Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-15, 22:19   #21
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Anbefaler Arvingene: http://www.mangschou.no/netthandel/p...tes-testamente

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 22:33   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Hei, det er meg og den som kom før eller etter vil hun sikkert like godt. Ser flere har anbefalt de.

Min har også et par lettleste krim, må finne ut hva de heter. Det er ikke Clue serien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 22:35   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Ja, jeg har hørt noe om det med å bruke riktig font. Det må jeg undersøke nærmere. Det er mulig å bytte mellom noen forskjellige på kindle også. Det hele er litt nytt for oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 23:45   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Min åtteåring elsker Dustedagboka (hun er på den fjerde! ), så det er kanskje litt barnslig for din eldste? Også er jo illustrasjonene en så stor del av bøkene, de kommer ikke helt til sin rett på Kindle, synes jeg.

Sneipen har ikke lest Clue, det må på listen, skjønner jeg. Han likte Tom Egeland sine om Miklagard, og elsket Kane-krøniken - men det er kanskje litt for fantasy? Artemis Fowl har også vært en vinner, men det er vel enda mer urealistisk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 07:55   #25
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

05 barnet her leser dustedagbøkene, hele pingles-serien er utlest..

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 08:10   #26
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Bøkene om Pym Petterson tror jeg du kan få til Kindle, de har snart 10-åringen elsket her.

https://ebok.no/ebok/pym-pettersons-...heidi-linde-3/

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 14:13   #27
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Har dere funnet noen bøker som fenger? Vi har jo litt av samme utfordring, og jeg kan melde at min datter for tiden leser "Den rikeste gutten i verden" med stor iver og har valgt seg Villheksene som neste bok.

Min andre 11-åring kan anbefale FK Fotball. De er ordentlig lettleste.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 14:37   #28
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Vi har en elleveåring som pløyer seg gjennom Timmy tabbe for tiden. Jeg vet ikke om det som står der kunne hendt i virkeligheten, men morsomme må de være.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 14:53   #29
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

8 åringen har kastet seg over trehusbøkene, og det har mange andre gjort også, for det er lange ventetider på biblioteket. Jeg kjøper ikke bøker hun leser på en halv dag.

https://www.ark.no/ark/boker/Griffit...9#.VZp5xhvtlBc

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 15:07   #30
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Vi har en elleveåring som pløyer seg gjennom Timmy tabbe for tiden. Jeg vet ikke om det som står der kunne hendt i virkeligheten, men morsomme må de være.

Jeg kjenner en gutt på ti som elsker dem, vi kjøpte den første på ferie i fjor!

Clue-leseren min har aldri vært interessert i verken Dustedagbøkene eller Trehusserien, men jeg mistenker at det er like mye pga at de kun kommer i papir og med rar skrift, det er ekstra ille. Men søstra digger dem. Jeg har barn som er så lite glade i å lese at jeg gladelig bruker masse penger på bøker, så du kan låne dem av meg, Lavender, jeg er hjemme ut uka.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 16:07   #31
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Marg og bein-bøkene vekket lesegleden hos eldstedatteren min da hun var i 9-10-årsalderen, og nå har søsteren på 9 oppdaget dem også. Hun vil også helst bli lest for, men disse leser hun selv. Spenning ser ut til å være et must.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:45   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har barn som er så lite glade i å lese at jeg gladelig bruker masse penger på bøker, så du kan låne dem av meg, Lavender, jeg er hjemme ut uka.

Tusen takk. . Men jeg tror ikke det blir nødvendig, for i dag ble den med 39 etasjer ledig, så nå mangler kun 52, og 64 blir ikke utgitt før August. Ser ut til at bøkene er lettleste og kommer fort tilbake.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 13:29   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

10-åringen min har dilla på Kattekrigerne-serien, godt inne i bok nr 3. Aner ikke om de er tilgjengelige på Kindle da, men det vil jeg nesten tro, siden de visstnok er superduperbestselgere i USA - eller noe sånt.

Hun liker for øvrig ikke duste-pingle-dagboksjangeren, hverken innholdet eller formen. Hun synes det er for mye fokus på å være populær, noe hun får fnatt av, både i bøker og i RL (hun snakker om at en eller annen av disse seriene, usikker på hvilken, har gitt jentene i klassa over henne ideen til å lage rankinglister og gi hverandre popularitetspoeng, og etter det har hun nektet å ta i de bøkene ... ). Også synes hun det blir rotete å lese når det blandes tegneseriegreier innimellom, og "håndskrevet" font.

Hun foretrekker spenning, skurker og helter og "det gode mot det onde" -type bøker.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-07-15 kl 13:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 13:30   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Min 10-åring har nå også pløyd Kattekrigerneserien etter anbefaling her inne, men jeg vil nok si at de er en del hakk over Clue-serien antagelig, ift mengde tekst og lengde. Litt usikker på hvilke andre bøker som er omtrent på samme nivå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:20   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Pelle og Proffen?
De ble slukt en etter en på samme alder hos oss. Ellers går det nesten bare i "fantasy".

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:37   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Min 10-åring har nå også pløyd Kattekrigerneserien etter anbefaling her inne, men jeg vil nok si at de er en del hakk over Clue-serien antagelig, ift mengde tekst og lengde. Litt usikker på hvilke andre bøker som er omtrent på samme nivå.

At boka er lang er egentlig ganske uproblematisk. Når den ligger på kindle er det uansett ikke noe hun trenger å forholde seg til, så det må bare være underholdende det hun leser.

Jeg merker jo at ungen er utrolig lik meg. Alle titler som inneholder hekser, krigere, fantasy o.l. forkastes umiddelbart. Nå har vi oppdaget at clue-serien har en bok mer enn jeg trodde, så foreløpig holder hun på med den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:40   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

At boka er lang er egentlig ganske uproblematisk. Når den ligger på kindle er det uansett ikke noe hun trenger å forholde seg til, så det må bare være underholdende det hun leser.

Jeg merker jo at ungen er utrolig lik meg. Alle titler som inneholder hekser, krigere, fantasy o.l. forkastes umiddelbart. Nå har vi oppdaget at clue-serien har en bok mer enn jeg trodde, så foreløpig holder hun på med den.

Jeg tror Kattekrigerne er av typen dere (og jeg) ikke liker slik jeg har forstått det. Alt storebror liker inneholder i alle fall fantasy, krigere etc. Men mulig noen kjenner dem bedre enn meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:41   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Derimot tenker jeg at "Pelle og Proffen" kan fenge, selv om de er relativt gamle. Jeg får undersøke om de er tilgjengelig på kindle.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:44   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Derimot tenker jeg at "Pelle og Proffen" kan fenge, selv om de er relativt gamle. Jeg får undersøke om de er tilgjengelig på kindle.

Det er jo sikkert ikke på Kindle da, men ellers tenker jeg på alt sånt jeg elsket i den alderen; Britta og Silver, Ponnigjengen og slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 14:46   #40
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Derimot tenker jeg at "Pelle og Proffen" kan fenge, selv om de er relativt gamle. Jeg får undersøke om de er tilgjengelig på kindle.

De finnes på e-bok.no.

Jeg syns den største utfordringen er å finne bøker som er enkle nok, men passer modenheten hennes, jeg. Hun er jo en stor jente på alle måter, selv om hun ikke leser så godt. De bøkene de gode leserne liker, men foreldrene syns går for fort, tror jeg er et godt utgangspunkt.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no