Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Briller

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 00:44   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Briller

.........


Sist redigert av -ea- : 13-02-11 kl 16:49.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 00:51   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller

Hvor ofte jeg kjøper nye varierer med hvordan synet mitt endrer seg. Jeg har altfor dyre glass til å kunne bytte når jeg har lyst på nytt utseende.

Har kun ett par pluss solbrillene mine. Dette går igjen på økonomi.

Finnes ikke mote/merkebevisst. Jeg vil ha noe som kler meg og som er behagelig å ha på. De sitter på nesa mi hele døgnet unntatt når jeg sover og dusjer og slikt.

Aner ikke noe om merker. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 00:53   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Briller

Jeg har en del liggendes i en skuff. Sånn er det når man har jobbet noen år i en brillebutikk.

Men nå som jeg ikke får rabatt blir det jo ikke så ofte.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 00:57   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

Jeg har ett par og glemmer at jeg trenger briller. Inntil alt flyter for mitt ringe blikk.
Det er meget mulig at de var "in" da jeg kjøpte dem, men nå er de sikkert ganske ut.
Og sikkert noe utdatert hva angår pluss og minus eller hva det var jeg hadde.

*trenger tips om brillesnor*

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 01:01   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

Jeg har ett par briller og de er jeg så fornøyd med at når jeg har skullet kjøpe nye har jeg bare funnet noen som er nesten like de jeg har. Da behøver jeg ikke å skifte!

Jeg går til kontroll hos optiker en gang i året og har riktig styrke på brillene mine fremdeles, dvs at synet ikke har endret seg på snart seks år.

Bruker i perioder mye linser og da blir jeg ikke så lei av brillene heller.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 01:04   #6
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Briller

Jeg bytter relativt ofte pga to rampeunger som til stadighet ødelegger mamma's briller. Dvs jeg har kjøpt to i år... Jeg bruker minst mulig penger på briller nå, kjøper billige innfatninger og billige glass og kommer nok til å gjøre det inntil gutta er litt eldre.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 01:08   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

........


Sist redigert av -ea- : 13-02-11 kl 16:49.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:55   #8
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Briller

Jeg har bare et par, og de takket for seg i går, etter 7 års bruk. De er uten innfatning og dermed ganske usynlige. Nå skal jeg ut på brillejakt, og er veldig spent på hva jeg ender opp med.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:56   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

Du kler jo de du har nå kjempefint hvertfall

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:00   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Briller

Jeg har 2 par. Kjøpte de i fjor vår. Men ene paret datt i staver. Noe feil med innfatningen så fikk et par nye, men ikke sånn i hel støpt plast som jeg hadde. For de hadde ikke inne noen jeg likte.
Skal ha nye hel plast briller til neste år jah. Er de letteste og beste brillene jeg noen gang har hatt. Ikke noe ekkle nese puter og ikke noe gnag

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 13-11-09 kl 14:31.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:06   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller

Jeg bruker stort sett linser, men har et par briller liggende som jeg tar på sånn nå og da.

Når jeg kjøper briller, så kjøper jeg billig, siden de ikke blir så mye brukt. De jeg har nå er vel ikke av de billigste, men det var salg, så avslaget gjorde susen.

Planen var opprinnelig at jeg skulle avlaste øynene endel med brillene, men jeg trives best med linser, så da blir det stort sett det som blir brukt.
Er i tillegg rimelig lyssky, og "avhengig" av solbriller når jeg kjører bil, så da er det mest praktisk med linser.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:10   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller

Jeg har et par, og kjøper nye når synet har forandret seg så mye at jeg trenger det, hvilket har pleid å være ca hvert tredje år, men nå når jeg var der i høst og forventet at jeg trengte nye, hadde visst synet stab ilisert seg, så da beholdt jeg dem.

Jeg eier ikke merkebevissthet omkring dette, jeg velger et par briller jeg føler meg vel me, som sitte godt, g som jeg synes ser bra ut på meg. Ferdig med det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:34   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

..........


Sist redigert av -ea- : 13-02-11 kl 16:50.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:38   #14
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Briller

Jeg bruker linser til daglig. Jeg takler dårlig å bruke briller. Brukte briller da jeg var liten og ble mye mobbet.

Men jeg har briller i reserve om jeg av en eller annen grunn ikke kan bruke linser. Jeg bytter sjelden innfatning, og bytter bare ut glassene etterhvert som synet blir dårligere.

Jeg har Oakley briller. Så ikke på pris eller merke da jeg valgte briller. Valgte noen som passet mitt ansikt. Men dyre nok var de. Kom på over 6000 kr inkludert glass.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:40   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Briller

Jeg trenger ikke briller lenger, men da jeg hadde briller tidligere kjøpte jeg et par som het "outsider" bare fordi de het det. Jeg så ikke på merker og slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:44   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller

Jeg har ikke byttet innfatning på all den tid, kun glass, trives så godt med den jeg har og den har virkelig holdt mål. Er vel sikkert en 6-7 år siden jeg fikk den, men det er en nokså tidløs innfatning fra Giorgio Armani - så den kostet jo sitt i sin tid óg!

Jeg har linser også, så brillene brukes langtfra bestandig og aller helst ikke i vått vær - bytter litt på etter humør, vær og vind med andre ord!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:50   #17
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Briller

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har 2 par. Kjøpte de i fjor vår. Men ene paret datt i staver. Noe feil med innfatningen så fikk et par nye, men ikke sånn i hel støpt plast som jeg hadde. For de hadde ikke inne noen jeg likte.
Skal ha nye hel plast briller til neste år jah. Er de letteste og beste brillene jeg noen gang har hatt. Ikke noe ekkle nese puter og ikke noe gnag

Dette er det nye paret , det har sånn svart "krokodille"mønster på siden atmed øret:

Og det andre paret :

Og ynglings brillene mine som ble øddelagte

Par nr 2 var flotte!

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:58   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Briller

Ett par, og de er ihvertfall 4-5 år gamle. Enkel stålinnfattning.
Bruker kontaktlinser og brillene er bare i bruk på morgenene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:59   #19
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Briller

brillene mine er SKAKKE, uten puter og ripete.. burde vært byttet ut for evigheter siden, men lommeboken skriker NEI.
Har linser, og får nøye meg med det til lommeboken er litt mer vennlig innstilt.

Ønsker meg to par, så jeg har noe å bytte på.. Specsavers er sikkert fint for meg, jeg blåser i merket så lenge de kler ansiktet mitt og gjør så jeg ser bra

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:43   #20
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Briller

Jeg bestilte nye briller i går. Jeg vet nesten ikke om jeg tørr å fortelle hvor lenge det er siden jeg byttet sist. Det er 11-12 år. Jeg har liksom bare ikke kommet på det. Jeg liker helst briller som er litt nøytrale, kanskje ikke så rart når jeg har dem så lenge, og jeg endte opp med slike nå også. Markerte briller er stilig på andre, men det føltes veldig uvant for meg da jeg prøvde. Jeg kjenner allikevel på at det hadde vært litt morsomt med et par "spreke" briller. Forøvrig begrenser utvalget seg ganske mye for meg, fordi jeg er ganske mye nærsynt og må tenkte på både fasong, størrelse og type ramme for at det skal bli pent.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no