Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 13:27   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Har en ny Kenwood maskin (Major. Den største) og kun brukt den et par ganger. Selvsagt har jeg ikke lest bruksanvisningen, men det har gått bra å bruke maskinen likevel.
Etter at jeg nå har eltet deig til Foccacia brødet så får jeg ikke løs selve bollen. Den skal vel bare vries ut men sitter bom fast.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:28   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen. Kenwood maskin

Den skal vris mot klokken. Bare ta i litt til!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:29   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen. Kenwood maskin

Den skal vris mot venstre (var det vel), mot klokka, for den sitter i et spor der. Jeg har aldri hatt det problemet. Virker det som den har kilt seg fast? Det skal mye til for at den setter seg fast i feil spor, tror jeg altså, det er liksom bare i ett sport den passer.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:31   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen. Kenwood maskin

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Den skal vris mot klokken. Bare ta i litt til!

Tusen takk. Det gikk. Jeg tok ikke i nok.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:34   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen. Kenwood maskin

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Den skal vris mot venstre (var det vel), mot klokka, for den sitter i et spor der. Jeg har aldri hatt det problemet. Virker det som den har kilt seg fast? Det skal mye til for at den setter seg fast i feil spor, tror jeg altså, det er liksom bare i ett sport den passer.

Det gikk egentlig lett å få den ut. Bare jeg som tok i litt lite.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:36   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Ja, det skal ikke være så vanskelig. Godt du fikk det til. Mulig min har vært såpass mye i bruk at den sitter litt slakkere etterhvert.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 14:32   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Min sitter alltid bom fast etter å ha eltet kraftig en stund. Jeg må bruke alle kreftene jeg har for å dra den ut, men det går til slutt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 14:52   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Jeg har av og til større suksess med å holde fast bollen mot magen, og dytte på selve maskinen med den ledige hånda, når bollen sitter skikkelig fast. Det forutsetter at man har litt mage da.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 14:53   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp!! Får ikke løs bollen på Kenwoodmaskin

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har av og til større suksess med å holde fast bollen mot magen, og dytte på selve maskinen med den ledige hånda, når bollen sitter skikkelig fast. Det forutsetter at man har litt mage da.

Å joda mage har jeg fått Men det gikk altså greit og jeg var nok litt for redd å ta i.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no