Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé?
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé 26 20,63%
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé 46 36,51%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé 13 10,32%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé 41 32,54%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 20:51   #61
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Borgelig, boikotter delvis.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:54   #62
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, dette har jeg også tenkt på. Å boikotte handler jo nettopp om å la markedskreftene påvirke bedriftens valg. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor ikke "forbrukermakt" er en parole på høyresiden.

Det finnes på høyresiden også: Kristenfundamentalistene som ville boikotte TV2s annonsører som reklamerte i forbindelse med Kristopher Schaus De 7 dødssyndene, og den tafatte boikotten av Statoil og Shell for å presse bensinprisene. Disse boikottaksjonene skiller seg fra venstresidens aksjoner ved at de kun fokuserer på egen vinning, mens Nestlé-boikott og Israel-boikott er en boikott på vegne av andre. Solidaritetsfølelsen er det sterkeste skillet mellom sosialistisk og borgerlig verdisyn.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:57   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg boikotter 1881 fordi de har fornærmende dårlige reklamer. Det synes jeg er i temmelig solidarisk oppdragende ånd.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:02   #64
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg boikotter 1881 fordi de har fornærmende dårlige reklamer. Det synes jeg er i temmelig solidarisk oppdragende ånd.

Jeg bruker 1881, men boikotter 1880. De er ikke i stand til å opplyse om noe som helst.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:39   #65
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Vi kjøper det ungene liker. Som regel har de likt grøt fra Nestle, men glass fra andre produsenter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 06:43   #66
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Er det sammenheng mellom å stemme borgerlig eller sosialistisk og å ikke ha funnet fram til riktig aksenttast?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:30   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det sammenheng mellom å stemme borgerlig eller sosialistisk og å ikke ha funnet fram til riktig aksenttast?

Jeg forsøkte å fortelle ammehjelpen at de hadde feil aksent, men det hjalp visst ikke. Det er vel et par år siden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no