Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man for å overleve høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-18, 00:03   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

D-vitamin nivå er lurt å sjekke.

Mitt d-vitaminnivå er helt fint. Men jeg har likevel tatt tilskudd gjennom vinteren.

Det virker som at det bare er noe jeg må gjennom hvert år. Men jeg gruer meg, skjønt ikke så mye som før, det er jo ikke noe nyttig i å grue seg.

Jeg misliker klokkestillingen intenst. Det hadde hjulpet så mye med en time mer lys om ettermiddagen. Slik at det ikke var natt klokka fire i desember.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:04   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Du var nok en bjørn i et tidligere liv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:06   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du var nok en bjørn i et tidligere liv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:18   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Mørket og kulda.

Hvor bor du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man fokuserer på fargene, markens grøde, stearinlys, rødvin og langtidssurrede kjøttgryter, kantareller, viltkjøtt og gleden ved å bo i et land med årstider.


Ja!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og før de andre vestlendingene blir fornærmet: dere har våren, en viss rettferdighet må det være i verden!

Vestlandshøsten er fantastisk. Vær som gjør at en kjenner at en lever. Regn som pisker mot ansiktet og rutene. Vind og stormer. Gleden over dei tørre og crispy dagene hvor man skynder seg hjem for å drikke kaffe på verandaen. Plukke nøtter, blader, epler, nyper og strå. Tenne stearinlys i alle kroker. Støvler og regntøy. Kakao etter utetrening. Jeg kunne snakket i timer om vestlandshøsten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:24   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Det var overbevisende og levert med lidenskap, chanett, det skal du ha, men her passer det å si at "bra vi er forskjellige".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:32   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Lidenskapelige Chanett. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 00:40   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.



Vestlandshøsten er fantastisk. Vær som gjør at en kjenner at en lever. Regn som pisker mot ansiktet og rutene. Vind og stormer. Gleden over dei tørre og crispy dagene hvor man skynder seg hjem for å drikke kaffe på verandaen. Plukke nøtter, blader, epler, nyper og strå. Tenne stearinlys i alle kroker. Støvler og regntøy. Kakao etter utetrening. Jeg kunne snakket i timer om vestlandshøsten.

Alt dette her synes jeg også er deilig! Hadde jeg bare ikke blitt så forbanna trøtt at jeg ikke virker pga det mørket!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 08:22   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Eg har vore slik i åresvis men opplevde ei endring for nokre år sida. Det handla i stor grad om aksept. Aksept til at no er det slik, slutte med dårlig samvittighet for å ikkje "være den som løper heim til den kaffien på verandaen eller ut på tur aldri sur". Eg har akseptert at det er mørkt, at eg må fylle hausten med fine ting for å overleve. Og av og til betyr det å ligge på sofaen og sjå film, tenne peisen, drikke kakao eller sove til 11 i helgane.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 08:48   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg er som Chanett. Elsker høsten! Den er bare deilig med sitt fargespill, ruskevær og mørke. Turer i høye gummistøvler hvor man trasker i vissent løv, komme hjem til varmen, teen og lysene. Selv duften av våt hund etter turen er ganske behagelig. Eplepaiene, lydbøkene og løpeturene i crispy morgenluft, og så denne forventningen fram mot advent og førsjulstid.

Jeg er ganske heldig på den måten at jeg sjelden blir sliten, og da er det mye lettere å nyte det som skjer rundt en. Å sjekke opp fysiske årsaker til at man er trøtt/ikke helt i form er en fornuftig start, synes jeg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 09:12   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Reiser bort litt. Jeg liker ikke vinter heller, så det er lenge til livet blir levelig igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 09:32   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg jobber hardt med å overleve høsten og fokuserer voldsomt på de tingene jeg liker. For eksempel lange skogturer når det er sol, fyring i peisen, finne frem ulltøy og loffe rundt i det etc. Det hjelper også å reise bort en liten tur en helg eller to.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 10:20   #32
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

I år har jeg fylt på med lette kulturopplevelser, for å ha noe å glede meg over. Har invitert gamlegjengen til reinsdyrgryte og mengder med vin når det er som mørkest. Og så har jeg bestemt meg for å være glad for at bikkja må ut, uansett vær, og være glad for at hun tvinger meg til frisk luft uansett. Og så har jeg ekstremt gode, nye gummistøvler, og to regnfrakken å velge mellom.

Tenker jeg skal revisit denne i midten av november, så ser vi hvordan det står til da.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 11:22   #33
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

-Kjøpe noen deilige ullplagg i fine høstfarger.
-Bruke tid på kjøkkenet med å lage gode, tradisjonelle høstretter.
-Gå turer og forsøke å nyte fargene, lyset, solen (evt. regnet) og luktene.
-Gå i svømmehallen, som av en eller annen grunn minnes som en skikkelig høstaktivitet for meg.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 12:54   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

- planlegge noen reiser eller andre aktiviteter (trenger ikke være så langt)
- små oppussingsprosjekt hjemme? male f.eks?
- hobby, masse tid til hobby! lær noe nytt, meld deg på kurs?
- trening eller yoga, meld deg på en klasse

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 13:10   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Lyslampe har jeg, men bruker sjelden. Jeg vil da vel ikke ha det skarpe lyset i trynet om morran!

Om du har sånn vekkerklokkelampe, må du vri den vekk slik at rommet blir lyst opp uten at du får lyset rett i ansiktet. Jeg misjonerer veldig for min lysvekkerklokke, men før jeg kjøpte den sto jeg seriøst og gråt i dusjen hver eneste morgen hele høsten og vinteren, og hadde alvorlige selvmordstanker rundt juletider. At det er bedre er nok sikkert ikke bare lampa sin skyld, men den bidrar betraktelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 14:00   #36
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Netflix og ullteppe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 14:24   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Slutter i røyke, spiser sunt og bruker bilbelte. Og refleks når man går ute i mørket.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 14:46   #38
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg har sluttet å røyke (for 2 år siden, faktisk!) og bruker alltid bilbelte, prøver å spise sunt. Denne høsten skal jeg forske litt på å lage at fra bunnen av med 18-åringen min, for hun har begynt å like og lage mat. Ha mengder med levende lys og bøttevis med te, Netflix og pledd, ja. Jeg er ikke noe høstmenneske, men må jo gjennom både høst og vinter, såpass skjønner jeg. Høsten for meg er jo kulde,mørke og å grue seg til en (altfor) lang vinter, men i år har jeg tenkt å bare omfavne høsten,fordi vi har den her i landet.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 14:49   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Jeg er ikke så veldig sosial og det er ikke så lurt når det er mørkt og dystert. Jeg trenger å være litt mer med fine venner. Jeg går gjerne på teater eller konserter for å ha noe å glede meg til.


Det er som regel noen fantastiske soloppganger og solnedganger på vei til og fra jobb., Disse forsøker jeg å nyte som best jeg kan. Jeg trenger ikke være ute for å nyte dem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-18, 15:56   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man for å overleve høsten?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man fokuserer på fargene, markens grøde, stearinlys, rødvin og langtidssurrede kjøttgryter, kantareller, viltkjøtt og gleden ved å bo i et land med årstider.


Joda, en høst med en del regn, som nå, er litt kjip. Men det er likevel en årstid der jeg kooooser meg mer med god samvittighet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no