Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange juleselskap i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-17, 10:39   #61
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Jeg har aldri tenkt på julaften som selskap, men hvis det er det som menes, så er vi vertskap annethvert år. Har vi reist bort til svigerfamilien, blir det et lite selskap enten hos oss eller moren min når vi kommer hjem. Så det skal vi på i år. Nyttårsaften feirer vi hos venner.

Jeg hadde svært selskap i helgen, så jeg har ingen organisatoriske hjerneceller igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 10:50   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva legger dere i juleselskap? Vi skal nok ikke ha noen, men har nok gjester noen dager vil jeg tro? Ikke noe som er planlagt.

Jeg tenker i utgangspunktet planlagt, men det blir jo forsåvidt selskap når du får besøk og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 10:52   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Men dere som inviterer folk hjem, både 2-3 ganger i jula, og planlegger/har selskap, LIKER dere det? Eller er det en greie dere må gjøre fordi det feks alltid har vært sånn, fordi det forventes..? Jeg lurer på om det er noe dere ser på kos, eller stress.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 11:02   #64
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men dere som inviterer folk hjem, både 2-3 ganger i jula, og planlegger/har selskap, LIKER dere det? Eller er det en greie dere må gjøre fordi det feks alltid har vært sånn, fordi det forventes..? Jeg lurer på om det er noe dere ser på kos, eller stress.

Ungene liker det. Jeg og mannen hadde klart oss godt med pysj, god mat, gode filmer, god vin og hverandre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 11:14   #65
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men dere som inviterer folk hjem, både 2-3 ganger i jula, og planlegger/har selskap, LIKER dere det? Eller er det en greie dere må gjøre fordi det feks alltid har vært sånn, fordi det forventes..? Jeg lurer på om det er noe dere ser på kos, eller stress.

Jepp, jeg liker det. Selv om jeg har irriterende lite krefter, så har jeg jo uendelig med tid til å planlegge og forberede sånt. Vi liker å samle folk her ellers i året også, og de fleste jeg kjenner har det jo mye travlere enn meg. Jeg vet de setter pris på at vi gjør det. Selvsagt koster det meg ofte for mye (i form av krefter), men noen ting er verd det.

I julen er det ikke forventet i det hele tatt, og jeg tror f eks mine foreldre hadde foretrukket om vi kom til dem heller. Vi begynte nok sånn sett tidlig å invitere til julefeiring i egen stue, men familieforholdene tilsier at det er lettest...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:17   #66
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Jeg synes at det er hyggelig. Særlig når vi har folk hos oss og kan sette rammene selv.

Det er klart at det er litt anstrengende også. Vi er sosiale hver dag mellom 22.12-27.12 (med en mulig pause andredag), og da er det deilig å være usosial en liten stund. Men samtidig er det litt variert hvem vi er sammen med, og med unntak av et selskap så er det veldig lite stress rundt dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:30   #67
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi skal ha gjester både julaften og 1. juledag, men det er fordi vi heller vil ha dem hit enn å gå i selskap selv. Både mannen og jeg synes det er mye mindre stressende å være verter selv. Vi har hatt julaften hjemme hvert år siden vi selv fikk barn, så dette er 18. jula.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:40   #68
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi har julaften hjemme med den utvidete familien. I tillegg arrangerer vi et lille nyttårsselskap.
Lille julaften , 1. og 2. juledag er vi i selskap hos andre.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:44   #69
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

3, alle borte. Har dobbelt opp noe dager og, har måttet velge. Litt luksus. Reiser bort siste halvdel, skal bli litt godt det og.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 20:14   #70
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen.
Det er litt stusselig, men sånn blir det når vi velger å feire hjemme. De vennene vi har her, har gjerne slekt her, og dermed fullt program.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 21:00   #71
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Ingen.
Det er litt stusselig, men sånn blir det når vi velger å feire hjemme. De vennene vi har her, har gjerne slekt her, og dermed fullt program.

Vi er nøye på å invitere venner vi vet at ikke har noen å inviteres av, men til en viss grad avhenger det jo av at vi vet de er ledige. Det er jo lett å anta at de fleste har litt program i julen. Men de fleste synes det er greit med både litt venner og familie, så inviterer uansett begge deler i løpet av julen. Og venner og familie kan jo også kombineres i mange tilfeller!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 21:16   #72
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 21:43   #73
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi er nøye på å invitere venner vi vet at ikke har noen å inviteres av, men til en viss grad avhenger det jo av at vi vet de er ledige. Det er jo lett å anta at de fleste har litt program i julen. Men de fleste synes det er greit med både litt venner og familie, så inviterer uansett begge deler i løpet av julen. Og venner og familie kan jo også kombineres i mange tilfeller!

Jeg regner med at vi får til et spontant kaffebesøk eller to, altså. Vi er ikke helt avsondret. Vi har forsøkt å etablere noen tradisjoner med noen venner, men som sagt, de nærmeste er enten bortreist, eller har stramt program. Vi drar i svømmehallen, har spillkvelder, går på kino og denslags, så vi koser oss likevel.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 08:45   #74
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Godt å se at FP er en gjeng som varierer veldig også for advent, jul og nyttår.

Vanlig mønster for den tiden:

  • Siste/nest siste søndag eller lørdag før jul: Juletreplukking, bål i skauen og suppe hos onkel.
  • Lillejulaften: Risengrynsgrøt med mandel og premie hos Broder'n eller oss, avhengig av hvor vi feirer julaften. I år blir det hos oss, ekstragjester er et vennepar som bor i England og en kusine.
  • Julaften: Helten, jeg og barna samles hos oss, Mutter'n eller Broder'n. I år feirer vi hos Broder'n.
  • 2. juledag: Pinnekjøtt hos oss eller Mutter'n. I år blir det 3. juledag hos henne.
  • 4. juledag: Samling av et slag hos oss, siden Helten har bursdag.
  • Nyttårsaften: Enten hos oss eller hos et vennepar, vi sikrer uansett at noen er hjemme og passer på kattepusene i støyen.
  • 1. nyttårsdag: Bursdagsmarkering for nyttårsbarnet vårt, altså Yngste. I år skal vi ut og spise sammen.
Vi har alt for mange avtaler i romjula, ofte blir en eller to av dem slått sammen eller kuttet ut. Uansett regner jeg med at nå når Mellomste er samboer på andre året og venter barn så vil de sørge for at det blir noen endringer i opplegget.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 08:55   #75
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi inviterer all slekt til grøt lillejulaften. Gjort det i mange år og det er så koselig. Vi er ga 30-35 her hvert år.
Ellers har vi Ca 2-3 slektsmiddsger vi skal på i løpet sv jula, og har en vennefamilie her en dag. Og så er det nyttårsmiddag med ett vennepar

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no