Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 10:21   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Klag gjerne på varmen, men ikke regn med at vi som har lengtet etter sommeren i de lange vintermånedene hører på så lenge. Til det er sommeren i Norge for kort. Ses igjen til høsten!

Jepp!

nå har det vært sommervær i en uke. Det er ingen som vet hvor lang tid det tar før vi igjen må kle på oss langermet, jakker, sokker og det som verre er for ta en snartur utenfor døra.

Jeg skulle gjerne hatt sommer hele året, så deilig å bare gå rett ut i shorts og singlett, ingen vinterdresser, luer, bløte votter.

Så ja - jeg kommer nok til å flytte til varmere strøk når jeg blir 60-something.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:22   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg elsker det og er vel akklimatisert, men jeg skjønner at folk sutrer. For egen del har jeg ingenting å sutre over. Med nytt hus er det en fornøyelse å beholde levelige temperaturer i både 1. og 2. etasje, men jeg husker veldig godt alt styret med å få ned temperaturene på soverommene i gamlehuset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:23   #43
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg hadde nok ikke likt stranda så veldig om jeg var alene heller. Jeg synes det er deilig å kunne gå inn. Gjøre noe småtteri, gå på skikkelig do (), ta en pause og gjøre no annet liksom. Dessuten er det litt mer avslappende å ha en hyper 1,5 åring hjemme, enn på stranda.

Da jeg og søs var på Rhodos lå vi på stranda i timesvis, men da var det jo uten barn, med en god bok. Og ikke alt for langt unna hotellet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:25   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Forresten så betyr jo klam varme at man kle av sin altfor store kropp og det er faktisk nytteløst å gjemme valker i skjørt og shorts. :har prøvd:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:25   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg hadde nok ikke likt stranda så veldig om jeg var alene heller. Jeg synes det er deilig å kunne gå inn. Gjøre noe småtteri, gå på skikkelig do (), ta en pause og gjøre no annet liksom. Dessuten er det litt mer avslappende å ha en hyper 1,5 åring hjemme, enn på stranda.

Da jeg og søs var på Rhodos lå vi på stranda i timesvis, men da var det jo uten barn, med en god bok. Og ikke alt for langt unna hotellet.

Altså, det at det stranda er nærme skikkelige fasiliteter var underforstått.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:26   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Vi ligger forresten med sommerdyner om vinteren/høsten. Og så går vi over til kun laken om sommeren. Rimelig hete.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:26   #47
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Vi har forresten aircondition. Men det hjelper jo lite når utedelen på den ene er ødelagt (og servicemann lar vente på seg ) og den andre er feilmontert, sånn at vannet ikke renner ut men drypper ned på gulvet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:28   #48
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg liker stranda best på vinteren.
Strengt tatt er det ingen vits i å klage på varmen, er lite man kan gjøre med den uansett. *lengter etter 10-15 grader og langarmet genser*

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:35   #49
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg er heit nok som det er - trenger absolutt ikke 30 grader ute Jeg svetter som en gris, særlig i hodet - alltid klissvåt i panna og i håret, og føler meg mildt sagt ulekker i denne varmen. Fem minutter etter en "avkjølende" dusj er jeg like svett i toppen igjen. 30 grader på soverommet når barna legger seg, barn uten matlyst og ikke minst våkne unger om natta - absolutt ikke noe å trakte etter. Nei, 20 grader er finfin sommertemp for meg. Ellers er våren og høsten flotte årstider

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:41   #50
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Det er faktisk ganske behagelig i Tromsø. Vi er såre fornøyd med 12-15 grader og sol. Det er varmt og friskt på samme tid.
Det er svært sjeldent direkte ubehagelig varmt her. En skikkelig varm sommerdag er sjeldent over 20 grader, og de dagene kan man som oftest telle på ei hand.
Det beste som finnes er å komme hjem fra ferie, og kjenne den friske ishavsluften komme mot oss, idet vi stiger ut av flyet. Deilig!

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:41   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Strengt tatt er det ingen vits i å klage på varmen, er lite man kan gjøre med den uansett.

Da blir det jo fryktelig lite man kan klage på, egentlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:45   #52
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Det er jo ikke noe morsomt å klage på ting man kan gjøre noe med, da får man bare beskjed om å ta seg sammen og fikse det.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:48   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Utagerende klaging er jo aldri sjarmerende. Men jeg synes at det må være lov å sukke litt når det er så varmt over tid som det har vært i det siste. Jeg sover dårlig og konsentrere meg dårlig og gleder meg til det blir kjøligere.

Og jeg er helt enig med Divine og andre om at metereologene kan holde seg fra å kommentere hva som er deilig vær og ikke.

Til mitt forsvar må jeg si at jeg veldig sjelden klager over regn. Og siden jeg bor i Bergen har jeg mye mer regn enn varme.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:49   #54
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det er jo ikke noe morsomt å klage på ting man kan gjøre noe med, da får man bare beskjed om å ta seg sammen og fikse det.


Derfor prøver jeg f.eks. å la vær å klage på at det er alt for rotete i heimen - det kan jeg jo i teorien fikse selv, så lett som bare det

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:49   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Leddene mine elsker varmen, men resten av meg takler den ikke. Jeg blir sur og utilpasset. Ikke liker jeg å gå på stranda. Da må jeg jo sykle dit og det er varmt, og det fordrer lite klær og det liker jeg ikke. Jeg liker meg best i skyggen i egen hage med kjøleskap med is og vann i umiddelbar nærhet. Når det blir kveld begynner jeg å fungere.

Jeg fryser mye om vinteren. Veldig mye. men alt i alt er det bedre å fryse enn å svette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:31   #56
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg slår også et slag for ac, vi har en diger stygg sak som bråker mer enn jeg liker, men ejg er ikke villig til å bytte den med noe i verden akkurat nå.
Vi setter den inn på rommet til snuppa en times tid fr hun legger seg, og hun er en helt annen unge å legge nå enn de dagene før vi fikk kjølt ned rommet hennes. Og så ruller vi den tilbake til vårt soverom så fort hun sovner og vi får satt opp gjennomtrekk hos henne. Den står på nå også, og jeg må si det er utrolig deilig å kunne trekke seg inn på et rom med 16-17 grader og slenge seg i sengen og lese en bok. Eller ta med laptopen.
Gruer meg vilt til jobb i morgen, buss for bane, ingen ac på jobb.... Mon tro om man overlever.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:45   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg slår også et slag for ac


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:50   #58
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg vet at man kan få kjøpt ac, men er aC til salgs? Og er aC egentlig cool nok til å avkjøle en hel leilighet på 65 kvm?

:fjaser:

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:52   #59
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

aC er sikkert cool nok, men jeg er skeptisk til støyen.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:56   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg vil også kjøpe aC!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no