Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kule klær til 11-åring

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-24, 17:57   #1
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Kule klær til 11-åring

Bonusdatter ønsker seg kule klær til bursdagen. Og når jeg spør hva som er kult så svarer hun egentlig ikke så veldig tydelig utover AirJordan….

Siden vi ikke bor sammen daglig omgås jeg ikke venninnene hennes og ser hva de har på seg.
Hun har alltid vært min lille kjolejente. Men skjønner st vi må endre litt nå - sminke og kule klær dom gjelder.

Så da må keg spørre dere -hva er kult til 11-åring nå om dagen.
Btw - hun får AirJordan av mammaen 🥰

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-24, 18:15   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Ta henne med ut på shopping, og gjøre noe hyggelig ut av det?
Det ville min 11-åring likt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-24, 19:23   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Gina Tricot sine Young-klær er veldig fine og populære hos de tweensa jeg kjenner.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 01:03   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Jeg har jo en 11-åring, men hun er sikkert ikke akkurat standard. Det er mye sort, topper, t-skjorter, leggvarmere, og tilsvarende for hender/underarmer, bukser eller ca knelange skjørt, hun har kjøpt seg et korsettbelte, som hun bruker utenpå t-skjorter mm. o.l. Kule luer og hatter, flanellsskjorter eller kortere versjoner av dette. Det høres sikkert litt vilt ut, men jeg synes hun er utrolig flink til å sette sammen antrekk som fungerer. Som ikke er tacky, selv om hun er vågal. Og jeg synes hun er så modig som velger sitt helt egne uttrykk, og står for det. Og det er moro at hun allerede ser verdien av arvetøy, bruktkjøp og artige skatter som kan brukes og bli noe kult.

Tenkte jeg bare ville si det, fordi det finnes alternativer selv når de er så små som 11-12.


Sist redigert av Kaija : 19-04-24 kl 01:24.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 06:27   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Jeg synes Zara har mye kult, men spørs jo hvor avansert hun er. Hvis merkeklær er en greie så hadde jeg suksess med å gi en Juicy Couture tracksuit til min straks niåring.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 09:21   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Min 11-åring har informert meg om at hun trives godt i stilen kids-core. Altså at de skal se litt barnslig ut, gjerne selebukse og gøyale sokker. Men toppen kan gjerne være stripete svart/hvit eller grå.

Hun liker også å gå med hale og har gjort to par sokker til poter til både hender og føtter. Så ja, som Kaija er inne på - det finnes så mangt innenfor stilen til 11-12 åringer også.

Handletur med bonusmor kan være en god ide, dersom det passer med tid og dere kommer godt overens.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 09:37   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.471
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Ønsket om Air Jordans tyder ikke på veldig alternativ stil da. Jeg ser mye Jucy Couture på jenter i aldersgruppen, og ellers ville jeg satset på tweens-avdelingene på Gina eller Vero Moda.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 10:18   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Jeg tenker også at handletur med bonusmor må være helt topp. Min 11-åring hadde i alle fall elsket det. Hun er ikke opptatt av merker, men når hun får spørsmål om hva slags klær hun ønsker seg går det mye i pysjamas og koseklær (HappyHoodie o.l.) som hun bor i når hun bare skal være hjemme.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 11:26   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Mine foreldre pleier ta med barnebarna på "ønskelistetur" på kjøpesenteret, der får peke hva ting de ønsker seg og mamma tar bilder av det og merker seg hva de ønsker aller mest etc, leverer ungen tilbake til oss og så reiser de tilbake på senteret og kjøper gave ufra ønskelisten. (overskytende bilder deles evt med andre slektninger) dette gjr de i forkant av bursdag og jul.

Sist jul/bursdag (født første juledag gjør jo at begge gavene kjøpes fra samme ønskeliste) fikk 8 åringen min alt på listen sin, fordi jeg delte de bildene mamma og pappa ikke hadde kjøpt med svigers. Det gir dem jo både en ide om stilen, og konkrete ønsker, alt ettersom.

13 åringen min elsker pysj og koseklær og har ønsket seg det i det siste. Hun er også ganske main stream på klesstil, så hun fikk converse -sko av oss til bursdagen. og selfie ringlys. Sånne ting.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 13:34   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Min jente som nå er 13 likte Wow i den alderen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 13:45   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

JA, wow har vært stort i noen år her også, litt mindre nå, men som 11 åring, absolutt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 13:58   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Min 11-åring liker godt klær fra Gina Tricot sin tweens-avdeling og koseklær/pysj i ulike varianter. Men det er stor variasjon på hva de klær seg i, når jeg ser på venninnene hennes. Så shoppingtur høres ut som en god ide om det ikke er bestemte plagg utover skoene hun ønsker seg.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 17:49   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Min jente som nå er 13 likte Wow i den alderen.

Cubus har sluttet med Wow.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 18:10   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Cubus har sluttet med Wow.

Har de ? Det må ha vært nylig, det er ikke så lenge siden jeg var der mener jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 18:12   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Cubus har sluttet med Wow.

Har de ? Det må ha vært nylig, det er ikke så lenge siden jeg var der mener jeg.

De har det fortsatt på nett??

https://cubus.com/no/barn/klar/wow-klar/

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-24, 23:55   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Sånn midt på er kanskje greia? Mine nieser er i den alderen, juicy og Gina er riktig for dem ihvertfall, og tror sånne yogapants er populært.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 07:09   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Har de ? Det må ha vært nylig, det er ikke så lenge siden jeg var der mener jeg.

De har det fortsatt på nett??

https://cubus.com/no/barn/klar/wow-klar/

De fortalte meg nå det på Cubus-butikken, at de tok ut WOW nå. Men mulig de skal fortsette å ha det på nettbutikken?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 08:25   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

De søte kappeskjørtene fra Neo Noir er visst fremdeles en greie, også jeans fra Lois.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 17:22   #19
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Kule klær til 11-åring

Tusen takk for tips alle sammen 🤗
Vi går desverre ikke til handletur da hun ikke bor «rett borti gata».
Hun er fortsatt veldig barnslig i uttrykket og ønsker seg også bamser, sminke og pysj. Så det er comfy i høy faktor der.
Hun er nok litt mainstream. Litt sjenert og forsiktig jente, så det blir nok ikke veldig «tøffe» uttrykk ennå.
Når niese var 11 år så var wow veldig in. Men finner liksom ikke så mye der lenger som jeg tror hun vil gå med.
Skal sjekke ut de andre tipsene deres ❤️

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no