Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Keisersnitt endrer barns DNA

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 09:52   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Altså, jeg klarer å ikke få dårlig samvittighet for dette. På samme måte som at jeg heller ikke har dårlig samvittighet over at H ikke fikk morsmelk. Jeg kjente bare at litt sånn rare tanker meldte seg umiddelbart, men så kjenner jeg at dette gidder jeg ikke bruke tid på. Jeg har mer enn nok annet å ha dårlig samvittighet for.

Bra holdning.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:53   #22
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Jeg har jo ikke en gang ammet mer enn noen timer, så at min sønn ble syk og alt det der kan jeg jo skylde meg selv for i følge Gro Nylander og hennes like, men vet dere at det hever jeg meg over. Vet med meg selv at jeg ikke kunne gjort ting på en annen måte, på samme vis er det med KS som blir utført av ymse årsaker.

Skjønner jo at noen vil kjenne litt på dette her som jeg har lagt ut, men jeg synes bare det er så spennende at teknologien har kommet så langt jeg.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:23   #23
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Spennende forskning. Jeg har selv et barn som er tatt med akutt ks uten at fødselen var i gang. Han er helt klart den av barna som har vært sykest. Nå hadde hverken jeg eller han ovetlevd uten ks så da er vel astma en liten pris å betale. Selv om i vårt tilfelle nok andre gener er med å påvirker negativt.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men. Barn 2 blir vel ofte sykere også, er min erfaring.

Der har jeg motsatt erfaring.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:27   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

To hastesnittbarn med mange (utallige! ) timer med rier foran seg. Hm. De er friske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:32   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Dette føyer seg bare inn som enda et argument i rekken mot unødvendige snitt. Det er vel ingen i sin villeste fantasi som ville anbefalt å ikke snitte når det er nødvendig uansett. At man kan diskutere hva som er nødvendig, nå det er jo noe helt annet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:32   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

To hastesnittbarn med mange (utallige! ) timer med rier foran seg. Hm. De er friske.

Mine også. Friske som fisker, men noe mer surklete enn gjennomsnittsbarnet. Eldste var et dramatisk hastesnitt etter 18 timer i fødsel, andre mindre dramatisk etter 12 timer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:36   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Jeg ønsket overhodet ikke noe snitt med noen av dem, altså. Jeg har ellers gjort mitt for deres helse ved å ha røyk- og rusfrie svangerskap, spist og levd sunt, ammet lenge og mye osv.

Noen av oss er ikke så gode på fødsler, og at teknologien/medisinen har gjort såpass fremskritt at både vi og barnet overlever, så synes jeg vi skal være glad for nettopp det og ikke bekymre oss unødig over ting vi ikke kan gjøre så mye med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:49   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Noen av oss er ikke så gode på fødsler, og at teknologien/medisinen har gjort såpass fremskritt at både vi og barnet overlever, så synes jeg vi skal være glad for nettopp det og ikke bekymre oss unødig over ting vi ikke kan gjøre så mye med.

Jeg er selvsagt helt enig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:50   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det er jeg også nysjerrig på, ettersom jeg har hatt to styrtfødsler. Storesøster - som kom etter en normalt lang fødsel har vært mye syk, mens lillestoresøster - som kom med et *plopp* i full fart, er nesten aldri syk.
Så blir spennende å se med Jr., som også kom med et *plopp*!

Min som har vært sykest, uten at noen har vært særlig mye syke, var den som ble igangsatt før termin.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:12   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Jeg kjenner at jeg misliker slike artikler.


Jeg har to ks-barn, et hastesnitt (storebror) og et planlagt (planlagt fra den ene dagen til den andre og uunngåelig pga estimert vekt på lillebror og tidligere ks).

Storebror hadde (har?) mild grad av astma og var mye syk fra han var to til han var fire, men har vært relativt frisk siden. Lillebror har alvorlig grad av astma og blir veldig lett syk. Begge var dog friske det meste av sitt første leveår, problemene kom etter oppstart i barnehage.

Begge bor i et røyk- og dyrefritt hjem, og ble ammet til de var hhv 15 og 17 mnd (fullammet i 6 mnd).

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:26   #31
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ønsket overhodet ikke noe snitt med noen av dem, altså. Jeg har ellers gjort mitt for deres helse ved å ha røyk- og rusfrie svangerskap, spist og levd sunt, ammet lenge og mye osv.

Noen av oss er ikke så gode på fødsler, og at teknologien/medisinen har gjort såpass fremskritt at både vi og barnet overlever, så synes jeg vi skal være glad for nettopp det og ikke bekymre oss unødig over ting vi ikke kan gjøre så mye med.

Amen og Hallelujah.

Jeg har forøvrig to KS-barn som nesten aldri er syke.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:28   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg kjenner at jeg misliker slike artikler.

Og jeg syns slike er ytterst viktige for at de som skal ta et valg, altså ikke de som må, kan ta det basert på alle tilgjengelige fakta.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:43   #33
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Det er vel aldri gøy å lese slike artikler som kan gå negativt på det valget man selv måtte ta/ikke kunne unngå... Dog - alternativet ville vært så mye verre.

Selv ble snuppa født vaginalt etter litt stress på slutten da hun nesten satt fast. Drypp, saks og fundustrykk gjorde susen til slutt...

Ammingen gikk dessverre skeis, men jeg fikk da pumpet ut ca 200ml daglig i nesten 3 mnd. Jeg var nok litt sår overfor kommentarer som gikk på at jeg "ga opp for lett", men for meg var det viktigst at barnet fikk mat, og det gjorde hun ikke via puppen...

Det er sårt å høre hva som er definert som "best", når man selv ikke kan gjennomføre det - men hva ville alternativet vært? KS kan være risikabelt, men det er et enkelt valg når det kan stå om liv og død...

Vesla har vært frisk og fin hele veien, med unntak av fjerning av mandler. Hun reagerer bittelitt ekstra på myggstikk. Har vokst opp i et hjem med dyr, og røyking har foregått utenfor hjemmets fire vegger.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:47   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Jeg blir fint lite stressa av disse artiklene. Hadde det ikke blitt KS hadde både ungene og jeg strøket med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:30   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Jeg ville fortsatt valgt KS med nummer to.

Kjenner jeg ikke er kjempebekymret over dette. Er mer bekymret for om fødselen går bra, for å si det sånn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:39   #36
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Veldig spennende forskning. Men det er vel strengt tatt genuttrykket som endres, ikke selve DNAet.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og jeg syns slike er ytterst viktige for at de som skal ta et valg, altså ikke de som må, kan ta det basert på alle tilgjengelige fakta.

Enig. Særlig med tanke på et intervju jeg så på TV for noen år siden med en Hollywood-kjendis som anbefalte alle å ta keisersnitt, for å ikke ødelegge sexlivet etterpå. Nå tror jeg vel ikke at det er noen som ville fått keisersnitt her til lands av slike grunner, men dog.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:56   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg kjenner at jeg misliker slike artikler.


Jeg har to ks-barn, et hastesnitt (storebror) og et planlagt (planlagt fra den ene dagen til den andre og uunngåelig pga estimert vekt på lillebror og tidligere ks).

Storebror hadde (har?) mild grad av astma og var mye syk fra han var to til han var fire, men har vært relativt frisk siden. Lillebror har alvorlig grad av astma og blir veldig lett syk. Begge var dog friske det meste av sitt første leveår, problemene kom etter oppstart i barnehage.

Begge bor i et røyk- og dyrefritt hjem, og ble ammet til de var hhv 15 og 17 mnd (fullammet i 6 mnd).

Det er klart at det ikke er gøy å lese slike artikler. Men det blir nytteløst å analysere på individnivå. Det er viktig forskning for å finne årsakene til den økte sykdomsrisikoen hos KS-barn. F.eks. har man vel også en teori om fostervann i lungene som mulig årsak til økt astmarisiko. Kanskje kan man i fremtiden bruke disse kunskapene til å redusere risikoen noe, når KS-et først er uunngåelig (enten det er av fysiske eller psykiske årsaker).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:58   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.



Enig. Særlig med tanke på et intervju jeg så på TV for noen år siden med en Hollywood-kjendis som anbefalte alle å ta keisersnitt, for å ikke ødelegge sexlivet etterpå. Nå tror jeg vel ikke at det er noen som ville fått keisersnitt her til lands av slike grunner, men dog.

Det er nå, ifølge forumister, så det må tas med en klype salt, kvinner som har fått det også her til lands på det grunnlaget. Jeg tror folk lyger, om de vil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 16:53   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

De fleste blir vel som før etter en vaginal fødsel?

Jeg hadde 9 cm, men fikk KS på slutten. I følge gyn. så kan man ikke se at jeg har vært igjennom en fødsel. Jeg trodde man så det jeg?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 17:22   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Keisersnitt endrer barns DNA

Musa mi så ufødet ut helt til etter nr tre.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no