Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode grønnsaker som tilbehør...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 18:47   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Gode grønnsaker som tilbehør...

Noen som har enkle, gode måter å tilberede grønnsaker til midddag?
Jeg er i prosessen med å freshe opp middagsmenyene mine, og orker snart ikke synet av kokte brokkoliblandinger

Jeg lagde gratinerte tomater denne uka, og det smakte godt, så da slo det meg at det kanskje finnes flere enkle måter å gjøre grønnsaker om fra noe litt kjedelig til noe som får munnen til å løpe i vann

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 18:50   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode grønnsaker som tilbehør...

Ratatouille er veldig godt, det samme er asparges med bacon.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 18:54   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode grønnsaker som tilbehør...

Kutt opp gulrøtter, squash og løk i knøttebiter, hell over litt olivenolje, grønn pesto, krydder, og smekk i ovnen på 180 grader til grønnsakene er møre.
Jeg pleier å legge fisk opp og det blir supergodt. Men man behøver ikke ha fisk oppå.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:01   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode grønnsaker som tilbehør...

Jeg bruker stort sett ferske grønnsaker, ikke frossen blandingene. Da kan jeg variere mer hva jeg vil ha sammen og jeg da per de bare akkurat passe så de fortsatt er litt sprø og har tyggemotstand. Det som brukes mest her er de tradisjonelle brokkoli, sukkererter, blomkål, gulrøtter, kålrabi.

Gulrot og pastinakk glassert i lønnesirup eller honning. Kutt grønnsakene og legg de i langpanne, ha over litt olivenolje og drissle over lønnesirup eller honning. Stek i stekovnene til de er møre. Hvor lang tid det tar kommer an på hvordan du har kuttet de. Hos meg tar det stort sett 10 - 15 minutter

Squash og aubergine som er penslet med litt olje og stekt (jeg bruker grillpanne) er veldig godt. Bruker det mye til kylling.

Asparges er veldig godt å frese på pannen og er godt helt bar. Nå er det vel ikke helt sesong, men man får tak i aspargestopper. Du kan også frese asparges i pannen med litt hvitløk, rett før aspargesen er mør har du over ruccula og lar dette frese i pannen til rucculaen har falt sammen. Enda bedre blir det hvis du tilsetter stri ler med soltørket tomat og evt. høvler litt parmesanost med ostehøvel.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no