Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 13:44   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

[Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Jeg må kjøpe ny Kindle, for datteren min har fått min PW etter at skolen tok til fornuft og lar henne ha den med.

Jeg har egentlig bare et spørsmål: Det går fint å ha to Kindle knyttet til en Amazon-konto?

Ok, et i bonus - noen anbefalinger til godt utvalg i bøker for en jente på 11 som er i ferd med å finne gleden i lesing, men ikke syns hun behersker det så godt enda? Hun er glad i Jørn Lier Horst Clue serie, bla.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:50   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Ja, jeg har samme konto på Hiawatas (min gamle) og min.

Han er 10 og har kost seg masse med Timmy Failure, Diary of a 6th grade Ninja, The Tree house books, Fortunately the milk, Diary of Pig og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:50   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Her fikk jeg masse gode tips! http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=173754

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 14:04   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Min serie-anbefaling er dessverre den samme som din. Det er virkelig det eneste som har fenget snuppa nok til å gidde å lese. Derfor henger jeg i tråden din i håp om at du får noen andre gode tips.

Kindle er genialt med at man kan skru opp bokstavstørrelse og linjeavstand for mindre gode lesere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 14:44   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Nettopp, Tjorven. Det å kunne lage lang nok linjeavstand og store bokstaver har gjort at hun faktisk leser. Hun sliter med øynene og fokusering, så jeg tror særlig stor linjeavstand rett og slett gjør det mindre slitsomt.

Hun leser bare på norsk enn så lenge, det er mer enn nok utfordring. Vi kjøper i dag bøker på e-bok.no, mest fordi det er så superenkelt å få bøkene inn på Kindle. Men jeg kunne godt tenkt meg et noe bredere utvalg til henne.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 23:10   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Ja, du kan ha mange Kindle'r på en og samme konto.

Vi handler mest norske bøker på Ark. Litt mer hassle, men det er kun første gang. Mange av disse seriene for unge lesere er ikke utgitt på ebok dessverre, som f.eks. Kunst-detektivene av Bjørn Sortland. Den serien fikk snuppa til å sluke bøker.

Ellers så finnes alle Percy Jackson bøkene (minus den siste) på ebok. Kan det være noe? 04'ern slukte de med stor iver.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 23:15   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Tusen takk for tips! Jeg skal helt klart foreslå det!
Jeg har bøkene jeg tidligere har kjøpt på Ark liggende i bokhylla mi på e-bok, jeg og kan sende dem til Kindle derfra. Det er formatet som bestemmer om det går, har jeg forstått rett?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)

Sist redigert av Sol : 11-06-15 kl 23:20.
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 23:32   #8
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Jeg har sånn 8-10 devicer på min konto, så ja. Jeg må begynne å telle hvor mange iPhone'r jeg har hatt sånn at jeg vet hvilken det er i rekka jeg skal sende til når jeg bestiller. Det står sånn "emin"'s 3rd iPhone, 2nd iPad og sånt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 01:07   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Det emin sa.

Jeg kjøper norske bøker på nordli.no; de har sånn send-rett-til-Kindle-funksjon. Litt mikk å sette opp første gang, men greit forklart og uproblematisk. Sender bøker til mange Kindler og app'ene samtidig hvis du vil.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 23:10   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Bøkene om Pym Petterson finnes på ebok.no ser jeg, disse har min datter likt veldig godt! Ellers ser jeg at man finner Kattekrigerne på digitalbok.no. Disse har ikke min datter lest, men de kan sikkert være bra?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-15, 23:20   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Kindle] Kan jeg ha to dingser på en konto?

Kattekrigerne er veldig bra i følge mellomste. Ho har slukt den serien.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no