Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-23, 11:09   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Timesvis ? Deigen hever like lenge som det tar meg å gjøre klart topping, raspe ost og finne frem bakepapir mm og sette på ovnen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 11:34   #62
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Vi ukehandler og går sjelden tom for noe, men hvis vi må legge om planer i siste liten er det vel noen ting vi alltid faller tilbake på. Frossenpizza, ostesmørbrød eller eggerøre/omelett om det er flere som skal ha, pasta med tomatrøre om det bare er meg. Altså tomater, chili og hvitløk varma kjapt i panna under lokk, til skallet på tomatene løsner og kan knipes av. Jeg har stort sett alltid frossen chili og frossen tomat fra egen hage, og alltid minst en variant av tørr pasta. Ungene liker ikke, så jeg lager stort sett bare dette når mannen er bortreist og jeg skal ha noe kjapt bare til meg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 12:10   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pizza hadde jeg aldri kunnet ta på sparket. Deigen må jo heve i timesvis? Enig i at jeg som oftest har ingrediensene tilgjengelig da.

Må ikke, men blir selvsagt bedre da. Du får en fullt ut spiselig pizzabunn av en deig som bare har hevet en halvtimes tid.

Ellers kan man jo ha god tid selv om man ikke har handlet, f.eks som i dag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 15:17   #64
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pizza hadde jeg aldri kunnet ta på sparket. Deigen må jo heve i timesvis? Enig i at jeg som oftest har ingrediensene tilgjengelig da.

Timesvis med heving? Jeg pleier å heve deigen i en halvtime. Men det er jo ikke verdens raskeste middag, akkurat.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 15:35   #65
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Pizzabunnen blir absolutt best om den får heve nokre døgn i kjøleskåpet, ja. Likevel får ein, som andre også seier, heilt grei pizza med deig som har meir gjær og kort hevetid. Det blir to heilt forskjellige rettar vil eg påstå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 07:57   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Ja, jeg skjønner at det GÅR, men det er jo noe helt annet. Jeg klarer meg godt med å lage den på morgenen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 11-04-23 kl 08:02.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 12:05   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Stekt ris. Ris, frossengrønnsaker, egg og sauser (soya og oyster) og krydder.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 14:35   #68
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Omelett med ost og det som ellers finnes, eller noe med pasta.

Nå har vi riktignok beredskapslager i kjelleren, og har alltid et utvalg av hermetikk typ tomat på boks, bønner på boks, pesto, tomatbønner, pastasaus eller noe annet som har vært på tilbud når vi har rullert matlageret. Så "tom" for mat er vi egentlig ikke. Det er mer snakk om at da blir det mat fra boks/ pose.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 16:26   #69
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Linsegryte; kokte linser med bokstomat, løk, hvitløk og det vi måtte ha av grønnsaker. Vi har alltid masse spennende krydder å piffe opp maten med.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 18:56   #70
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Tydeligvis hentepizza.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 23:08   #71
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Suppe ja, eller pasta med «tomatsaus» (det vil si de tomatene vi har, og ellers det jeg finner av grønnsaker og løk) og rester fra fryser eller kjøleskap.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 10:06   #72
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Så sunne dere er, da. Min go to-middag i slike tilfeller er pasta med smør, creme fraiche, smeltet ost og litt spekepølse eller lignende. Og masse hvitløkspulver.

Det vil si - det er det jeg lager om jeg bare skal lage til meg selv. Skal jeg lage til hele familien, prøver jeg i det minste å ha med en eller annen sunn ingrediens.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 10:47   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så sunne dere er, da. Min go to-middag i slike tilfeller er pasta med smør, creme fraiche, smeltet ost og litt spekepølse eller lignende. Og masse hvitløkspulver.

Det vil si - det er det jeg lager om jeg bare skal lage til meg selv. Skal jeg lage til hele familien, prøver jeg i det minste å ha med en eller annen sunn ingrediens.

Det er veldig nært det jeg lager bare til meg selv. Bare at jeg er veldig svak for spinat sammen med pasta, og har ofte en pose med hakket spinat i fryseren, så min go-to-middag til meg selv når jeg ikke har handlet blir gjerne spaghetti med hakket spinat, smør, creme fraiche og ost. Dvs den frosne spinaten rørt ut i kasserolle sammen med smør, og tilsatt creme fraiche (hvis jeg har, ellers fløte, eller kun smør), salt og pepper. Blandes sammen med pasta og ost. Så hvis du vil føle deg litt sunnere anbefaler jeg å tilsette frosset spinat.

Men ellers, slike tilfeller er jo gjerne unntakene, og da gjør det vel ingenting om det ikke blir veldig sunt akkurat den gangen. Så lenge man spiser litt sunnere middager til vanlig, når man handler og planlegger litt bedre.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-04-23 kl 12:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 11:13   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Det er egentlig en problemstilling jeg ikke forholder meg til. Jeg bor i borettslag som har dagligvarebutikk i underetasjen som er åpen "hele tiden" (ikke på søndagene).

Men restemiddag hos oss er pasta med saus av hermetiske tomater og de grønnsakene som er i kjøleskapet. Som regel vil det også finnes noe kjøtt i form av pølser, bacon eller spekemat. Men kjøtt er særlig av det vi kjøper til hvert enkelt måltid. Og så har vi masse revet parmesanost på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 10:21   #75
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva er din go-to middag når du ikke har handlet?

Resteomelett eller restepizza, evt ei restesuppe. Vi har alltid hjemmelagde, halvstekte pizzabunner i fryseren.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no