Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 21:06   #61
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg er fra Oslo, og flyttet hjemmefra da jeg var 20. Dvs. at jeg bodde hjemme de to første årene mine som student. Jeg betalte ikke noe for meg hjemme, men jeg holdt til en viss grad min egen mat.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:15   #62
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Da jeg var 16 flyttet jeg fra Sudan til Norge for å gå på videregående. Ble ivaretatt av misjonssambandet (gikk på internatskole) til jeg var 19 og ble student. Da hadde foreldrene mine flyttet hjem igjen til Norge.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:20   #63
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg bodde hjemme til jeg var omtrent 22-23. Jeg studerte fortsatt da jeg flyttet hjemmefra. Jeg betalte ikke noe for meg. Det jeg tjente gikk til klær og fritid. Studielånet gikk rett på sparekonto. Foreldrene mine hadde råd og plass til at jeg bodde hjemme. Jeg er glad for det og har spart mye studielån.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:29   #64
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra og ble samboer da jeg var 19. Da det skal seg flyttet jeg hjem igjen og bodde hjemme noen år. Betalte aldri noe hjemme. Kommer fra en forholdsvis stor by som da hadde høyskole( nå universitet).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:29   #65
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra da jeg var 17-18, siste året på videregående. Flyttet da hjem til svigermor som hadde leilighet til oss i huset. Der betalte vi vel bare for strøm. Vi hadde eget kjøkken da, så vi holdt oss stort sett med mat selv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:40   #66
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmenfra når jeg var 20. Det siste halve året bodde også mannen der, og vi fikk våres første en mnd før vi flyttet ut.

Jeg betalte aldri noe for å bo hjemme, men fra jeg startet å jobbe krevde foreldrene mine at jeg skulle fylle opp bsukontoen med maksbeløpet hvert år.
Det samme kravet har de hatt til mine søsken.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:50   #67
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var nesten 20 da jeg flyttet hjemmefra. Betalte vel ingenting for å bo hjemme, tror jeg, og har aldri bodd hjemme siden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:27   #68
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra etter vgs for å studere i en annen, og mye mindre, by.
Bodde hjemme kortere perioder hjemme innimellom reking utenlands, betalte ingenting for det.
Er fra Bergen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:27   #69
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 (rett etter videregående). Da flyttet jeg fra en liten nordnorsk by og til en middels stor by i England for å studere. Jeg har aldri bodd hjemme eller i hjembyen min siden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:36   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet etter videregående (litt før jeg fylte 19). Betalte ingenting hjemme til da, fikk ingen støtte da jeg flyttet. Veldig binært.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:40   #71
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg er fra Oslo, og jeg flyttet hjemmefra da jeg var nitten og et halvt, dvs. at jeg bodde hjemme første året jeg studerte. Jeg betalte ingenting, litt av poenget var at jeg ikke skulle trenge studielån. Jeg hadde julejobb og lørdagsjobb og sånt for å dekke lommepenger.

Da jeg flyttet hjemmefra bodde jeg i en leilighet foreldrene mine eide (mormor hadde dødd et par år før) og ikke skulle selge før de var ferdig med byggearbeider på nabotomta. Jeg betalte bare husleia til sameiet/kommunale avgifter osv., ikke noe ekstra husleie til foreldrene mine.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:46   #72
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Da jeg var 16 og begynte på videregående.

Er fra en liten bygd, men det er en videregående skole i bussbar nærhet så ikke veldig vanlig å flytte så tidlig. Jeg ønsket meg bort og det var bra for meg, men jeg ser ikke for meg at jeg vil synes det er noen god ide for mine barn å skulle flytte ut så tidlig om det blir aktuelt.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 00:31   #73
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 år. Startet på folkehøyskole i Østfold. Bodde så litt hjemme da året var omme også flyttet jeg i leilighet da jeg var 18 år.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 00:34   #74
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra - fra Tromsø til Trondheim - for å studere da jeg var 19. Jeg fikk ikke noe fast økonomisk støtte hjemmefra i studietiden, men de dekket flybillett hjem i feriene, og så bodde jeg gratis hjemme de første tre somrene mens jeg hadde sommerjobb. Fikk kanskje litt penger i ny og ne, og i alle fall fikk jeg en del ting, klær og annet som jeg trengte.

Hvis jeg hadde studert i Tromsø, ville jeg antagelig blitt boende hjemme en stund, kanskje et år eller to, og neppe blitt bedt om å betale.

Jeg har ikke bodd hos foreldrene mine etter at jeg flyttet første gang, unntatt altså noen ferier.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 00:52   #75
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg betalte selv med studielån forresten.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 07:42   #76
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.511
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Ja, altså jeg bodde jo hjemme i alle feriene mens jeg studerte og da betalte jeg ingenting. Jeg hadde sommerjobb og de pengene gikk til ekstra i tillegg til studielånet. Jeg hadde aldri ekstrajobb mens jeg studerte. Det var ikke veldig mange som hadde det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 08:51   #77
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

19, nesten 20, flyttet ikke langt, men da var det greit nok å pakke sammen. Fikk ingen økonomisk støtte hjemme etter flytting. Fikk egentlig ikke noe annet enn mat og bolig før flytting heller. Foreldrene mine krevde at både broren min og jeg jobbet ved siden av skolen fra vi var ganske i starten av tenårene.
Både jobbet og studerte på den tiden jeg flyttet.

Har forresten bodd i barndomshjemmet igjen med to barn og mann, i 2 mnd under bygging av hus, ca. 15 år etter jeg flyttet hjemmefra. Det er en grunn for at man flytter ja, uansett hvor greit forhold man har til foreldrene.


Sist redigert av emm : 19-01-15 kl 09:00.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 09:00   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, altså jeg bodde jo hjemme i alle feriene mens jeg studerte og da betalte jeg ingenting. Jeg hadde sommerjobb og de pengene gikk til ekstra i tillegg til studielånet.

Samme her, de første årene. Deretter hadde jeg ett år sommerjobb i Oslo da jeg leide leiligheten til en bekjent, og ett år sommerjobb i München (via IAESTE), som jeg bare tjente nok på til å leve på den tiden jeg var der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 09:12   #79
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra sommeren etter videregående.(19 år) Da flyttet jeg sammen med kjæresten. By. Flyttet på en måte hjem igjen etter 1 år, men da til min bestemor (foreldrene mine hadde da flyttet til nytt sted).Kjæresten bodde hos sin bestemor. Husker ikke hvor lenge jeg bodde der, men det var for å spare penger til hus. Fikk bo gratis.

Bodde hjemme hos mine foreldre ca 1 mnd etter samlivsbrudd, før jeg fant meg nytt bosted.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 09:23   #80
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Når jeg var 19, etter videregående. Flyttet til utlandet. Bodde et par mnd hjemme i forbindelse med flytting når jeg var 29 (med mann og to barn, anbefales ikke egentlig), ellers har jeg bodd andre steder. Bor i barndomshjemmet nå, men foreldrene mine har heldigvis flyttet (derav de to overlappende månedene).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no