Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Er taco glutenfritt?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-09, 20:12   #1
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Er taco glutenfritt?

Vi ha besøk av ett vennepar til helgen de har 2 jenter som har glutenallergi, tenkte å servere taco, men er det små feller jeg skal tenke på?

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:16   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er taco glutenfritt?

Ja, i utgangspunktet, men det spørs jo hva du mener med taco. Er det "standard" tilbehør, liksom, eller tenker du på skjellene? Ikke server tortillalefser. Sjekk alle ingredienser på glass. Tacopulver går fint, men det kan hende det er gluten i f.eks. bønner på boks. I noen bokser med chilibønner er det byggmaltekstrakt. Vanlige maisskjell går helt fint. Alt av frukt og grønt også, rømme og ost. De fleste typer salsa også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:02   #3
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Er taco glutenfritt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, i utgangspunktet, men det spørs jo hva du mener med taco. Er det "standard" tilbehør, liksom, eller tenker du på skjellene? Ikke server tortillalefser. Sjekk alle ingredienser på glass. Tacopulver går fint, men det kan hende det er gluten i f.eks. bønner på boks. I noen bokser med chilibønner er det byggmaltekstrakt. Vanlige maisskjell går helt fint. Alt av frukt og grønt også, rømme og ost. De fleste typer salsa også.


enkte så enkelt som skjell og kjøttdeig, grønnsaker, ost og rømme, så da kan jeg gå for det, tusen takk

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:09   #4
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er taco glutenfritt?

Det du ramser opp der går helt fint.






Ellers har jeg brent meg på chilibønner på boks ja - endte med at dattern min måtte få annen mat, da den dumme mamman stappa bønnene oppi gryta uten å lese først.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no