Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-14, 22:09   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Heter det Southern Norway eller southern Norway?

En av partene i diskusjonen flagger "several years at Ivy League University" som argument, andre parten er bare påståelig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:12   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Jeg ville vel sagt souther Norway eller gjerne heller southern part of Norway evt the south of Norway.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:14   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Jeg ville nok brukt stor S, fordi Nothern Hemisphere skrives med stor N. Men det er mulig at det ikke kan sammenlignes engang.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:15   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Jeg mener at det er liten s. Stor S bare når det er snakk om klare geografiske områder eller der nord/sør/øst/vest er del av et stedsnavn.

Disclaimer: Nøyaktig null år på Ivy-Leauge. Men ganske påståelig hvis jeg vil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:16   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg mener at det er liten s. Stor S bare når det er snakk om klare geografiske områder eller der nord/sør/øst/vest er del av et stedsnavn.

Aha! Der kommer min tankefeil inn.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:16   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg ville vel sagt souther Norway eller gjerne heller southern part of Norway evt the south of Norway.

Han insisterer for øvrig på at det heter South of Norway også.


Hva er riktig?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:18   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

http://www.bbc.co.uk/blogs/legacy/le...ation-ii.shtml

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:18   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Han insisterer for øvrig på at det heter South of Norway også.


Hva er riktig?

Høres rart ut synes jeg (ikke Ivy League, men har faktisk vært på Yale på besøk......)

Jeg tror han har feil, jeg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:20   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Nå har jeg satt alle Facebook-vennene mine med engelskspråklig bakgrunn i arbeid.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:23   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heter det Southern Norway eller southern Norway?

Jeg fant dette også:

Sitat:

North, East, South and West in Proper Nouns

The directions north, east, south and west should not be given capital letters unless they form part of a name like 'West Ham', 'West Sussex' and 'South Africa'. (Names of places are classified as proper nouns.) The geographical areas 'The North', 'The East', 'The South' and 'The West' should also have capital letters.

Så egentlig blir det jo et definisjonsspørsmål når det gjelder Southern Norway, men south of Norway blir med liten s.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no