Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-13, 08:18   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Mini skal starte i bhg i oktober og jeg planlegger kleskjøp. Han har litt atopisk hud, men er ikke så veldig plaget. Han blir litt ru, men har ikke måttet brukt hydrokortison enda. Smører han bare med aderma-krem etter bad og slikt. Det er jo litt forskjell på ulltøy og lurer litt på hva jeg skal velge. Han bruker nå et sett fra devold som inneholder 20 prosent polyamid som ser ut til å være veldig behagelig.Andre forslag?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:12   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ull for ettåring med litt atopisk eksem

Min femåring er også litt atopisk. Han har bare eksem om vinteren. Ingen ting ull funker mot huden hans.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:29   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ull for ettåring med litt atopisk eksem

Min atopiker har heller ikke kunnet ha noe ull innerst. Jeg vil anbefale deg å bruke mikrofleece eller liknende innerst og heller ha ull som mellomlag. Ull kan framprovosere eksem og jeg synes ikke det er verdt plagene barnet kan få å prøve det ut når det finnes gode alternativer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:41   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Jeg har bare brukt ull på storebror som innerste lag på vinteren så helt ute når det kommer til andre ting. Mikrofleece?

Forslag til merker og teknisk undertøy/bodyer som ikke er bomull eller ull?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:46   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Vossatassar har bambus som man kan ha innerst og så ull utenpå. Vossatassar sine ullplagg har også bomull innerst.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:46   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Devold dobbel er utrolig godt. Har ingen eksembarn, men storebror har brukt ser mye. Hva med silke innerst?

Cubus har jo også ull med bomull innerst, vet jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:48   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Åh, det er dessverre for lenge siden pøbelprinsessen var baby, så jeg husker ikke hva jeg brukte av merker. Nå bruker hun ulike sportsmerker som HH, Bjørn Dæhlie, Kari traa etc. Hennes favorittundertøy er fra Marks&spencer men jeg finner det ikke på nett når jeg googler raskt nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:51   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Min gutt ble ikke noe verre av ull rett på kroppen, bortsett fra da vi prøvde ubehandlet ull fra Nøstebarn. Ganske vanlig å reagere på lanolin i den tror jeg. Vi brukte 100% ull fra bl.a. GullUll og Troll.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 09:52   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Det finnes litt undertøy i bambus, Tijamid, Lilleba osv. Bambus er veldig mykt og behagelig, antibakterielt, og trigger ikke eksem på samme måte som ull. Vossatassar har også litt; Villemann har et sett derfra i str 80, men det er trøye, ikke body.

Av ull synes jeg faktisk Nøstebarn er det som funker dårligst, men det varierer med dagsform, og vi unngår ull innerst dersom det ikke er helt nødvendig. Det er ikke sånn at det er barnemishandling å ikke bruke ull innerst mot kroppen. Jeg takler det ikke selv, heller, så jeg kan tenke meg hvordan det kan klø for aktive barn som lett blir varme.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:02   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

HAr ikke barn med eksem men har ikke Devold silke i det innerste laget mot huden da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:03   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Min gutt ble ikke noe verre av ull rett på kroppen, bortsett fra da vi prøvde ubehandlet ull fra Nøstebarn. Ganske vanlig å reagere på lanolin i den tror jeg. Vi brukte 100% ull fra bl.a. GullUll og Troll.

Han reagerer ikke så langt av Devold som han nå bruker. Men de har en helt annen tekstur inn mot huden enn det nøstebarn og pierre robert f.eks. Det er jo et blandingsprodukt så kanskje derfor. Men vil jo ikke trigge heller. Vi får bare prøve oss litt frem. Vossatassar er notert. Godt han har bursdag i oktober. Fint tidspunkt å ønske seg vintertøy. Synes høsten er dyr sånn klesmessig og merker overgang fra ett til to barn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:07   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Vi har brukt devold dobbel og HH Warm, begge har fungert bra på en med litt atopisk eksem. Vanlig ull som feks Janus gjorde at han fikk sprekker i huden og sår etter noen dager.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:09   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Vi brukte den fra Cubus med bomull innerst. Også gikk det over.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:24   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Jeg har også brukt den fra Cubus med bomull innerst, det funket. Vå erfsring er somMartis' så jeg ville ikke prøvd meg fram med ull så lenge det finnes alternativer Og nå som hun er elleve, er hun nesten bra, og hun var virkelig hardt angrepet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:31   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Har nå lest litt på devold og de vi bruker har microfiber innerst. Altså tolags undertøy. Det ser ut til å gå fint. Devold sine er slitesterke også synes jeg å huske fra storebror. De tolags fra cubus har jeg ikke prøvd.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:35   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Vi var veldig fornøyde med Cubus sine bodyer. De ble brukt mye og lenge og holdt i alle fall en hel sesong om det ikke var nesten to? De har ofte 3 for 2 på barneklær, så da kan det lønne seg å følge med og kjøpe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:36   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Ja lurer på om de ikke har det nå? Kanskje jeg må innom byen idag. Fikk kjøpt ubrukt reimadress på finn da til halv pris. Skal også se etter noe ala Stonz til mini.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 10:54   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Du kan prøve kortermet ull silke fra nøstebarn, det har funket bra på min som har hatt atypisk eksem omtrent som din.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 11:04   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Jo, jeg vet det i alle fall gjaldt i forrige uke. Har vart en stund, så sjekk om de enda har tilbudet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 11:24   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær for ettåring med litt atopisk eksem

Ull med bomull innerst, silkeull, eller ullfleecen til nøstebarn. Kjenner en liten en som reagerer kraftig på ull mot hud. Men nøstebarn sin ullfleece tåler han. Den et ekstremt myk.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no