Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Purk, skurk, sur agurk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-17, 23:02   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Men er det bare meg som synes det er vanskeligere å stole på politietaten etc etter hvert? Med rapporter om varslere som fryses ut, om elendig etterforskning (Monica-saken), lekkasjer til pressen... eller er alt innafor og bare meg som har noia light?

Jeg tror ikke det er spesielt kontroversielt å tenke at politiyrket, maktutøvelsen, uniformeringen og autoriteten appellerer til en del elementer som ikke burde jobbet i politiet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 23:12   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, hvem som er korrupte, hvem som lyver og hvem som egentlig er ute etter hvem i denne saken. Politiet har jo lekket som en sil i alle retninger, og har prosedert saken i media i tre år allerede, gjennom disse lekkasjene. Når avisene "erfarer" både det ene og det andre så har de jo en eller annen kilde. Jeg syns også varslersakene i politiet er vanskelige og lukter maktkamp og profesjonskamp og gudene vet hvem som har interesse i hva. Uansett er dette er salig smørje, som det jammen ikke er så lett å nøste i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 23:12   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Jeg har lest en del og fulgt med. Jeg er enig med Leif A Lier, dette har blitt en prestisjesak for spesialenheten. Jensen har hatt en del kontroversielle metoder, men pga hans metoder så har også mye av den kriminelle underverdenen på Østlandet blitt avslørt. Holder det med å spane og bruke tradisjonelle virkemidler for å komme tett på miljøet? Hva må til for å skape relasjoner i det miljøet han har drevet i? Jeg er spent på hva som kommer frem de neste 5 mnd. Synd publikum kun får direkte innblikk de første 2 dagene og resten må man lese i tabolidpressen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 23:14   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror ikke det er spesielt kontroversielt å tenke at politiyrket, maktutøvelsen, uniformeringen og autoriteten appellerer til en del elementer som ikke burde jobbet i politiet.

Greia er jo at disse i teorien skal lukes ut gjennom opptakene til Politihøgskolen. (Om de faktisk lukes ut, er jo en annen sak.) Og det er mange dyktige politifolk i Norge, altså. Veldig mange. Og de fortjener ikke å nedvurderes, bare fordi det finnes råtne epler innimellom. Men hvilke epler som er råtne, det er ikke så lett å vite, gitt. I alle fall ikke for noen som står utenfor og ikke kjenner etaten fra innsiden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 23:49   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Leif A Lier virker som en nisse. Han vet at han er uskyldig fordi han var sjefen hans på 90 -tallet??? Ok...

Telefoner som kastes, kodespråk, cash i veggen og bad uten kvittering og oppgjør?

Politi er tidligere dømt for grov korrupsjon. Da dreide det seg om 20.000 kr eller så. Denne saken er vill i forhold. Håper inderlig det holder til dom.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 01:03   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

- Cappelen bodde hos Jensen etter å ha vært på avrusning på 90-tallet.
- Politiet har pt oversikt over 24 kontoer knyttet til Cappelen, men disse er i Sveits og Thailand og politiet sliter med å få innblikk i disse.
- "Gateverdien" på 13,9 tonn hasj er vanskelig å anslå, men det antas å være opp mot 2 milliarder man ikke kan gjøre rede for. Cappelen er "arbeidsleidig" og har aldri hatt annen jobb en noen få uker som skattebetaler. Han har flere dommer som går på vinningskriminalitet og vold.

Det er 7 ikke navngitte personer som er med i nettverket til Cappelen, 1 av disse er hans sønn. De 6 andre er ikke navngitt, kun som kjenninger av politiet og tidligere straffedømte. Men med den mengden som er innført i landet sier det seg selv at her er det mange navn som mangler og disse vil Jensen legge frem under rettsaken.

Jensen var en kjent person i det kriminelle miljøet før koblingen mellom Cappelen og Jensen ble kjent i 2013, jeg mener å tro at han har brukt Cappelen som "sin mann" i miljøet ettersom Jensen står bak løsning av flere store tunge saker opp igjennom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 01:45   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Oooh, spennende tråd!

Personlig tror jeg at Cappelen er den største kjeltringen her, og at han har veldig lav troverdighet. Men jeg tror også at Jensen, selv om han sikkert har begynt med gode intensjoner, har latt seg rive med og blitt med på ting som er langt utenfor det som kan forsvares. Slippery slope.

Samtidig: det er vanvittig frustrende å jobbe mot de kriminelle nettverkene, det man VET hvem som er kjeltringer, hvor de vasker pengene sine, hvilke restauranter de driver, hvor i Spania de har feriehusene sine og hvordan de finansierer luksuslivene sine, men likevel er det så godt som umulig å få tatt dem.

Det blir blant annet ganske upraktisk å gå ut og spise og reise på ferie.

Jeg forstår at det blir fristende å tøye reglene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 01:47   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Men er det bare meg som synes det er vanskeligere å stole på politietaten etc etter hvert? Med rapporter om varslere som fryses ut, om elendig etterforskning (Monica-saken), lekkasjer til pressen... eller er alt innafor og bare meg som har noia light?

Mange av de mest profilerte historiene vi har hørt er fra Bergen, og de er jo helt i særklasse når det gjelder ukultur og dårlig ledelse, er de ikke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 08:48   #29
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mange av de mest profilerte historiene vi har hørt er fra Bergen, og de er jo helt i særklasse når det gjelder ukultur og dårlig ledelse, er de ikke?

Det trur eg faktisk ikkje. Eg trur det er like ille i Oslo. Forskjellen mellom Bergen og Oslo er at Bergen har hatt to stk såkalla varslarar som har stått fram og fortalt kva som foregår.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:07   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mange av de mest profilerte historiene vi har hørt er fra Bergen, og de er jo helt i særklasse når det gjelder ukultur og dårlig ledelse, er de ikke?

Politiet i Bergen har da alltid hatt et dårligere rykte enn i resten av landet. Da jeg flyttet til Bergen for å studere ble vi i hvert fall informert om at politihuset gikk under kallenavnet "Bergen Bank", og at de brukte relativt røffe metoder.


Men denne historien er helt sikkert ikke ensidig. Det er helt klart at Eirik Jensen har vært en uhyre dyktig politispaner tidligere, men jeg antar at denne saken har gått litt over styr. Kanskje bare bittelitt i starten, og så har det sakte, men sikkert vokst seg helt uhåndterlig.

Og selvfølgelig svekker det folks tillit til politiet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:19   #31
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Veldig spennende sak. Det mest overraskende er de omfattende lekkasjene den første tiden. I ettertid har jo Jensen tatt til motmæle i boken sin.

Spennende om vi får samme effekt som etter SMS ene fra Vågå ordføreren. Den endret jo mediebildet til Øygarden ganske dramatisk....

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:25   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Jeg gjetter på at Jensen har rettferdiggjort det hele for seg selv med at "det er en del av jobben" og "målet helliger middelet" og etterhvert som det surnet til rundt Superpurken - "jegkan like gjerne sørge litt for meg selv for det er det ingen andre som kommer til å gjøre, her har man bura inn halve byen og så blir det furting bare fordi de unge jyplingene ikke tåler å bli snakka tel engang nei harruhørt utakknemlige jævler, og man kanke laga omelett uten å banke opp et par egg og det er jaggu ikke lett å være ordentlig pollti lenger og jeg lurer på om Harry Hole egentlig er meg?"

Veldig naturlig med litt utviskede grenser mellom rett og galt etterhvert, sikkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:29   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Veldig bra, Mave. VGs podcast Giæver og Joffen fra fredag har med Anne Holt og de snakker om saken på en ryddig måte som gjordte det hele litt mer oversiktlig for egen del.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:32   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gjetter på at Jensen har rettferdiggjort det hele for seg selv med at "det er en del av jobben" og "målet helliger middelet" og etterhvert som det surnet til rundt Superpurken - "jegkan like gjerne sørge litt for meg selv for det er det ingen andre som kommer til å gjøre, her har man bura inn halve byen og så blir det furting bare fordi de unge jyplingene ikke tåler å bli snakka tel engang nei harruhørt utakknemlige jævler, og man kanke laga omelett uten å banke opp et par egg og det er jaggu ikke lett å være ordentlig pollti lenger og jeg lurer på om Harry Hole egentlig er meg?"

Veldig naturlig med litt utviskede grenser mellom rett og galt etterhvert, sikkert.

tror du er inne på noe. Selv om jeg ikke har har lyst å tro det. Men han er helt klart en annen generasjon politimann enn de som går ut nå.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:51   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det trur eg faktisk ikkje. Eg trur det er like ille i Oslo. Forskjellen mellom Bergen og Oslo er at Bergen har hatt to stk såkalla varslarar som har stått fram og fortalt kva som foregår.

Nei, det er virkelig ikke den eneste forskjellen. Bergen har hatt et ledelsesproblem så lenge jeg kan huske. Jeg kjenner litt politifolk, og de fra Bergen er de eneste som poster jubel og applaus når det skrives skikkelig kritisk om politiledelse. Det er veldig, veldig stor misnøye.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 09:53   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Altså, det kan hende det er masse greier i Oslo også, og det er en storby med store utfordringer, men Bergen har stått i en særstilling "bestandig". Det er vel et stjerneeksempel på at når ukultur først har satt seg i veggene, så er det ekstremt vanskelig å bli kvitt.


(Og ellers tror jeg Mave har oppsummert saken helt presist. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 10:21   #37
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gjetter på at Jensen har rettferdiggjort det hele for seg selv med at "det er en del av jobben" og "målet helliger middelet" og etterhvert som det surnet til rundt Superpurken - "jegkan like gjerne sørge litt for meg selv for det er det ingen andre som kommer til å gjøre, her har man bura inn halve byen og så blir det furting bare fordi de unge jyplingene ikke tåler å bli snakka tel engang nei harruhørt utakknemlige jævler, og man kanke laga omelett uten å banke opp et par egg og det er jaggu ikke lett å være ordentlig pollti lenger og jeg lurer på om Harry Hole egentlig er meg?"

Veldig naturlig med litt utviskede grenser mellom rett og galt etterhvert, sikkert.

Dette var mannens teori og i følge mannen så måtte da dette være helt rettferdig. Jeg føler plutselig at jeg bor med en fremmed.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 10:27   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har lest en del og fulgt med. Jeg er enig med Leif A Lier, dette har blitt en prestisjesak for spesialenheten. Jensen har hatt en del kontroversielle metoder, men pga hans metoder så har også mye av den kriminelle underverdenen på Østlandet blitt avslørt. Holder det med å spane og bruke tradisjonelle virkemidler for å komme tett på miljøet? Hva må til for å skape relasjoner i det miljøet han har drevet i? Jeg er spent på hva som kommer frem de neste 5 mnd. Synd publikum kun får direkte innblikk de første 2 dagene og resten må man lese i tabolidpressen.

Enig.

Jeg tror han ikke er direkte skyldig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 10:29   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gjetter på at Jensen har rettferdiggjort det hele for seg selv med at "det er en del av jobben" og "målet helliger middelet" og etterhvert som det surnet til rundt Superpurken - "jegkan like gjerne sørge litt for meg selv for det er det ingen andre som kommer til å gjøre, her har man bura inn halve byen og så blir det furting bare fordi de unge jyplingene ikke tåler å bli snakka tel engang nei harruhørt utakknemlige jævler, og man kanke laga omelett uten å banke opp et par egg og det er jaggu ikke lett å være ordentlig pollti lenger og jeg lurer på om Harry Hole egentlig er meg?"

Veldig naturlig med litt utviskede grenser mellom rett og galt etterhvert, sikkert.

Det er sånn jeg også har tenkt at det har utviklet seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 10:29   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Jeg tror rett og slett Oslo og Bergen har ulik kultur, både når det kommer til ledelse og korrupsjon. Ikke at Oslo er bedre, men anderledes. Ting som godtas i Bergen, godtas ikke i Oslo, og omvent. Bare se på saken med ordføreren, jeg ser vanskelig for meg at det skulle skjedd i Oslo. Men seff, her skjer andre ting som ikke er bra (vokter meg vel for en ny hvor det er best/dårligst-diskusjon. )

På podcasten nevnte de at det er gjort en forbruksanalyse av Jensen, hvor han går noen millioner over inntekt. Riktignok over en 10-årsperiode, men man tror at det aktuelle forbruket kan ha vært langt høyere. Også er det dette badet, som de betegner som et "Trump-bad", som Cappelen skal ha pusset opp for ham. Her har han fremlagt kvitteringer, men de har funnet fingeravtrykket til Cappelen på en av dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no