Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ingen julepåskjønninger på jobb

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-17, 13:24   #101
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi fikk spandert julebord, personlig og hyggelig kort fra leder og en bok som er faglig relevant og som jeg ønsket meg. Så jeg er veldig fornøyd.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-17, 02:34   #102
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva skjer om det skulle vanke en blomst? Eller er alle forbindelser bevisst dette slik at det ikke skjer?

De vi jobber med til vanlig vet om det, om det skjer ellers må vi takke pent og levere tilbake blomsten når man har gått av scenen. Det har blitt utrolig strengt, men det er nok slik for at det ikke skal være noen gråsoner overhodet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 12:13   #103
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva skjer om det skulle vanke en blomst? Eller er alle forbindelser bevisst dette slik at det ikke skjer?

I noen bedrifter er det vanlig å gi gratis lodd, og så trekker man blant de ansatte. Sjokolade,blomster, vin ol.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 13:05   #104
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva skjer om det skulle vanke en blomst? Eller er alle forbindelser bevisst dette slik at det ikke skjer?

Hvis det føles uhøflig å takke nei til gave må vi levere den til sjefen, så bestemmer ledelsen hva som skjer videre.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 14:37   #105
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Jeg leverer tilbake blomster, med mindre jeg får de pga foredrag eller noe.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 01:12   #106
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Hæ? Skal man ikke engang kunne ta i mot en blomst?? Hvor jobber dere egentlig?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 01:36   #107
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hæ? Skal man ikke engang kunne ta i mot en blomst?? Hvor jobber dere egentlig?

Jeg har en jobb der jeg gir folk noe de veldig gjerne vil ha, som til tider kan være verdt millioner av kroner. Videre skal jeg muligens sanksjonere mot dem pga lovbrudd senere. Noen gir blomster, noen tilbyr rabatter, invitasjoner eller andre saker de har tilgang på. Noen er kriminelle. Jeg ønsker ikke blomster som takk for at jeg gjør jobben min. Spesielt ikke mens jeg ikke en gang er ferdig. Og jeg har mer enn en gang vært glad for at jeg er så strikt. Gjør det enkelt for meg å behandle alle likt og slippe kleine situasjoner eller å vurdere hvor grensen går.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 02:14   #108
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har en jobb der jeg gir folk noe de veldig gjerne vil ha, som til tider kan være verdt millioner av kroner. Videre skal jeg muligens sanksjonere mot dem pga lovbrudd senere. Noen gir blomster, noen tilbyr rabatter, invitasjoner eller andre saker de har tilgang på. Noen er kriminelle. Jeg ønsker ikke blomster som takk for at jeg gjør jobben min. Spesielt ikke mens jeg ikke en gang er ferdig. Og jeg har mer enn en gang vært glad for at jeg er så strikt. Gjør det enkelt for meg å behandle alle likt og slippe kleine situasjoner eller å vurdere hvor grensen går.

Nå ble jeg enda mer nysgjerrig på hva den jobben er.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 02:19   #109
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Som styremedlem.

Dette må jeg nevne til «min» rektor også. Neida, jeg er godt fornøyd med at vår fantastiske rektor fikser en oppmerksomhet til sine ansatte (som forøvrig også alle får noe fra oss i styret).

På jobben skal alle gaver vi mottar innleveres, og så kjøres det stort lotteri siste dagen før jul. Fra arbeidsgiver har vi mottatt fine og nyttige gaver tidligere - i år kunne vi velge mellom gave til oss selv og å gi et beløp til et veldedig formål.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 12:19   #110
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Det er nok av påskjønninger på min arbeidsplass i desember. Julebordet var i år lagt til Amsterdam i forbindelse med at det er jubileum i år. Jeg er er ikke ansatt i bedriften jeg jobber sammen med, med regnes like vel som en av pga samarbeidet vi har og blir dermed invitert med på deres turer og andre sosiale hendelser. Vi fikk julelunsj og julegave. I tillegg fikk jeg julegave fra min arbeidsgiver. Vi mottok også to store kurver med klementiner og godteri og fra min arb.giver som skulle deles med firmaet vi jobber for. Så fikk vi tilsendt to esker fulle av smågodt fra en leverandør som skulle deles med alle. Det er heller ikke så uvanlig at pasienter kommer innom med påskjønnelser som deles med alle.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 12:34   #111
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Komiteen i år bestemte at julebordet skulle vera ein kveld på byn. Og sidan me må betale alt sjølv, sto eg fint over. Dei ansatte får snitter siste dagen og ei julestrømpe frå sjefen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 12:39   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hæ? Skal man ikke engang kunne ta i mot en blomst?? Hvor jobber dere egentlig?

Jeg har også hatt en arbeidsgiver med ekstremt strenge regler for å motta gaver. Et klart regelverk er enkelt og greit å forholde seg til.

Jeg fikk motta blomster hvis jeg holdt foredrag, men jeg skulle rapportere inn at det skjedde. Vin/alkohol var ikke greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 12:40   #113
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi får betalt julebord + at vi får gavekort på 500.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 16:30   #114
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Min arbeidsplass har etiske retningslinjer som gjør det akseptabelt å motta gaver av ubetydelig verdi, som f.eks en blomst.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 17:10   #115
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Min arbeidsplass har etiske retningslinjer som gjør det akseptabelt å motta gaver av ubetydelig verdi, som f.eks en blomst.


Hos oss og. Selv om det ikke er så mye av det. Men vi sier nei til en del, for de som jobber i beredskap kan nok få en del «takkegaver», som ikke er bare ok å ta i mot. Feks fra restauranteiere vi går tilsyn til osv. Har blitt innskjerping der hos oss og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no