Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 17:29   #21
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i garnbutikken i dag og kjøpte garn til en genser til MEG SELV!!!!

Kan ikke huske sist jeg strikket et plagg til meg selv altså....Det er mange år siden! Gleder meg til å begynne! I kveld!

amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:41   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker for øyeblikket et skjerf.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:07   #23
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Kan ikke huske sist jeg strikket et plagg til meg selv altså....Det er mange år siden! Gleder meg til å begynne! I kveld!

Oi, det tror jeg ikke jeg har gjort siden 1988 sånn ca. Er gyselig fargerik bomullsjakke. Innen jeg hadde strikket delene ferdig var den totalt umoderne, så den ble aldri montert ferdig.

Var ute og gikk tur i dag. Denne høstluften gjør noe spesielt med meg. Den gir meg en ubeskrivelig sterk lyst til å bruke masse, masse penger på hobbysaker. Høsten er tid for håndarbeid og hobby. Det er derfor forferdelig å være blakk akkurat nå.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:40   #24
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holder på å strikke sokker til meg selv. Målet er at de skal være ferdige til neste vinter.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:41   #25
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg var i garnbutikken i dag og kjøpte garn til en genser til MEG SELV!!!!

Kan ikke huske sist jeg strikket et plagg til meg selv altså....Det er mange år siden! Gleder meg til å begynne! I kveld!

Koselig. Sånn var jeg før. Strikket setesdalsgensere til hele slekta ei jul. Jeg har absolutt tapt meg på dette området.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:48   #26
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke ofte jeg heller strikker til meg selv, men har faktisk strikket både en topp, en genser og poncho tidligere i år, samt heklet flere sjal.
Nå har jeg kjøpt inn garn til den hvite jakken her, må bare gjøre ferdig alt det andre først

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:57   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal fortsette å ignorere julekalenderen som skulle vært ferdigbrodert i fjor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 12:30   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på med

-sokker til storebror
-hekle skjerf til mamma
-montere genser til lillebror (opprinnelig til storebror, men... eh)
-strikke bukser til meg selv

Og så planlegger jeg en kjole.



....... Julekalender kanskje??

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 11:21   #29
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg har begynt på Nøstebarnteppe i hvit lammeull/merinoull, det blir kjempedeilig. Og så har jeg kjøpt inn lyseblått garn til å strikke en liten jakke av, Nøstebarngarn det også. Kanskje jeg rekker å strikke ei lita lue også.

Og så må jeg lage tovetøfler til lillebror sånn at han ikke fryser på tærne når han kommer i januar.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:26   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Vi har spisestuemøbler etter besteforeldrene til mannen min og de stolene trenger sårt å bli trukket om.

Har begynt med en stol, og de har treull som stopp
Og stoffet skal utenpå hele setet inkl. kantene + hele overdelen av ryggen skal dekkes.
Det har tatt meg noen år til nå dah.
Men fikk forrige uke inn nytt stoff, for det forrige jeg kjøpte vil jeg ikke ha alikvel,. Det skal jeg bruke på stolene på kjøkkenet.

Ellers har jeg enhaug med påstartede strikkeprosjekter, men mannen min har vist kastet noen også

Ellers bestilte jeg meg to løpere og noe annet her om dagen på nettbutikk for broderi, så da har jeg noe å gjøre.

Har også to puter som skulle vært montert, ble ferdig med å brodere de for noen år siden.....

Og en masse andre oppussingsprosjekter som også skal gjenomføres.
Som f.eks gangen som vi kjøpte inn fliser til når snøstormene var som verst her nede i vinter....

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:39   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Ferdig med skjerfet og skal begynne på et Nøstebarn teppe i lysegult i morgen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:56   #32
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg holder på å strikke ei veske som skal toves, og så strikker jeg på et babyteppe.

Scrapper 3 album til julegaver.

Venter på broderier fra www.margaretha.no.

Jeg hadde et lite oppgjør tidlig i høst hvor jeg enten strikket ferdig eller rekket opp halvferdige prosjekter som var blitt for små for eksempel...

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:52   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Nå som hagesesongen er over, 1000 løk er satt i bakken og bedene dekket til med litt ny jord og granbar, er jeg over i strikkesesongen!
Jeg er med på en sokke-knitalong, hvor man strikker 1 par sokker etter gitt oppskrift annenhver måned, så er jeg snart ferdig med halsen på lillegutts raglangenser i dobbelt nøstegarn-ull.
Når den er ferdig skal jeg begynne på et sjal - Kiri som egentlig skal strikkes i et Rowan-garn men jeg har et annet garn i stedet, og gruer meg som en hund. Dette er nemlig kunststrikk med hårete garn, og tunga må holdes fullstendig rett i munnen!
Så tipset Amylin meg om Odessa-luene, der er en ferdig og det ligger an til 2 til i julegaver. Perfekt tog-føde!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:20   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Kjøpmannsdisken er ferdig malt
Ørelappstolen står på arbeidsbordet i kjelleren og krakken er nesten ferdig

32 Europaller skal ryddes og stables
Hagen må ryddes, og plenen klippes for siste gang
Garasjen må ryddes - 6 kjøkkenstoler, en seng, tvillingtrille, trappegrinder, trille oa skal selges

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:26   #35
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg har ett broderi og en babyjakke samt noen ullsokker for tiden. Det ligger også to fotoalbum utover bordet og en haug med bilder som skal inn

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:29   #36
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg holder på å strikke Tønsberg-genser til storebror og genser til lillesøster.
Hekler skjerf til meg selv.
Planen er også å quilte sengeteppe til storebror. Har lappene klare.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:36   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

På pinnene nå:

En genser til meg selv i Alfa - den er heldigvis rask å strikke og ermene, som er uten mønster, strikker jeg ved datamaskinen.

En islandsgenser til min mann - et kjedelig evighetsprosjekt

Flower Basket sjal til min mor - i tynt Uruguaygarn. Da må jeg ha 14 repetisjoner av mønsteret og det må være ferdig til fredag.

Birch sjal til meg selv - også i Uruguaygarn

Raglangenser til lillesøster

Jakke til min bror - forhåpentligvis ferdig til å bli julepresang

Ligger klar garn til:

To raglangensere til storesøster og en til lillesøster

Jakke og bukse til lillesøster

Bukse til storesøster

Uendelige mengder med babygarn som skal bli til Odessaluer til julepresanger.

(og det garnlageret jeg ellers har vil jeg helst ikke snakke om, men jeg bør egentlig slette både markno og handpainted yarns fra hukommelsen min. På onsdag skal jeg til Oslo og har tenkt meg på Mauds og det kan vel bli like ille )

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:03   #38
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg holder på å strikke et pledd som skal toves. Det er til hytten, og fargene passer perfekt til interiøret så jeg tror det blir lekkert når det en gang blir ferdig (treg ).

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:13   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg la inn bilder av prosjektet mitt i denne tråden.

Nope,dette fikk jeg ikke til.Må vise linken på gamle måten.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=2415

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:33   #40
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags prosjekter holder dere på med for øyeblikket?

Jeg strikker lite - de prosjektene jeg setter igang med blir omtrent aldri ferdige. Min søster er derimot en racer på strikking, så jeg setter bort slike oppdrag.

Derimot syr jeg litt. I startfasen (og delvis igangsatt) er julesokk til eldstemann (skulle vært ferdig sist jul), vinterpose til vogna og en mei tai.

Og så skal jeg brodere på den nye bunadsskjorta mi, et prosjekt jeg tipper ikke blir ferdig til 17. mai.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no