Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer volum IV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-17, 10:57   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er hyggelig, jeg gjør det for barna. Og vi runder 20 stk i famileselskap, men da er det ingen som herjer og skal passes på. Eller som sist, er frekke ved tilsnakk.

Men ok. Antall besøkende har vært tatt opp av lærere før. Jeg har snakket med lærer som igjen skal be om litt moderasjon i antall besøkende. Ett søsken og en voksen går fint. Denne gang har vi store familier i gruppen.

Og vi får ta frekkhet med foreldrene, og neste gang invitere en til to i tillegg til klassevennen.

Ja, det er jo flere som er enebarn, kanskje med single foreldre, som derfor bor i ganske små leiligheter. Da er det krevende nok bare å få plass til 5-6 barn, om man ikke skal klemme inn 6 hele familier. Da kan nok terskelen for å arrangere bli uoverkommelig høy for mange.

Jeg synes også det er hyggelig med fullt hus, men jeg ser verdien av at en mindre gruppe skal ha litt rolig kvalitetstid sammen, og "tvinges" til å samhandle med barn de ellers ikke ville valgt å leke med. Særlig når det gjelder tvillingene har jeg vært bevisst på at når en har vennegruppe hjemme skal den andre vekk. Særlig guttungen er veldig populær, og har mange venner, og hvis han er hjemme når tvillingsøstra har vennegruppe er sjansen stor for at i alle fall guttene på gruppa heller vil leke med han enn med de andre på gruppa. Og motsatt, han har vært på vennegruppe med tvillingsøstra si bestevenninne. Da er det greit at hun ikke er hjemme når han har vennegruppetreff, ellers ville bare hun og bestevenninna leke tett sammen med sin greie, som de likevel gjør mange ganger i uka, og hele poenget ville vært bore.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-09-17 kl 11:04.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:05   #82
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hos oss oppfordres det til å ta med søsken også. Vi hadde samme utfordring i fjor da vi hadde mange barnerike familier på gruppa og ingen sa i fra hvor mange som kom. Så jeg måtte planlegger for nesten 30, selv om det ikke kom så mange.

Men det er jo så koselig at det blir pes. Familiene kommer kl 18 og blir gjerne et par timer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:22   #83
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men det er jo så koselig at det blir pes. Familiene kommer kl 18 og blir gjerne et par timer.

Jeg vet.
I år er det heldigvis maks 21 personer. Puh!
Vennegruppen blir med rett hjem fra skolen og leker sammen, og så kommer foreldre og søsken klokka 18 til kaffe og "enkel" servering. Veldig hyggelig, men pes.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:38   #84
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men det er jo så koselig at det blir pes. Familiene kommer kl 18 og blir gjerne et par timer.

Det var voldsomt ja Kunne jo vært koselig om foreldrene (og eventuelle småsøsken som ikke kan være alene hjemme), stakk innom noen minutter ved henting, men 2 timer Her var vennegrupper heldigvis kun for barna.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 13:32   #85
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Her er vennegrupper også bare for barna og jeg tenker at det er en del av poenget, at elevene skal bli bedre kjent med hverandre for et bedre klassemiljø, ikke at hele familien skal bli kjent med andre familier.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 14:32   #86
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At skolen MÅ sende ut skjemaer i PDF som jeg skal redigere i. PDF er noe makkverk å redigere i.

Godt å få det ut.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 19-09-17, 14:49   #87
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg ikke finner cv'en min. De blir jo stasig flyttet rundt i ulike systemer/format og siden jeg ikke har hatt bruk for den på en stund, har jeg ingen aning om hvor siste versjon kan befinne seg...

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 15:10   #88
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Den superkompliserte e-postfunksjonen "svar alle". Jeg har ca full oversikt over hvem som har takka ja til kollegafest til uka, men må videresende skolens svar på min e-post til mannen min. Håhå, jaja.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 20-09-17, 15:34   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Unger som er hjemme alene og krangler, og ringer meg på jobb for å sladre på hverandre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 15:48   #90
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Den superkompliserte e-postfunksjonen "svar alle". Jeg har ca full oversikt over hvem som har takka ja til kollegafest til uka, men må videresende skolens svar på min e-post til mannen min. Håhå, jaja.

Jeg liker godt Google kalender eller inviter.no til mer private ting. Mye mail spart.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 16:36   #91
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg alltid må mase for at ting skal bli gjort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 17:15   #92
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Menn som er på jakt etter elskerinner.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 20:48   #93
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Foreldremøtet som drøyer og er vannvittig usaklige på foreldrenes kvarter som blir 40 minutter. Litt for langt fra lærere og rektor også i forhold til hva som er nødvendig. *lei etter 3 foreldremøter på ei uke*

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 22:13   #94
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At eldste ikke får vanskeligere oppgaver i matte når både jeg som forelder har sagt at han syns matte er kjedelig og når han selv sier fra.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 20-09-17, 22:22   #95
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg er så lei meg at 8-åringen skjønner tydelig at noe er galt, men alt kan ikke deles med henne. :drittdagpåjobb: (Hun har trolig aldri sett meg slik).

Og litt at jeg allerede før jeg sendte melding til ledelsen, som forårsaket drittdagen, angret på at jeg sendte den. Men trykte send gjorde jeg like forbanna.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 22:25   #96
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Ryggen som har slått seg helt vrang. Har vært hjemme fra jobb i dag, men ikke blitt det spor bedre. Har ikke tid til å være hjemme, men når man våkner hver gang man snur seg i senga og sliter med å gå over stuegulvet har man ikke så mye på jobb som vaktmester å gjøre.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 20-09-17, 22:33   #97
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Kiropraktor, Frøy?
God bedring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 20-09-17, 22:57   #98
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kiropraktor, Frøy?
God bedring.

Om det ikke blir bedre over natten må jeg nok få meg en time hos en slik ja.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 21-09-17, 08:34   #99
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At mannen har funnet det stedet jeg gjemmer "overskuddssjokolade"

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 21-09-17, 08:51   #100
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

At mannen har funnet det stedet jeg gjemmer "overskuddssjokolade"

Dagens asså

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no