Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gir du frisøren frie hender?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 21:41   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gir du frisøren frie hender?

Mulig jeg er "uvanlig kunde" som gir frisøren min fullstendig frie hender når jeg har time? Var der i dag, hadde time til farging og denne gangen sa jeg faktisk noe om hva jeg ønsket: "Gjør noe som vises, det er mørketid."

Ellers hender det rett som det er at jeg ikke aner hva slags farge hun setter i håret mitt, og kanskje jeg spør mens jeg sitter i stolen, eller kanskje jeg bare venter til etterpå og ser hva det blir.

Har fast frisør som jeg har brukt i vel et år, og går der hver måned. Men jeg har alltid vært sånn, uansett hvilken frisør jeg har gått til - men pleier å ha en fast da. Når jeg skifter frisør og "prøver ut" nye, så går jeg ikke tilbake til de som spør og graver om hvordan jeg vil ha det.

Spurte frisøren min idag, om jeg er en uvanlig kunde. Og svaret var ja, hun har to kunder som meg, jeg og ei anna som er fra samme plass, sa hun - og lurte på om det var geografisk betinget.

Stoler du på frisøren din?
Det er jo h*n som har svennebrev som frisør, jeg har svennebrev i noe helt annet, jeg …

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:45   #2
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Tipper at du har ganske kort hår?

Ja, tror du er litt uvanlig.
Jeg spør ofte frisøren om råd, men frie hender får de langt fra. Svennebrev eller ikke, det er mange som ikke har peil når det gjelder å se hva som kler den enkelte.Dessuten er det ingen som har svennebrev i å vite hva min smak er, hva jeg liker, og hva jeg kler. Så til en viss grad stoler jeg på frisøren, men jeg har et helt sett med meninger om hvordan det hvert fall IKKE skal være.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:46   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Nei det har eg aldri gjort. For redd til det gitt.
Men så er eg berre hjå frisøren 3, max 4 gonger i året.
Fargar det sjølv og har ganske sunt langt hår.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:47   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Absolutt ikke, har gjort det et par ganger og endt opp som dette:





Når jeg skulle endt med dette:



Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:47   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.392
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg bruker å gi de frie hender jeg også. Av og til så har jeg en viss ide på lengde, men stort sett så stoler jeg på fagfolket.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:47   #6
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Da jeg hadde en fast frisør gjorde jeg det, ikke nå.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:48   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Kunne ikke falt meg inn!
Jeg er livredd for å bli skamklipt etter flere begredelige frisørepisoder og detaljstyrer alt som har med hårklipp å gjøre. Forklarer nøye hvordan og hvor mye det skal klippes hva slags farge, hvordan hun skal farge det etc.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:50   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg prøver men det virker ikke som de klarer det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:50   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

De periodene jeg har hatt fast frisør som jeg vet at er flink, så gir jeg bortimot frie tøyler (ikke med fargen, men med klippen). Utover det har jeg nok dårlig erfaring til å kunne si at det er alt for mange som ikke akkurat brenner for yrket sitt, eller legger spesielt mye stolthet i å gjøre det bedre enn at de akkurat kan slippe unna med det.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:51   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg får ikke frem til frisøren min at jeg vil se kul ut. Jeg går inn, sier at jeg vil bli stilig og helt anderledes. Hver eneste gang kommer jeg ut som en gammel tante; med en frisyre jeg aldri klarer å reprodusere (og som jeg ikke er riktig sikker på om bør reproduseres).

Jeg mistenker at jeg rett og slett ser for streit ut til at de tør finne på noen skikkelige krumspring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:58   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg gjør det til tider om jeg stoler på frisøren. Men det er jo greit at h*n sier hva han skal gjøre før h*n setter igang. Det er jo bare hår, det vokser ut og jeg går som regel alltid til rimelig oppdaterte frisører.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:00   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Både ja og nei. Jeg går til en frisør som er ekspert på min stil, og jeg stoler fullt og helt på at han kan det. Men jeg forteller han hvordan jeg vil se ut.

Jeg måtte desverre bruke en annen frisør før helgen siden de ikke hadde timer igjen, og selv om de forsikret meg om at de behersket stilen så gjorde de ikke det. Så nå ser jeg litt tantete ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:02   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Hvis jeg går til en ny frisør, så sier jeg fra om slike praktiske ting som at de ikke bør klippe for kort der, for da blir det bare stående rett opp. Men ellers får de frie hender.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:04   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Både ja og nei. Når jeg er hos frisøren min på hjemplassen min så stoler jeg fullt og fast på henne og lar henne holde på.

I dag var jeg hos frisør her i byen og da la jeg noen føringer, men ikke mer enn at jeg bare sa at jeg ønsket det kortere, men ikke pinnekort...

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:04   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Nå er jeg ille på håret så hun kunne neppe gjort vondt verre. Men ellers, nei.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:08   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.214
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jepp. Fra jeg fylte 18 har jeg hatt (telle) 4 frisorer, så de har med andre ord kjent meg godt alle sammen. De får frie toyler.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:15   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Frisøren min har nokså frie tøyler - jeg synes det bare er kjekt; men så vet hun også at jeg f.eks IKKE godtar veldig kort klipp eller mørke farger mot svart. Utover det er det fri fantasi og fritt frem!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:15   #18
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Ja, min faste frisør har frie tøyler med håret mitt. Når hun ser navnet mitt på timelisten for neste dag begynner hun å plnalegge hva hun skal gjøre. Jeg har klippet meg hos henne i 2-3 år. Nå forbereder hun håravfall etter fødsel, og har klippet en frisyre som hun mener hun skal få til å se rimelig bra ut også med tynt amme-hår.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:16   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Relativt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:16   #20
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Min erfaring er at de gangene jeg har gjort det har jeg kommet ut med samme sveis som jeg gikk inn med, bare litt kortere. Så det er ingen garanti for store forandringer.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg mistenker at jeg rett og slett ser for streit ut til at de tør finne på noen skikkelige krumspring.

Jeg mistenker det samme. Og det er kanskje ikke så rart all den tid jeg er ganske kjip i klesveien

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no