Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-20, 16:11   #41
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er stor forskjell på ALS også. En bekjent har levd med det i nærmere 20 år nå. Bare et datapunkt.
Dersom du har veldig lyst så er det lov i din situasjon tenker jeg - å reise, men ikke noe du bør kjenne et press på.

Ja, det er sant. Problemet er bare at man har ingen garantier.
Jeg har veldig lite lyst til å reise skal jeg være ærlig. Følte jeg ble den store stygge ulven da jeg bestemte at vi skulle flytte, og jeg har mange vonde minner fra tiden der borte.

Jeg har forøvrig sagt at det blir ikke noe reising nå, og skyldte på barnevernet. Litt feigt for det viste seg jo at det er helt opp til meg. Men jeg strever med mye uro og engstelse fra før av så jeg valgte derfor den enkleste utveien.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 16:17   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Det synes jeg er helt greit Frukt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 16:55   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Enig med My. Da setter du en stopper for diskusjoner og mas, det er utenfor din kontroll.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 19:17   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Fra i dag er jo den klare beskjeden fra myndighetene: ikke reis! Så nå har du veldig gode argumenter på hånden, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 19:24   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Takk dere. Skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 20:52   #46
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

En liten hvit løgn er helt OK. Se det an igjen litt senere, om noen måneder.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 21:48   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Hverken av den ene eller andre grunnen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:06   #48
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Får vurdere å reise i høstferien heller. Da har ihvertfall Norwegian direkte flyvninger, og billige billetter, enn så lenge. Ulempen er at da er jeg midt i et behandlingsopplegg med fremmøte 4 dager i uken. Det er mulig å få permisjon, men det avhenger nok av smittesituasjonen vil jeg tro. Nuvel, den tid den sorg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:14   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fra i dag er jo den klare beskjeden fra myndighetene: ikke reis! Så nå har du veldig gode argumenter på hånden, syns jeg.

Skulle inn og si det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:14   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Får vurdere å reise i høstferien heller. Da har ihvertfall Norwegian direkte flyvninger, og billige billetter, enn så lenge. Ulempen er at da er jeg midt i et behandlingsopplegg med fremmøte 4 dager i uken. Det er mulig å få permisjon, men det avhenger nok av smittesituasjonen vil jeg tro. Nuvel, den tid den sorg.

Ikke foreslå det nå, ikke lag noen åpning for det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:31   #51
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke foreslå det nå, ikke lag noen åpning for det.

Enig!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 15:48   #52
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Nei, det er nok best å ikke si noe med mindre det blir aktuelt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 15:58   #53
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Vet du, frukt? Du gjorde det helt riktige å flytte hjem, det riktige for deg og det riktige for jentene, og det er det som skal være første prioritet for deg.

Hadde alt vært normalt, ikke noe korona eller noe så hadde du selvsagt satt deg på flyet med jentene og dratt på besøk. Det er ikke noe spørsmål om det. Men nå er det så innmari stor usikkerhet knyttet til smitte, karantene og nedstenging, og det er fullstendig utenfor din kontroll. Selvsagt er det kjipt for farmor som sitter i UK og savner barnebarna, men du får ikke gjort noe med det. Og det er ikke din skyld. Ikke at hun er syk og ikke at korona stopper dere fra å dra. Alternativet, at du fortsatt bodde i UK sammen med dem, er et ikke-alternativ, og det tror jeg du vet, gjør du ikke?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 16:33   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nei, det er nok best å ikke si noe med mindre det blir aktuelt.

Du risikerer også å tape pengene om du kjøper billetter og landet er grønt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no