Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-12, 01:20   #41
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Min utviklingshemmede sønn har mange språklige artigheter, han utvikler språket hele tiden, men noe sitter igjen

Hva gjør en tyv??? Han tyver. Noen har alltid tyva alt han ikke finner.
Han snakker også mye om å flytte til bolighet, altså en kombinasjon av bolig og leilighet...Ellers går det ikke en dag uten at det kommer noe rart ut av munnen hans

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 12:22   #42
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FPere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den misforståtte egengrammatiserte feilen som satt igjen lengst hos Poden (som i: etter at han hadde begynt på skolen) var "influenser", som nok kom av at han trodde min uttale var en nordnorsk flertallsform.

En riksmålsmann, bosatt i Grensen,
kom febersyk til doktor Jensen.
På doktorens «Nå?»,
svarte mannen som så:
«Jeg tror jeg har fått influensen.»

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 12:41   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg nekter å forholde meg til at skillet mellom sj- og kj- lyden forsvinner altså.

Jeg får akutt magesår eller noe, når jeg hører voksne mennesker si sjylling.
Beklager, men da har jeg et problem med å ta de på alvor altså.

Jeg også. Jeg er gammeldags og konservativ. Og det irriterer vettet av meg at Fantorangen på barnetv sier gamlere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 11:34   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg også. Jeg er gammeldags og konservativ. Og det irriterer vettet av meg at Fantorangen på barnetv sier gamlere.



Jeg er vel ikke så gammeldags av meg. Tror jeg.
Men akkurat språk er viktig for meg. Jeg får mark av sjøtt altså. Det bare knyter seg overalt og jeg får vondt av å høre på.

Også har vi dette med L. Det blir visst mer og mer vanlig med "østfold L" hos barn og unge også. Jeg synes ikke det er greit heller jeg. :sær:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 11:38   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Å spise- speis- har speist var en gjenganger her.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 13:48   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Å spise - speis, å trykke - trakk. Det er ikke så lett å få avlært heller.

Men vi fikk til kj-lyden her om dagen! Fantastiske greier, nå spør de etter kjøtt og ikke skjøtt. (Jeg har brukt å svare at hvis de skal ha skjørt, må de se i klesskapet mitt oppe. Og så ler de. Så det har vært lystbetont terping, men det har tatt lang tid).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 14:21   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Mine sier «goast» for best

Men sånn ellers har jeg nå opplevd å bli rettet på av min 6 åringe datter når det kommer til bruken av I og PÅ

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:07   #48
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette er jo gammelt nytt for mange av oss FP-ere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å spise - speis, å trykke - trakk. Det er ikke så lett å få avlært heller.

Jeg vet jeg har sagt det før, men helt opp i ganske så stor alder kunne en høre Taien bøye verbet "å strikke" slik:
Å strikke - strakk - har strukke

Det verste av alt var at jeg ikke HØRTE det var galt når jeg sa "i går strakk jeg litt mer på skjerfet."
Jeg slet med rettskrivning spesielt,når jeg gikk på skolen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no