Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett over heltregulv - galskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 19:20   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Parkett over heltregulv - galskap?

Nå i ettermiddag fikk jeg høre det igjen. "Herregud, er du gal?", sier folk når jeg sier jeg vil legge parkett over gulvet mitt. Jeg er så lei dette heltre gulvet jeg har levd med i over ti år. Det er et gammelt orginalt tregulv men det har masse stykke sprekker og er skikkelig herpa spør du meg.

Folk sier det blir som nytt om det pusses opp igjen, og at jeg selvfølgelig bare gjør det fremfor å legge parkett. Men jeg er så usikker, jeg har så lyst på helt lys parkett i stedet da jeg så lei denne blanke looken på gulvet (og det er mulig jeg kan olje i stedet for lakkere om jeg velger å pusse det opp igjen for å unngå dette? )

Uansett, jeg blir jo så usikker siden så mange mener at jeg er i ferd med å gjøre noe dumt. Så da må jeg selvfølgelig spørre her inne også, bare sånn for å finne ut hvor alvorlig jeg skal ta disse påstandene.

Høres det lite smart ut å velge vekk heltre orginalgulv til fordel for parkett?

Noen som kanskje har gjort det? Eller noen som har pusset opp igjen heltregulv og fått en matt finish i stedet for blank med godt resultat?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:23   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Du er jo ikke gal om du legger parkett over, du ødelegger jo ingenting på den måten. Men jeg tror nok de fleste som er så heldige å ha et heltregulv foretrekker å pusse opp dette fremfor å legge parkett. Du kan mattlakkere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:25   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Ja. Parkett er ikke noe trivelig "materiale", spør du meg. Hardt, glatt og bråkete

Jeg ville heller pusset og omlakkert heltregulvet i en lysfarvet, matt lakk, eller malt det i en lys farge. Finnes mye fin matt maling på markedet for tiden.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:27   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Personlig ville jeg ikke gjort det, men jeg syns ikke du er gal. Å legge parkett oppå ødelegger jo ikke heltregulvet.

Men en pen parkett koster, og for samme pris kan du få et veldig pent heltregulv ved å pusse opp. Jeg ville få det slipet ned, og deretter kan du gjøre hva du vil, egentlig. Du kan olje det, men det er et helvete å vedlikeholde og holde reint, du kan male det, du kan mattlakke, blanklakke, lakke med mørk lakk, lys lakk, tintet lakk ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:29   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

"Masse stygge sprekker og helt herpa" forsvinner jo ikke nødvendigvis med sliping og overflatebehandling. Det fins tregulv som er verd å ta vare på, og det fins tregulv jeg heller ville dekket med en fin parkett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:38   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Ja, vi helte jo sement over vårt. Men det var 7 cm lavere på midten da. Jeg så for meg at det var sprekker mellom bordene slik det gjerne blir etterhvert og lakkskader.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 19:41   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg hadde ikke gjort det, men galskap er det jo ikke.

Huset vårt fra 1947 har heltregulv over det hele, men i 2. etasje er det lagt parkett over i stua. Lagt av proffe, men det knirker noe veldig.

Vi satt bort jobben med å slipe i 1. etasje. Det ble slipt ned, og deretter oljet og vokset og litt hvitpigment i. Veldig fornøyd. Skal se om jeg kan finne bilde.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:32   #8
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg er heller ikke så glad i den blanke looken. Men du trenger ikke lakke det. Vi har gammelt tregulv, som er pusset og behandlet med noe som har hvite pigmenter. Vet dessverre ikke hva, for det var forrige eier som gjorde det (ikke lut, men litt samme look). Vi vasker det også med mestersåpe med hvite pigmenter (av og til, burde gjort det oftere). Vi har hatt det i 10 år, og det er sikkert 5-10 år før det igjen at det ble slipt. Nå er det stygt og flisete og må slipes igjen. Mulig jeg kommer til å male det da. Eller behandle det med noe hvitt som sist.

Forøvrig så skader det ikke gulvet å legge parkett over.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:34   #9
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg ville ikke lagt parkett over, selv om det selvfølgelig blir veldig fint det også, men tregulv er mye lunere og "mykere". Sliping og matt lakk med noe hvitpigment i vil helt sikkert gjøre susen for å få den finishen du vil ha. De store sprekkene du snakker om kan vel muligens fylles i med ett eller annet.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 20:38   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Vi har hatt tregulv (ubehandlet og så malt), parkett, laminat og gulvbelegg i ulike boliger. Det malte tregulvet var veldig fint, men tungt å vaske og malingen ble fort slitt. Jeg foretrekker glatte gulv som er enkle å vaske eller fyke over med en tørrmopp.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:04   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Hr dere vurdert å legge heltregulv over i stedet for parkett da?

Parkett er ikke som det var før syns jeg. Vi hadde parkett av topp kvalitet i huset vi bygget, og jeg syns det har en hard følelse over det. Her vi bor nå er det tyve år gammel parkett. Slitt og hakkete, men mye "mykere" både i følelse og utseende. Den skal forøvrig byttes om noen år. Og da blir det mest sannsynlig heltregulv tror jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:07   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg har behandlet og oljet med hvitpigmentert olje i to leiligheter og det er de fineste gulvene jeg har hatt. Og myke og deilige. Og riper og skader kunne bare pusses forsiktig bort, og så litt olje, og voila, som nytt.

Jeg foretrekker olje foran lakk. Mye mer levende. Og støvet fyker ikke sånn rundt og lager kaniner heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:19   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Bilde?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:29   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg tenker som deg. Jeg hater sprekkene mellom plankene i gulvet. Helt umulig å holde tomt for smuler. Og er ikke særlig begeistret for de flisene barna av og til får heller.

Jeg vil veldig gjerne bytte til parkett. Det som har stoppet meg er listene. Vi har utrolig flotte bedre profilerte lister, og de må vel sikkert males på nytt og vi tar de løse.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 21:30   #15
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Her er et lite utsnitt av vårt gulv. Gir egentlig ikke et godt nok inntrykk, tar et bilde i lyset i morgen.


Sist redigert av Isa : 28-12-15 kl 23:03.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:17   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Vi har gjort det på barnerom og gang. Vi har egentlig fine tregulv, men de er malt og det ville vært tidkrevende (evt dyrt) å få dem slipt. Malte tregulv blir dessverre veldig fort stygge. Ettersom vi har veldig mange andre ting å pusse opp nå, så valgte vi å legge parkett over for å få noe som var raskt og greit nå, og så kan vi heller fjerne og slipe når vi får den typen overskudd, en eller annen gang i en fjern fremtid.

I stuen har vi beholdt det opprinnelige tregulvet. Å slipe det ned står ett eller annet sted på den uendelige listen av ting vi skal gjøre. Men ganske langt ned.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 22:18   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Sprekkene mellom gulvet er det jo mulig å få sparklet igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 11:37   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Takk for tips og erfaringer alle sammen.

Selvfølgelig måtte det bli forskjellige meninger og erfaringer men jeg ble litt inspirert av den beskrivelsen Polyanna ga av gulvene hun hadde lagt litt arbeid i. Det er jo lite areal det er snakk om så det burde være fullt mulig å vedlikeholde selv for folk som meg som vanligvis ikke er så nøye med slike ting.

Men, oljet tregulv der man lager mat og under et stort kjøkkenbord der det flere dager i uken sitter 4-6 personer og spiser middag? Selv om jeg snakker om store barn på 10 år så er det jo søl overalt. Dette kan da umulig være en god kombo med oljet tregulv? Eller er det rett og slett bare et spørsmål om godt vedlikehold så går det helt fint? Eller ha et stort teppe i børstevennlig materiale under helt spisebordet?

Jaja, jeg får se hva det blir til men takk igjen alle innspill og erfaringer!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 11:41   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Jeg var barnløs da jeg hadde oljede gulv - det er kanskje en nyttig tilleggsopplysning. Men hadde en del fester, og klarte å holde gulvene rene tross omfattende rødvinssøling og matlaging.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 11:50   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett over heltregulv - galskap?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg var barnløs da jeg hadde oljede gulv - det er kanskje en nyttig tilleggsopplysning. Men hadde en del fester, og klarte å holde gulvene rene tross omfattende rødvinssøling og matlaging.

Tenkte meg det men så kan det vel også tenkes at "en del fester" muligens tilsvarer samme belastning på et gulv som en stk 10 åring i heimen.

Jo mer jeg tenker på det tror jeg ikke argumentet "barn og søl" egentlig er gyldig i en bolig med en 42 åring og en 10 åring. Hun skal jo flyttet ut etterhvert også og da vil jeg jo ha all verdens tid til å bli en slik rar gammel dame som bruker masse tid på å pleie det fine eksklusive treguvlet mitt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no