Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Så overkjørsel av katt

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 19:22   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Så overkjørsel av katt

Vi kom like etter en bil som kjørte over en katt i dag..

30-40 meter mellom oss og bilen som kjørte foran, vi ser at en katt piler over veien i full fart. Den treffer bilen, båden den og vi stopper, katten klarer ikke bevege forkroppen, men bakkroppen ristet veldig.

Lå og ristet litt, etter få sekunder beveger den seg ikke. Jeg tror den er død, men vi sier de må ta den med til veterinær. Den som kjørte på og en forbipasserende skulle gjøre det. Like før vi dro sa de at de trodde den rørte på seg.

Noen som har vært ut for noe liknende, og kan synse om dette er dødskramper, eller om den prøvde å forflytte seg?

Det var en veterinær like ved, tenkte å ringe de i morgen for å finne ut hvordan det gikk med den, sannsynligvis døde den eller ble avlivet.

Ekkelt å være vitne til, men med terrorangrepene friskt i minnet tar man seg i å tenke at det er mange som nettopp har vært vitne til mer grusomme ting.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:44   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Stakkars lille katten Er sjeleglad hver gang katten vår kommer hjem helskinnet. Han er en skikkelig utegutt og er ute nesten hele dagen lang. Skulle gjerne likt og vist hvor han var noen ganger.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:59   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Ja, ringte veterinæren jeg trodde de dro til, og de hadde fått den inn, men den var død da den kom inn. Personen jeg snakket med sa at det trolig var de siste dødskrampene vi så. Den var hardt skadd i hodet.

De sa at de syntes det var flott at folk brydde seg, og at folk kom inn med påkjørte dyr.

Veldig bra gjort av den unge damen som kjørte på, hun fikk hjelp av ei tilfeldig forbipasserende til å ta den med inn i bila, for hun klarte det ikke selv.

Den var ikke merket heller..

Den så veldig veldfødd ut, så jeg trøster meg med at den sikkert hadde hatt et fint liv, og at den døde momentant.. Glad for at vi har innekatt nå.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:07   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Uff, det er så fælt når dyr blir påkjørt. Har vært med på det som passasjer, og det var ikke trivelig. Vi kjørte den ene til veterinær, og den døde i bilen.

I sommer kjørte jeg på en liten fugl, synes det var trist også. Men i motsetning til en tidligere kollega stoppet jeg ikke for å kjøre over den en gang til, den var nok steindød før den traff bakken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:18   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Huff, det må ha vært en ekkel opplevelse. Jeg er selv veldig redd for å kjøre på et dyr av noe slag, for jeg kommer til å bli helt handlingslammet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:22   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Ja det var ekkelt, lukket øynene og ropte nei nei da den hadde dødskramper. Veldig godt å høre at den døde momentant, ihvertfall at den var død da den kom fram til veterinær. Flott gjort av den som kjørte på den å kjøre til veterinær. Synd at den ikke var merket, er nok noen eiere som begynner å lure i kveld kanskje, lurer på om jeg skal henge opp en lapp på noen butikker i nærheten. Jo, det tror jeg jammen jeg skal gjøre.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:28   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ja det var ekkelt, lukket øynene og ropte nei nei da den hadde dødskramper. Veldig godt å høre at den døde momentant, ihvertfall at den var død da den kom fram til veterinær. Flott gjort av den som kjørte på den å kjøre til veterinær. Synd at den ikke var merket, er nok noen eiere som begynner å lure i kveld kanskje, lurer på om jeg skal henge opp en lapp på noen butikker i nærheten. Jo, det tror jeg jammen jeg skal gjøre.

Det synes jeg var en super ide. Leit at ikke alle merker kattene sine, men det er noen noen som kommer til å savne denne veldig og det hjelper på å få vite hva som har skjedd med den om de ser oppslaget.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:32   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Ja det var en lur ide å henge opp en lapp. Stakkars eiere. Katten vår er heldigvis chippet, og skulle noen ganger hatt gps på den også.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:48   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Ser at baksida av lokalavisa har felt der man kan komme med slike ting også, prøver der også.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:03   #10
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Så overkjørsel av katt

Huff. Vi også kom bak en som kjørte over en katt men han stoppet ikke. Dette var rett foran tunnel og på motorveien så vi kunne heller ikke stoppe.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no