Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Burde hun få stol som festes med isofix?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-13, 19:02   #21
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

I dag var jeg innom en barneutstyrsforretning og spurte etter beltestol med isofix. Vel, det var en opplevelse.

Selger: Beltestol med isofix? Mener du stol nr 2?
Jeg: Jeg mener beltestol.
Selger: Ja, det er stolen etter den første babystolen du mener, den etter den de bruker det første året?
Jeg: Jeg mener beltestol. Altså, den de bruker med bilens integrerte seler, hun sitter forovervendt, da stol "nr 3" om du absolutt vil (Jeg gjentok beltestol 3 ganger og skjønte jeg faktisk måtte spesifisere hva en beltestol er).
Selger: Åh, en slik stol som dette. Ja, nei. Da har vi bare denne for øyeblikket, den har ikke isofix.
Jeg: Forklarer at jeg skal bytte stol da jeg nå har en kombistol som ikke er optimal brukt forovervendt og ønsker dermed isofix siden bilen har fester for dette.
Selger: Åh, hvorfor ikke? Var det ikke en beltestol du sa du hadde da? Hva slags merke var det sa du?
Jeg: Forklarer at det er en multi-tech og at den var veldig bra som bakovervendt, men at den etter testing ikke er av de beste forovervendt og at det er rene beltestoler som er å anbefale.
Selger: Åh, nei det kan jeg ikke skjønne, det har jeg ikke hørt, men så kjenner jeg ikke godt til det merket heller da.


Vel, tror kanskje jeg drar annen plass jeg. Jeg forventer ikke at de skal ha kjenskap til alle merkene, men jeg forventer at de til en viss grad har mer innsikt i optimal barnesikring når det er dette de jobber med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 19:17   #22
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Er veldig spent på hvor du var.

Ellers så har barnas hus tilbud på cybex solution x med isofix nå. 1500 tror jeg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 19:32   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Gådd

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 19:48   #24
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Er veldig spent på hvor du var.

Ellers så har barnas hus tilbud på cybex solution x med isofix nå. 1500 tror jeg.

Ikke en av de store kjedene, mindre butikk noe sørafor Trondheim. Det rare var at hun ikke var mer mottakelig for tilsynelatende, for henne, ny info. Hun virket mer uforstående til at det var mulig at en ren beltestol skulle være bedre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 19:49   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Hvor var du?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 20:47   #26
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor var du?

Amigos heter butikken.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 22:32   #27
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Hjelpe meg!

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 15:09   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Jeg har gått uten å kjøpe for mindre enn det der.

Jeg gikk fra en butikk som henvdet at forgjengeren til det maxway vi var ute etter var det nyeste nye, at maxway var fjorårets modell og skjønte ikke at dette skulle kunne gi oss et sete som var lenger i ryggen enn britax combi-setet vi hadde fra før.

Jeg så jo at det combisetet de hadde var annerledes enn vårt, som er første utgave. Min bror har det neste, lenger det ja.

Gikk over veien, til barnas hus, hvor hun svarte min "bakovervendt til en fireåring) med å finne frem maxway og fremheve forskjellene fra det hun på andre siden av veien sa var nyere.

Da jeg ville ha et til, gikk jeg rett på barnas hus, ja....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 17:50   #29
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Cybex solution anbefales, med isofix. Fått bra tester og hvis det er på tilbud til 1500kr så er det en bra pris.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no