Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-18, 22:39   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Jeg har gjort et kupp på Finn i dag og fått et fullverdig sett Eystein med vanvittig mange deler for noen få hundrelapper. Nå lurer jeg på om noen er kjent med om det kan vaskes i oppvaskmaskin. Det er ikke så viktig, egentlig, for det skal være på hytta hvor det ikke er oppvaskmaskin, men jeg har lyst til å kjøre alle delene gjennom her hjemme først.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 22:47   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Det er vel fra rundt 1970, så ville ikke tro glasuren var beregnet på oppvaskmaskin. Men det har først og fremst med slitasje å,gjøre, så en runde skulle være betydningsløs. Det er særlig gullkanter osv som er utsatt. På nyere serviser blir det gjerne lagt glasur over gullkanten, mens på eldre serviser ligger gullet på topp og blir lettere slitt av.

Hvis du er i tvil, så prøv med noen deler først.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 00:43   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Vu har det og brukte det som hverdagsservice i ti år med daglig oppvaskmaskin bruk.
Gratulerer med et godt kjøp. Skulle gjerne hatt flere deler, men de jeg har funnet er flere hundre for et fat lissom og det gidder jeg ikke

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 06:35   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Vi har brukt det i oppvaskmaskin skin helt uten problemer, gratulerer!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 09:30   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Det serviset skal jeg arve en dag, for det har moren min. (Jeg håper dog det er lenge til jeg skal motta den arven.)

Mamma har puttet det i oppvaskmaskinen, men det har vært "penserviset", så det er begrenset hvor mange ganger det har vært maskinvasket.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 10:10   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Fint servise.
Oppvaskmaskiner idag er noe helt annet enn de som ødela serviser på sytti-/åttitallet. Jeg har noen gamle kopper med gullkant som jeg kjører i maskin, de få gangene i året jeg bruker dem.
Har forresten et sekstitalls Arabia-servise a la ditt som jeg bruker jevnlig og maskinvasker uten at det har blitt ødelagt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 10:13   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Mens jeg har klart å "ødelegge" et servise i vaskemaskinen. Det var tidligere et mønster på frokostserviset vårt, men nå er det helt hvitt.

(Litt trist ettersom dette var fra fabrikken til bestefaren min og var trykt opp i et relativt begrenset opplag, men på den annen side ... nå har det i hvert fall blitt brukt og vært til nytte ... det hadde jo bare nostalgisk verdi for meg og moren min.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 21:00   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Har kjørt halvparten maskinen nå. Det er rundt 70 deler alt i alt. Makan til flaks, altså!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 22:11   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?

Jeg synes du burde ha droppet Porsgrund i trådtittel :bidrar:

Utover det - for et kupp! Jeg hadde kjørt det i maskinen, for må man til med hånd så brukes det langt mindre enn om du kjører det i maskinen. Vi har et gammelt Porsgrund servise fra 40-tallet (tror jeg), med sølvkant og roser. Det vaskes for hånd, men det er ikke et hverdagsservise. Men nå ser jeg at du egentlig skal vaske det kun en gang i maskin, så kjør på, tenker jeg. Er du i tvil, ta kun et par deler og prøv

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no