jevnere enn et hvitt og skittent hus.

Må si noen av de fargerike husene kan være ganske slitsomme å se på. Det er jo ikke personen inni huset som ser det hver dag, det er det først og fremst naboene som gjør.

Det jeg først og fremst tenkte da jeg så saken, var nok heller - hvor var DERE da det skulle være generalforsamling, da det ble bestemt vedlikeholdsplan og da styrevervene skulle besettes? Etterpå kommer det alltid noen og surer, men de er ikke nødvendigvis der og melder seg når jobben skal gjøres. Hvis ikke jeg har bidratt, er jeg veeldig forsiktig med å kritisere dem som har stilt opp.

Tullete kommentar. Jeg leste hele artikkelen i forrige uke og klarte ikke lese annet enn at styret hadde bestemt, beboerne var ikke informert på forhånd og diskusjon vil ikke styret ha. Selvsagt kan man bytte styre etterpå, men jeg kan godt forstå at beboerne ikke leste diktatorisk fargevalg ut av tidligere årsmøte og styrevalg.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:21   #159
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Det jeg blir gladest av er det rosa med lilla karmer og dør, en diger giraff i hagen, og en hel masse bling rundt omkring. Det skiller seg litt ut i det ellers ganske moderate fargeutvalget i nabolaget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:22   #160
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Ja, så sant ikke styret har gått til valg på grå hus, så kan må man nesten holde dem ansvarlige for å ta en så omfattende beslutning uten forankring, altså. Det er sjelden smart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no