Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.nr?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 18:44   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.nr?

Det ble en lang og litt forkortet overskrift, men det slo meg her jeg sto og vasket opp elleveåringens fancy lunsjbag merket med klistrelapp med navn og telefonnummer:

Jeg har hatt barn i barnehage og/eller barneskole i 25 år nå, og samvittighetsfullt merket både klær og løsere etter beste evne med klistremerker og påsydde lapper, og etterhvert mer og mer sprittusj der det går an.

Og det har helt sikkert bidratt til at klær og ting på avveie har havnet på riktig hylle og stort sett kommet hjem igjen. Men jeg kan bare huske en eneste gang at noen faktisk ha funnet noe og ringt. Det var i fjor, da regnbuksa hadde blitt igjen i svømmehallen. Og det var jo riktig flott gjort at noen gadd å ringe.

Har dere opplevd å få tilbake ting på denne måten? Og har dere funnet klær/ting og ringt eieren?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:47   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Nei, aldri og aldri funnet klær med navn, heller. Merker alt som skal ut av huset, det meste dukker opp etterhvert, særlig om man tar en ringerunde til de mest opplagte stedene...

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:48   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Nei, faktisk ikke. Men jeg har ringt opp en mor til et gråtende barn jeg fant på butikken. Veldig kjekt at nummeret sto i jakka.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:48   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Eg har funne, og ringt. Dei virka heilt uinteressert. De ba meg la plagget ligge (ved ein fotballbane), slik at dei kunne hente ein gong det passa.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:50   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Eg vart oppringt av ein mann som hadde funne Poden sine solbriller på ein liten fjelltopp i fjellheimen her. Da vart eg imponert.

Storesøster sin gensar frå Nøstebarn hadde nokon hengt opp i ei brøytestikke ved skisenteret. Eg fann den igjen ved ein tilfeldighet. Sommaren etter.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:51   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

En gang. Har hatt barn med merka klær i barnehage og skole i 16 år, og har mista masse. Alt fra dyre vinterdresser til sko og hjemmestrikka klær.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:56   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Vi glemte en litt fin leiebil til storebror da vi leide hus i Danmark for endel år siden. De som hadde huset etter oss tok kontakt og sa de hadde funnet bilen. Det er eneste gangen jeg har opplevd det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:57   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Jeg ble oppringt av en snill mann som hadde funnet kameraet mitt!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:03   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Jeg har aldri funnet merkede klær nei. Jeg fant en gang et kjempefint strikket teppe midt i gata (som sannsynligvis kom fra et dame med barnevogn som trillet forbi like før), men det var umerket (hadde det vært merket hadde jeg ringt) så alt jeg kunne gjøre var å plukke det opp fra gata og henge det på nærmeste gjerde i håp om at de oppdaget hva de hadde mistet og gikk tilbake.

Selv har vi aldri mistet klær eller utstyr, så jeg har ikke fått testet om noen faktisk ringer og sier i fra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:04   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja, vi har ringt (eller, mannen har) når vi har byttet noen sko, en jakke og slike store plagg. Å gå med feil sko en hel helg passet dårlig, så da var det fint med telefonnummer.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:07   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Jeg har ringt pga et skjerf. Det viste seg at det var arvet videre fra den opprinnelig merkede. Også ringte en hyggelig dame om storebror si nye regnbukse i fjor høst. All den tid jeg bestiller lapper med navn koster det lite å legge til et tlf nr. Har fått skryt for god merking i bhg, så der er det tydeligvis vits.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:10   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Jeg har ringt eller sendt sms flere ganger. Jeg husker jeg ringte til en veldig glad og overrasket mor en gang og sa jeg hadde funnet en Hestra-vott. Det var kjekt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:12   #13
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Jeg har blitt oppringt, og var oppriktig glad for at den ene skien av et par kom til rette!

Jeg har også ringt selv etter å ha fått hjem en merket Cherrox, og manglet podens egen Cherrox. Fikk aldri svar på nummeret, så det er mulig at merkelappen var gammel. Skoen var lik som podens, så den ble her.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:13   #14
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja, vi fikk igjen ipoden en gang på den måten

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:25   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Vi ringte til noen i går, hvis sparkesykkel sto hensatt på en strand i nærheten. Aldri blitt oppringt selv. Men vi har egentlig ikke mistet noe som har vært merket heller tror jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:26   #16
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja. Vesla mistet/jeg glemte igjen sommerhatten hennes da vi var ute på liten shoppingrunde. Den var merket med navn og nummer og vi ble oppringt etter et par dager. Det er også den eneste tingen jeg vet hun har mistet/forlagt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:36   #17
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja, jeg har fått en SMS om gjenglemte votter.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:37   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja, barneparken er så langt det stedet hvor det har vært mest nyttig å merke klærne. Dresser og slikt husker de som oftest hvem som har hvilken, men ikke lett å plassere ting som votter, luer, hals, ullsokker o.l. uten at det er merket.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:48   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Ja, vi fikk tilbake en forbyttet sekk på den måten. Vår var merket, den andre var det ikke.

Og så har jeg merket klær med nummer, vel så mye fordi jeg har tenkt at det er en god måte å få tilbake mistede barn. Jeg har heldigvis sluppet å teste om det funker (men vet at det har funket for andre).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 19:51   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppringt fordi noen har funnet barnas klær/utstyr med tlf.

Én eneste gang. Da var det en allværsjakke som vi hadde savnet lenge. Den lå på en ferje, og den hadde hatt hundrevis av turer med den ferja før noen fra mannskapet ringte etter et par uker. Det var langt å dra for å hente den, men jeg er dem evig takknemlig for at de ringte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no