Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-20, 18:16   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

For noen år siden startet min lille familie med en veldig fin førjulstradisjon, nemlig en veldig lavterskel aktivitetskalender. I år tenker jeg vi trenger det mer enn noen gang, så vi er i gang med å planlegge årets kalender.

Vi har hatt noen enkle regler:

1. Vi trekker lapp av en boks, sånn at ingen vet hva som skal skje den dagen.
2. Ingen aktiviteter skulle være veldig slitsomme og være preget av påtvunget kos
3. Ingen aktiviteter skulle ta lenger tid enn 5-10 minutter
4. Det er lov å tilpasse litt, og dermed putte en lapp tilbake igjen og trekke en ny. Men bare med en god grunn, og absolutt ikke hver dag.

På den måten har vi fått gjennomført alle lukene selv på veldig hektiske dager.

Alle tipsene til aktiviteter finner du her: http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=49731 Det er flere enn 24, så det er mulig å velge og vrake. Og det er også veldig hyggelig å finne på ting sammen! Da får alle med noe de vil, man er garantert grei oppslutning, og man vet hva man kan glede seg til uten å vite akkurat når det kommer. 😊

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-20, 18:37   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Tusen takk, midt i blinken!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-20, 20:39   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Veldig koselig, takk for mange gode tips! Skal lage vår egen versjon til mann, attenåring og meg. Det trengs litt små hyggelige ting i vinter, enda mer enn ellers. Men luke nr 11 utgår her i huset tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-20, 22:30   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Veldig koselig, takk for mange gode tips! Skal lage vår egen versjon til mann, attenåring og meg. Det trengs litt små hyggelige ting i vinter, enda mer enn ellers. Men luke nr 11 utgår her i huset tror jeg.

Jeg foreslo gjentagelse av den i år, begge ungene himlet med øynene.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-20, 22:38   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Takk for tips! Tror jeg går for en sånn kalender i år! Artig når ungene kan være med å bestemme og.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 07:10   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Vi brukte tips fra denne for et par år siden og skal gjøre det igjen. Det falt i smak hos barna.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 07:38   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Jeg leste gjennom denne i går kveld, takk for tipsene. Jeg trenger å lage litt ekstra kos for ungene nå.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 08:10   #8
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Takk for mange gode tips! Vi har hatt noe lignende tidligere, men ikke trekking og mer fokus på barna enn hele familien. Det virker hyggeligere at alle får være med å lage lapper og at aktivitetene er for familien sammen.

(Det mest overraskende fra et av årene vi har hatt aktivitetskalender, var da luken var at "barna skal legge de voksne". Storebror (da 10) gikk helt i kjelleren og nektet høylytt. Lillesøster (da nesten 8) hadde kjempelyst, fikk fullstendig overtenning og tilsvarende nedtur da storebror nektet. Det endte med at begge gråt fortvilet og måtte trøstes og nesten bysses i søvn. )

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 00:24   #9
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Denne likte jeg.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 07:26   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Den var kjempefin! Det var jo aktiviteter på mitt nivå (dessert etter middag, liksom!), jeg pleier normalt å få panikkangst bare av å lese om slike kalendere. Den skal jeg prøve i år!

(Og Rajraj: )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 10:41   #11
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Den var kjempefin! Det var jo aktiviteter på mitt nivå (dessert etter middag, liksom!), jeg pleier normalt å få panikkangst bare av å lese om slike kalendere. Den skal jeg prøve i år!

Det var akkurat det jeg tenkte og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 12:29   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Et år hadde jeg influensa og var skikkelig dårlig i flere dager. Allikevel fikk vi gjennomført kalenderen!

Men kom gjerne med nye tips, for jeg trenger litt påfyll i årets kalender.

Ungene vil feks ha med julebrustesting hvert år. Vi har kastet terning, hatt blindtest og bare smakt. I år har jeg lyst på en ny vri.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-20, 12:37   #13
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips: utrolig lavterskel og hyggelig aktivitetskalender for hele familien

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Et år hadde jeg influensa og var skikkelig dårlig i flere dager. Allikevel fikk vi gjennomført kalenderen!

Men kom gjerne med nye tips, for jeg trenger litt påfyll i årets kalender.

Ungene vil feks ha med julebrustesting hvert år. Vi har kastet terning, hatt blindtest og bare smakt. I år har jeg lyst på en ny vri.

Inspirert av dine, så har jeg notert ned:
-ta familiebilde (med grimaser)
-lage vafler
-se en episode av en serie alle liker (Her blir det Cobra Kai)
-spille kinasjakk (tar sikkert litt lenger enn 10 minutter når jeg tenker meg om)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no