Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest noe av Lars Kepler?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-17, 11:41   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Dei er god underholdning, men har for mange blodige og ekle scener. Eg tenkjer at det er krim for menn. ei av dei var så ekle at eg ikkje orka fortette, men den siste, kaninjegeren, klarte eg å fullføre.
Språket er greit, ikkje pinlig, men heller ikkje fullt av språklege stjerneskudd.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 11:43   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Jeg liker dem godt, spennende bøker. Lee Child liker jeg derimot ikke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 12:14   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Har lest noen av bøkene, og Kepler er grei nok. Når jeg først har avfunnet meg med at det ikke er meninga krimplot skal være troverdige.

Min første Kepler-bok leste jeg for et år siden. Dvs. jeg lyttet til den på Storytel. Det var Stalker, og den ble etterhvert ganske heftig når det gjeldt å beskrive voldsbruken. Jeg lå på sofaen med begge øynene bandasjert, og med en buff over bandasjene slik at det virkelig var nattsvart mørke, og med fortellerstemmen i Stalker som eneste stimulus ble den detaljerte volden temmelig ubehagelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 12:22   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Har lest noen av bøkene, og Kepler er grei nok. Når jeg først har avfunnet meg med at det ikke er meninga krimplot skal være troverdige.

Min første Kepler-bok leste jeg for et år siden. Dvs. jeg lyttet til den på Storytel. Det var Stalker, og den ble etterhvert ganske heftig når det gjeldt å beskrive voldsbruken. Jeg lå på sofaen med begge øynene bandasjert, og med en buff over bandasjene slik at det virkelig var nattsvart mørke, og med fortellerstemmen i Stalker som eneste stimulus ble den detaljerte volden temmelig ubehagelig.

Jeg hørte på en Lisa Gardnerbok på Storytel, og hadde samme opplevelsen. Volden ble så malt ut, og lest sakte og tydelig så ble den umulig å komme unna. Når jeg leser selv så skumleser jeg de skumle partiene..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:41   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Jeg har lest en, men husker ikke hvilken. Den var grei nok, men Keppler når ikke opp i konkurransen om min tilmålte lesetid. Har lyst til å lese "alt", men har så altfor lite tid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 23:35   #26
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Jeg har lest alle og synes de første var veldig bra. Nå er jeg igang med Kaninjegeren, men sliter med å komme meg gjennom. De mest heftige scenene blir litt vel langtekkelige, synes jeg. Alt skal liksom males ut i minste detalj. Blir nok en Kepler-pause på meg nå.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 07:44   #27
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Jeg la også bort Hypnotisøren, den fenget ikke i det hele tatt. De andre bøkene er bedre, synes jeg.

Har forresten en lignende opplevelse av Nesbø's Kakerlakkene. Hadde ikke lest noe av forfatteren tidligere, og sleit virkelig med boka. Ikke hadde jeg sansen for Harry Hole heller. La den fra meg etter et hundretalls sider eller så, og har ikke lest mer Nesbø.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 08:51   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Enig, de andre er bedre. Den aller første jeg leste, og likte, er Sandmannen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 11:15   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Eg liker ikkje å lese krim, men eg liker krim på lydbok, fordi det gir avkobling. Gjerne medan eg gjer andre ting samtidig.

Kepler er så där, spennande nok til at eg har høyrd gjennom bøkene på Storytel, men ikkje spesielt bra. Det bærer preg av å vere to forfattar, det er mange gjentakelser og stadige oppsummeringer av ting som har skjedd tidligare, som irriterer meg. Eg føler meg litt undervurdert som lesar, sidan dei åpenbart trur eg ikkje er i stand til å hugse eit kapittel tilbake.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 11:23   #30
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?

Jeg begynte på Sandmannen i går og surnet mer og mer jo lenger jeg kom. Dette er helt klart ikke krim for meg.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no