Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 09:28   #201
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Ja til joggebukse ute i verden!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:36   #202
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Nei! :angst:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:38   #203
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Chanett: Jeg vil anslå at 80 % av guttene i klassen til niåringen går med sånne bukser på skolen. Ganske mange av de eldre guttene også. Kanskje det er regionale forskjeller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:42   #204
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.026
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg er ingen joggebuksefan. Jeg synes ikke det er pent, men jeg skjønner komfortfaktoren.

Snuppa bruker ikke joggebukser til hverdags, men vi har kjøpt et par til treningsbruk nå. Knerten har noen og bruker de tidvis. Men hvis vi voksne skal velge for ham (og det gjør vi som regel), så velger vi noe annet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:43   #205
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Chanett: Jeg vil anslå at 80 % av guttene i klassen til niåringen går med sånne bukser på skolen. Ganske mange av de eldre guttene også. Kanskje det er regionale forskjeller?

Bor du i shabbyland?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:49   #206
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Bor du i shabbyland?

Jeg gjør kanskje det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:51   #207
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg liker ikke joggebukser på gutter med mindre de skal trene. De kan kle seg skikkelig. Jeg sier iallefall det så lenge mine barn ikke har et uttalt ønske om joggebukse.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:55   #208
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.026
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg liker ikke joggebukser på gutter med mindre de skal trene. De kan kle seg skikkelig. Jeg sier iallefall det så lenge mine barn ikke har et uttalt ønske om joggebukse.

Det er akkurat der jeg er også. De får joggebukse, men da må de i så fall spørre etter det selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:02   #209
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Det kommer jo an på 'stilen' og idealet til ungen også da, tenker jeg. Lillebror elsker alt som har med fotball, basketball og skating å gjøre. Da vil klær som dette gi ham tårer i øynene:



Ja pr. definisjon er det jo treningsklær, men det er jo det som er greia da. Det er kult. Fotballskjorter spesielt. Så nå for tiden så går det i det.
(og så aktiv som han er, så vil jeg egentlig si at han 'trener' fra han står opp til han legger seg).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:02   #210
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Chanett: Jeg vil anslå at 80 % av guttene i klassen til niåringen går med sånne bukser på skolen. Ganske mange av de eldre guttene også. Kanskje det er regionale forskjeller?

Hvor bor du?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:07   #211
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.026
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Dronningen: jeg synes ikke buksene du viser er pene. Men jeg kan forstå at de oppfattes som kule av noen (andre enn meg). Det samme gjelder fotballskjorter, som knerten dessverre bor i. Det er ikke pent, men jeg lever helt greit med at han går i det. Akkurat som at det ikke plager meg at snuppa går i skinny-jeans, fordi det er det hun liker best.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:10   #212
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Apropos at trange bukser tydeligvis er moten. Storesøster (11) presterte å komme med lillesøsters (8.5) bukser i går. Riktignok er hun tynn, men det er lillesøster også, og selv om hun fikk buksene på så var de pinetrange. Da var hun visstnok veldig moteriktig.

Jeg måtte forøvrig hjelpe henne med å få dem av.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:12   #213
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Ja, jeg husker at jeg prøvde min fire år yngre søsters bukser noen ganger, for å få en følelse av hvordan jeg kunne sett ut i trange bukser. De var jo alt for korte, men passet så flott oppe. Jeg hatet virkelig å gå i vide bukser med belte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:16   #214
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

For mine smale jenter er Cubus veldig bra. Der har vi funnet smale bukser i et mykt stoff, som sitter godt, men samtidig er "ordentlige" bukser og ikke tights.

Ellers har storesøster det som visstnok er verdens kuleste selebukse fra Wow. Den er ganske vid og jeg regner med at den er anvendelig for mange.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:20   #215
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dronningen: jeg synes ikke buksene du viser er pene.

Men for meg er ikke det så viktig. Jeg er jo ikke dem. Jeg tror når jeg tenker etter at jeg vekter mer at de synes selv de er fine og er fornøyde når de går ut, enn at de følger 'min smak'. De behøver ikke være en forlengelse av hvordan jeg selv ønsker å framstå, sånn sett. Jeg har så klart påvirkning på noe, vi handler jo sammen og de har jo til ulike settinger, men jevnt over så er jeg fornøyd når de er fornøyde. Nå er de to eldste veldig tydelige selv på hva de liker da. Det er sikkert annerledes når de blir 'kledt på' av foreldrene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:23   #216
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.026
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Dronningen: Leste du resten av det jeg skrev? Vi ser egentlig ut til å være ganske enige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:34   #217
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dronningen: Leste du resten av det jeg skrev? Vi ser egentlig ut til å være ganske enige.

Jada jada. Jeg forstod jo det. Jeg bare tenkte litt på uttrykket, og flere i tråden har jo argumentert for hva de selv liker. Så det var bare det jeg kjente litt på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:41   #218
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Her på skolen går nesten alle gutta i Adidas-bukser og har gjort det i flere år. Min sønn foretrekker de fargede buksene fra Cubus, så han bruker bare dem. (og nekter olabukser fordi det er så harry? ) Det har tidvis vært et mareritt å finne bukser til tynn og hengslene sønn og til minstedatter som har rund mage og rause hofter. Jeg har konkludert med det samme som flere før i tråden, bukser er åpenbart et mareritt for barn også.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 10-08-12 kl 11:49. Årsak: Eplefon
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:55   #219
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.506
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Mine jenter bruker både fargede bukser fra Cubus og joggebukser. Og alt mulig annet. Mine er normalt tynne, og tror de stort sett passer inn i bukser i den størrelsen de bruker - jeg har ikke lagt merke til noen rørleggersprekk hvertfall.

Jeg tror ikke uniform er løsningen - de skifter jo når de kommer hjem, så uniform er bare i tillegg til vanlige klær, ikke i stedet for.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 11:46   #220
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Eldste vil BARE ha "myke" bukser, enten joggebukser eller baggy bukser (sånne med strikk nederst). Nå "trener" jo han veldig mye av tiden, da, så det er i og for seg helt naturlig at han vil ha klær som egner seg for det (han spiller fotball hvert øyeblikk han er ute på skolen: Før den begynner, i midt-timen, etter skolen, etter middag og en ny økt etter kveldsmat. ).

Så jeg kjenner at det argumentet jeg satt og kokte på vs. at Filifjonka sa at hun aldri hadde SAGT til sønnen at hun ikke syns joggebukser var pent ("Men, selv om du aldri har sagt det så ser de jo at dere velger å ta på dere mer ordentlige klær og de gjør jo mer som vi sier enn som vi gjør") ble til støv, for jeg det brukes ikke mye joggebukser hjemme hos oss, bortsett fra når det skal jobbes i hagen og sånt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no