Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Opplys meg: ridning

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 22:35   #41
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

En positiv bonus, som jeg ikke hadde tenkt på før hestehobbyen, er at det ble litt mer tak i jenta vår. Lille kroppen skal styre et stort dyr, bestemme og å ta et skikkelig arbeidstak i stallen, samt lære seg at noen er totalt hjelpeløs om du ikke møter og gjør jobben din. Å drive med hest tror jeg for mange er et pluss på det punktet, i tillegg til selve ridningen. Det bygger selvtillit og gode vaner.

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Og jeg mener at det slett ikke trenger å ta så mye tid eller penger. Det er alt hva man gjør det til. Jenta mi red en gang pr uke og av og til var hun der på lørdagene for å hjelpe til, men da kostet det ingenting. Utstyr trengte hun heller ikke selv men det kom litt etter litt.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Å begynne å ri er det lureste jeg har gjort noen gang. Åra på barneskolen var tøffe. Jeg begynte å ri da jeg var 12, og det ga meg mestringfølelse, lærte meg å ta ansvar, det gjorde meg tøffere og holdt meg fysisk aktiv, til tross for at jeg inderlig hatet fysisk aktivitet etter mange år med vonde gymtimer.

Foreldrene mine var skeptiske, siden jeg først hadde begynt på ridekurs som seksåring, men slutta etter få uker fordi jeg falt av hesten og blei redd. De hadde ikke god råd, og en bortkasta kursavgift svidde ganske mye, vil jeg tro. Jeg fant meg aldri til rette med noen annen aktivitet, og fikk en ny sjanse. Det veit jeg foreldrene mine er glade for i dag. De hadde ikke mye bedre råd da jeg var 12, men jeg holdt nå på med hest i sju år uten å betale stort mer enn det det kosta å gå på kurs. Etter et år eller to var både jeg og søstra mi riktignok blitt fast inventar i stallen, men vi hang jo bare rundt og hjalp til, det kosta ikke noe. De fleste gikk bare på kurs en gang i uka, og en del var kanskje en kveld eller to innom i tillegg. Vi som var der mye, fikk lønn for det etter hvert: Vi hjalp til med alt vi fikk mulighet til, og et par av mine foreldres venner kommenterte at de syntes det liknet utnytting, husker jeg, men det ga oss fordeler. Da jeg var 14 var jeg blitt hestepasser for rideskolesjefen, og fikk gradvis mer ansvar. Som 16-17-åring visste jeg mye om det daglige arbeidet i en stall, hadde stallvakter (betalt), var med rundt på stevner, fikk ha ansvar for verdifulle hester mens eierene var borte - og jeg betalte ikke lenger ei krone, siden hun jeg var hestepasser for dekka ridekurset mitt som kompensasjon. Ja, vi jobba en god del, men jeg vokste så utrolig mye på det ansvaret. Man kan bli en god rytter uten å ha egen hest eller ha hest på for (altså betale de løpende utgiftene for dermed å bruke en annens hest som sin egen), dersom man viser at man er til å stole på. Da får man etter hvert ri andres hester.

Man risikerer muligens at det går en del tid, dersom ridning og stallarbeid virkelig slår an, men det blir ikke dyrere enn man gjør det til. Og den erfaringa man plukker opp på veien har overføringsverdi i massevis. Bare les lenka til Floksa!

Min erfaring er som i disse innleggene, i forhold til mellomste som nå er 18 år.
Hun har fått enormt mye tilbake i forhold til selvtillit, mestring og fysisk aktivitet, samt gode venner i både andre hestejenter og hestene

Vi har ikke hatt mere utgifter enn kursene hun har gått på, samt rideklær. Etterhvert som hun ble mere kjent med hestefolket og blitt hestevant, har hun flere hester hun steller og rir- for å hjelpe eierne.
Dette er vel på lik linje med å ha hest på fòr, men vi har ikke råd til den utgiften- og da vil de ha henne til hjelp likevel.

Det er fantastisk mange fordeler med å være hestejente/gutt- og det trenger ikke koste mange tusen pr.måned. Man må ikke stille til stevne og konkurranse.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 22:38   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ridetime i uka koster ikke _så_ mye

Her jeg bor koster det 320,- per ridetime (i vanlig nybegynnergruppe for barn, ja). Det er en pen sum penger det altså.

Når det er sagt rir lillegutt, siden jeg synes det er en koselig, fin, og ikke minst fysisk viktig aktivitet (han betaler dog noe mindre, for enetimer i privat stall)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 22:42   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Altså: jeg dånte fordi det var noen som ikke ville at barna skulle begynne med hest, ikke fordi folk synes det er dyrt. Jeg dånte altså fordi jeg ikke kan skjønne at man ikke vil det fordi det er så bra, og det er spesielt bra for stille jenter. Slin matilda så fint beskriver det, Og som nesten alle her har sagt, det behøver ikke være dyrt. Driver man sport på elitenivå, koster det masse enten det er hest eller noe annet man driver med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 26-08-13 kl 22:57.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 22:46   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Riding og speider. Det er mer enn bare en hobby. Det er direkte utviklende.

Kan du utdype litt mer er du snill?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 22:55   #45
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her jeg bor koster det 320,- per ridetime (i vanlig nybegynnergruppe for barn, ja). Det er en pen sum penger det altså.

Hos oss er det billigste alternativet 3500 pr kurs. Kursene er 8 ganger i høstsemesteret, og mellom 10-12 i vårsemesteret. Nybegynnergrupper for barn.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 23:03   #46
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hos oss er det billigste alternativet 3500 pr kurs. Kursene er 8 ganger i høstsemesteret, og mellom 10-12 i vårsemesteret. Nybegynnergrupper for barn.

Det vil altså si 3500 pr halvår?

Da koster det mye mere enn hva vi betalte, men så er det lenge siden også da.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 23:08   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Det koster fra 265,- til 350,- /time på rideskole rundt her hvor jeg bor.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 00:16   #48
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg er så utrolig glad for at jeg begynte å ri i sin tid! Det er jo det mest fantastiske man kan drive med! Min eldste datter var aldri interessert, men mellomste rir nå en gang i uka, og minste står på venteliste, så jeg håper det ikke blir så lenge til hun kommer seg på kurs også. Jeg kommer ikke til å ha råd til noe mer enn ridetime en gang i uka i overskuelig fremtid, så da blir det ikke mer. Har de lyst på mer hestekontakt kan de være i stallen, hjelpe til med leiing på ponniriding og tjene seg opp kryss som kan byttes inn i ridetimer på den måten. Mange ivrige jenter som er mye i stallen, pusser og steller og hjelper til på ponnikurs, og tjener mye glede og noen gratis ridetimer på den måten på "vår rideskole".

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:12   #49
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du utdype litt mer er du snill?

Jeg føler at både speider og riding - når man kommer litt inn i det - er utviklende for personligheten.

Når det gjelder det å holde på med hester, så lærer man så mye annet også. Man lærer å ta vare på et annet dyr. Hvordan skal man sale på dyret. Børste og håndtere dyret etter riding. Hvordan kommuniserer man med de forskjellige hestene underveis. Hva liker hver enkelt hest, og hva liker de ikke. Og så lærer man å jobbe. Det er spesielt å se relativt unge jenter med tynne armer, som måker møkk som en voksen kar. Min erfaring er at hestejenter blir tøffere. Se her eller her.

Når det gjelder speider, så har jeg dessverre begrenset erfaring. Men den erfaringen tilsier at man i stor grad er flinke til å la ungene selv ta ansvar. Man lærer å overleve i skog og mark. Det er en god lederutdannelse. Hadde man nå bare kunnet droppe det kristne innholdet ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:15   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg føler at både speider og riding - når man kommer litt inn i det - er utviklende for personligheten.

Jeg tror du kan si liknende ting om de aller fleste fritidsaktiviteter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:22   #51
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror du kan si liknende ting om de aller fleste fritidsaktiviteter.

Men det tror ikke jeg. Jeg har vært innom ganske mange forskjellige aktiviteter. Den utviklingen jeg føler kan skje der, er ganske annerledes fra den utviklingen jeg har sett innenfor speider og riding. Det er mulig jeg har vært heldig når det gjelder erfaring med speider og riding, og tilsvarende uheldig med andre aktiviteter, men jeg tror egentlig ikke det.

Jeg vet om ganske mange som for eksempel har svært negative erfaringer med både fotball og håndball, for eksempel.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:25   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men det tror ikke jeg. Jeg har vært innom ganske mange forskjellige aktiviteter. Den utviklingen jeg føler kan skje der, er ganske annerledes fra den utviklingen jeg har sett innenfor speider og riding. Det er mulig jeg har vært heldig når det gjelder erfaring med speider og riding, og tilsvarende uheldig med andre aktiviteter, men jeg tror egentlig ikke det.

Jeg vet om ganske mange som for eksempel har svært negative erfaringer med både fotball og håndball, for eksempel.

Jeg tror det bunner ut i hva man liker og hvor man finner seg til rette. Jeg kan også godt komme med anektdotiske historier om skikkelig kjipe miljøer i staller, overgrep og what not, og det samme om speidern, uten at det betyr at alle staller og speidere er sånn.

Akkurat det samme som du skriver her kan jeg skrive om korps på vegne av sønnen min, og barneteater på vegne av meg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:25   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg skjønner hva du mener Lille Meg.

Jeg får ikke helt til å definere det, men jeg er ganske enig i at aktiviteter som speiding (heter det det?) og omgang med dyr gir en ekstra dimensjon sammenlignet med vanlige idretter og aktiviteter.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:27   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg har i alle fall hørt at "hestejenter driver ikke med tull" (overdreven fyll og sånt, tror jeg de mener), men aner ikke om det har noe hold i virkeligheten.

Det er i hvert fall fantastisk god trening, og jeg tror også at den formen for samhandling med et dyr er bra og utviklende. Men det er mye som er bra, da: Lagsport for samarbeid, kampsport for fokus og konsentrasjon, osv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:28   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Ja, det er jo ikke sånn at jeg mener at riding og speidern ikke er bra. Jeg syns det bare er tåpelig å måle det opp mot andre fritidsaktiviteter og mene at noe er så veldig mye bedre. Det kommer helt an på hva man måler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:33   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg gikk på speidern i flere år uten at det hadde noen ekstra dimensjon for utviklingen min. Håndballen derimot var mye mer utviklende og jeg hadde veldig godt av å være en del av et lag.

Da jeg drev med ridning var det i en dårlig stall med både klikkete, utestengende miljø og en overgriper som eide stallen, så det skal jeg ikke uttale meg om. Det er sikkert ikke sånn i en velfungerende stall.

Jeg syns uansett at barna i stor grad kan få velge ut selv hvilken aktivitet de ønsker, innenfor det som er praktisk og økonomisk mulig, og så tror jeg vel også at jeg har fokus helt andre steder når det gjelder å stimulere personlig utvikling hos barna.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:42   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg har hatt fantastisk personlig utvikling i korps og symfoniorkester, men fikk lite eller ingen ting igjen for årene i speideren. (Primært fordi den var dårlig organisert, antar jeg.)

Jeg tror de aller fleste fritidsaktiviteter av en viss kvalitet vil kunne være utviklende på ett eller annet nivå; årene i korps og orkester la grunnlaget for hele mitt voksne liv, så og si, selv om jeg ikke driver aktivt innen musikk i dag.

Jeg kjøper ikke at det finnes en fritidsaktivitet som udiskutabelt er bedre enn alle andre aktiviteter, uavhengig av måten den drives på og personligheten til barnet som utøver aktiviteten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:42   #58
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Her ligger prisen på 150kr og 200kr pr ridetime ser jeg. 1800kr for 15 timer. Men jeg er helt sikker på at det finnes flere med private hester som mer enn gjerne låner ut hesten sin etter hvert som ridekunnskapen kommer. Og ikke minst bare det å få lov til å stelle hesten. Jeg har hatt mange innom her, men alltid avtalt med foreldrene.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:48   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Jeg kjøper ikke at det finnes en fritidsaktivitet som udiskutabelt er bedre enn alle andre aktiviteter, uavhengig av måten den drives på og personligheten til barnet som utøver aktiviteten.

Jeg tror ikke de som brenner for speider og riding mener at det er bedre enn alle andre aktiviteter. Jeg tror de bare kommer med argumenter for, på lik linje med de som kommer med argumenter mot.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:54   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror ikke de som brenner for speider og riding mener at det er bedre enn alle andre aktiviteter. Jeg tror de bare kommer med argumenter for, på lik linje med de som kommer med argumenter mot.

Generelt sett tror jeg du har rett, men dette var en kommentar til Lille megs innlegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no