Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du krøllete hår med litt lengde?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 20:02   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Har du krøllete hår med litt lengde?

Hvordan ordner du håret om morgenen? Og hva gjør frisøren? Produkter?

Jeg har hatt kort hår de siste årene, men har latt det vokse nå. Håret mitt er veldig tykt med masse krøller. Enhver frisør jeg har vært i befatning med de siste 18 årene har klippet opp håret mitt. Resulatet blir alltid at det øverste laget hår blir glatt, fjonete og tørt, og luggen (jeg ber tynt hver gang, IKKE lugg - men de begynner alltid ved øyenbrynene og skjærer nedover) krøller seg med et svupp og står i alle retninger. Jeg ser dermed ikke ut i måneskinn. På toppen av det hele så børster jeg håret dagen etter, og da ser jeg ut som en høysåte.

Nå har jeg vært hos en frisør som faktisk forstår krøllete hår, og jeg fikk beskjed om å la håret være etter vask. Ikke borti! Jeg får til nød klemme ut vannet med et håndkle, men det er alt. Det ser utrolig rart ut til å begynne med, men når det da tørker samler alt håret seg i store, herlige korketrekkere. Håret lider fortsatt etter siste runde med oppklipping, så jeg må temme det øverste laget med en krem. Uansett ser det så mye bedre ut nå enn før! Og dagen etter er det bare å dra fingrene gjennom håret, ingen børsting. Sååå fornøyd! Er bare litt nysgjerrig på hvordan andre gjør det...

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:06   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.766
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du krøllete hår med litt lengde?

Rettetang!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:10   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du krøllete hår med litt lengde?

Jeg har hår med litt krøller nederst. Gjør jeg ikke noe med det blir det korketrekkere litt her og der. Men krøllene er ikke jevne dessverre.

Men hvordan blir håret når du ikke grer det? Har du noe i det? Skal prøve i morgen, så får jeg legge ut resultatet her.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:12   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du krøllete hår med litt lengde?

Håret samler seg så fint når jeg ikke grer det, og blir mye roligere. Jeg har bare litt sånn kremdings helt øverst der det er fjon og krus, ellers ingenting. Skal se om jeg får til å ta et bilde med vårt flunkende nye kamera.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:14   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du krøllete hår med litt lengde?

Jeg sluttet å greie håret da jeg gikk på ungdomsskolen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:21   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.766
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du krøllete hår med litt lengde?

Dersom jeg ikke bruker glattejernet så samler jeg håret i en klype bak og ,lar det henge rett ned under klypen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no