Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-17, 23:46   #41
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Vi har fri familie hos Telenor. Alle betaler sin egen abb./bruk.
Ringer/sms gratis til meg/hverandre. 13 og snart 17 åringen har kontantkort og det er snakk om et par 100lapper i året. Særlig snart 17 åringen er rå på å finne gratis wifi. 18 åringer har YNG eller noe slikt med 4GB. Holder for henne.
Jeg har vel bare 0,5 GB og det holder stort sett greit.
Synes likevel jeg bruker mobilen altfor mye...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 02:23   #42
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

One Call familiepakken, 3 GB, 3 stk, 546,- pr mnd totalt. Våre barn farter mye, så vi gikk opp fra 1 til 3 GB. Eldste bruker det opp, og må da leve fint uten resten av mnd. Mellomste drar over endel til neste mnd etter at han skjønte at YouTube var NoGo på mobildata Nå har de startet med databøtte, slik at man kan dele akkurat som man ønsker på mobildata. Jeg har hatt 1 GB til nå og bruker det aldri opp. Nå har jeg visst fått 3 GB, så da kan jeg gi det videre til barna om de skulle trenge.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:05   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Problemet er at når kvoten er brukt opp, funker jo ikke månedskort heller!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:13   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Problemet er at når kvoten er brukt opp, funker jo ikke månedskort heller!

Jepp! Ei heller Ruter Reise for å sjekke rutetider og annet snacks. Så vi skjønte at 1GB var for lite. 3 GB skal de klare seg med. Jeg har ikke sagt noe om den nye funksjonen med databøtte. Det får være min hemmelighet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:25   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jepp! Ei heller Ruter Reise for å sjekke rutetider og annet snacks. Så vi skjønte at 1GB var for lite. 3 GB skal de klare seg med. Jeg har ikke sagt noe om den nye funksjonen med databøtte. Det får være min hemmelighet

Håper ikke de ser på reklamer da. Ang månedskort, det går an å ha feks en screenshot av mailkvitteringen tilgjengelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:25   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Er det slutt på å ha et fysisk månedskort?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:26   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Er det slutt på å ha et fysisk månedskort?

Neida, fullt mulig å ha det også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:26   #48
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Dere som har OneCall, er dere fornøyd med abonnementet og dekning? Vurderer å flytte hele familien over til OneCall nå siden vi er spredt over flere operatører og ikke er helt fornøyd nå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:34   #49
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Dere som har OneCall, er dere fornøyd med abonnementet og dekning? Vurderer å flytte hele familien over til OneCall nå siden vi er spredt over flere operatører og ikke er helt fornøyd nå.

Ja, nå er vi det. Det var litt kjipt for et par, tre år siden, men all good now.

Haha, ja, Maverick, får satse på at de heller har nesa nedi mobilen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:50   #50
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har en kollega med relativt store unger som sa det sånn: Ungene hr mye mer data enn meg. Men jeg betaler tilsvarende det min datakvote koster, de som vil ha mer betaler overskytende selv

Jeg har jobbtelefon, og har mye mer enn jeg får brukt opp, men bare 2 GB mer enn 16-åringen. Jeg har satt en grense for hva jeg vil betale, og hun har aldri penger til overs, så da blir det med det.

For han som nå har flytta hjemmefra, betalte vi en andel, og han betalte resten selv.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:55   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Håper ikke de ser på reklamer da. Ang månedskort, det går an å ha feks en screenshot av mailkvitteringen tilgjengelig.

I følge vilkårene på nettsiden deres holder ikke det, det skal være live og kunne vise dagens bilde. Ellers kan man i teorien la noen andre bruke månedskortet sitt live, man sjekker jo ikke leg under kontroll lenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:56   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Og fysisk månedskort er så klart en mulighet, men da må Noen(TM) faktisk klare å møte opp på et utsalgssted.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 11:58   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I følge vilkårene på nettsiden deres holder ikke det, det skal være live og kunne vise dagens bilde. Ellers kan man i teorien la noen andre bruke månedskortet sitt live, man sjekker jo ikke leg under kontroll lenger.

Nei, det holder egentlig ikke, men de gangene guttungen min har vært i kontroll og noe ikke har funka har det vært innafor med mer enn-så-lenge-løsninger, de har utvist skjønn. (Utrolig nok.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 12:19   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Ja, håper de har litt skjønn med barn, tross alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 12:27   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, håper de har litt skjønn med barn, tross alt.

Ikke alltid gitt (og dette er en avsporing), men jeg er fortsatt litt rysta over den gangen FLERE politimenn kom for å bistå FLERE vektere med en guttunge (type femten) som åpenbart hadde oppgitt feil navn da han ble tatt i sniking. Men det var jo på Mortensrud, og der mistenkte de antageligvis at han hadde bombebelte.

( )

Men min eldste sønn har altså da sluppet gebyr eller noe etter at jeg har sendt bilde av bekreftelsesepost til ham når han har stått i kontroll. (Hadde bytta telefon og ikke gjenoppretta appen.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 15:53   #56
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Snart 16-åringen har FRIHET fra Telenor med 10 GB inkludert til 449 pr måned.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 09:48   #57
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement har tenåringen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og fysisk månedskort er så klart en mulighet, men da må Noen(TM) faktisk klare å møte opp på et utsalgssted.

Neida, kan bestille på nett. Kommer i posten, og pengene går ut automagisk hver måned. Minste min har ikke mobildata (kontantkort) så hun har fysisk månedskort. Jeg syns uansett det er lurere så hun ikke er avhengig av strøm på mobilen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no