Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store hundetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 00:24   #41
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg likte å dra på romjulsutstillingene i Letohallen da jeg bodde i Vestfold. Alltid hyggelig å møte kjente der. Det blir ingen utstillinger på meg her oppe, den nærmeste er to og en halv time unna i en aldeles trasig idrettshall. Ikke noe gøy.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 10:52   #42
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg likte å dra på romjulsutstillingene i Letohallen da jeg bodde i Vestfold. Alltid hyggelig å møte kjente der. Det blir ingen utstillinger på meg her oppe, den nærmeste er to og en halv time unna i en aldeles trasig idrettshall. Ikke noe gøy.

Det skjønner jeg!
Letohallen er super og - ikke minst - bare ti minutters kjøring unna oss.
Synes du skal flytte, jeg.

Og takk for gratulasjoner!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 11:10   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg leser meg opp. Det står mange steder at hunden ikke skal være alene hjemme hele dagen. Men hva menes med det. 08.30 til 14.30, er det greit? (nå mener jeg voksen hund og ikke liten valp)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 11:16   #44
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Embriksmamma: Gratulerer!
Skjønt jeg forstår ikke forkortelsene.

Her plasseres tyrannen i "kompostbingen" vi har satt opp i stua når det ikke hjelper med nei eller ignorering. Har notert meg band, ja.

Vi har fått tips om å klynke/hyle slik valper selv gjør når en annen valp biter for hardt. Det funker godt her. Hvis hun blir for ivrig i lek og biter hardt så hyler jeg, og da gir hun seg veldig fort. Gnaging på fingre lot jeg henne gjøre, det er valpeoppførsel som de gir seg med når det ikke klør i tennene lenger.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 13:08   #45
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Folk med hund jobber vel?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 13:33   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Her vil jeg også være! Gode gamle Jack holder fortsatt koken, han har blitt en ganske bedagelig anlagt boxermann, med høy toleranse for jentungens koseønsker.

Skrytebilder:





Han er absolutt ikke for stor til å ligge på fanget. Nehei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 13:34   #47
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Folk med hund jobber de også, men vil tro de fleste prøver å begrense alenetiden og justerer der det kan justeres. For meg går det ei grense ved seks timer, og selv det synes jeg er for mye dersom dette er hver arbeidsdag. Hadde nok vurdert å anskaffe en hund til hvis dette var fast fravær.

Selv begynner jeg på jobb før klokka seks, og er hjemme 13.45. Mannen går på jobb mellom 8 og 8.30, så alenetiden er i underkant av seks timer. Jeg har imidlertid muligheten til å ha henne med på jobb to, tre ganger i uka, så total alenetid utgjør ikke all verden på ukebasis. Skulle mannen være bortreist så har jeg en avtale med at hundepasser henter henne i 12-tida, så plukker jeg henne opp på vei hjem fra jobb.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 14:38   #48
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg kan også ta med hund på jobb (den jeg har nå) men ellers blir det fra halv ni til ungene kommer hjem fra skolen. Men vi har en katt da. til selskap.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 14:39   #49
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Hehe så herlig Maverick!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 15:13   #50
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg kan kun ta med hund når jeg jobber overtid eller når det er veldig lite folk på jobb her. I romjula var han med meg hver dag, og lå for det meste helt stille og bare sov.
Han er hjemme alene ellers. Og klart jeg synes det er kjipt. Jeg tror det er kjipere for han om jeg kommer hjem i lunsjen og så drar igjen, så jeg gjør med vilje ikke det.
Han skal få et 'hundesøsken' etter hvert, men jeg er ikke sikker på om det blir i år eller til neste år.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 15:37   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store hundetråden

Herlig boxer, Maverick!
I min forrige jobb ( er arbeidssøker) kunne jeg ha med hund i spesielle tilfeller. Det skjedde vel bare to ganger. Bonnie har mye vaktinstinkt og det ble litt kjipt når hun lå under pulten min og bjeffet og knurret når det kom folk fra andre etasjer, de hun ikke hadde hilst på.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 15:52   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg kan ha med hund på kontoret, men det er ikke ultimat fordi folk som kommer innom kan bli skremt. Jack er annenhver uke alene fire timer hver dag max, det er ikke så gæærnt, og han er en sedat fyr som bare ligger og sover allikevel.

I sommer og høst hadde vi en valp som dessverre døde brått, og det var tydelig at hunder har godt av å være flere sammen, så jeg er på delvis kikk etter en ny hund som kan holde boffen med selskap også om natten, siden han aller helst vil ligge på samme rom som noen andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 16:07   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Å, nå måtte selv jeg innom hundetråden for å se om dere hadde fått ny valp, Maverick! Det var så trist, det som skjedde. Lykke til med jakten!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 16:07   #54
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I sommer og høst hadde vi en valp som dessverre døde brått, og det var tydelig at hunder har godt av å være flere sammen, så jeg er på delvis kikk etter en ny hund som kan holde boffen med selskap også om natten, siden han aller helst vil ligge på samme rom som noen

Så fryktelig leit med valpen!
Ser du etter samme rase nå?

... og for en vakker Boxer!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 16:18   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Nå kikker jeg på FOD, men prøver å være fornuftig, da, og vente til våren i hvert fall.

Hvis vi ender med valp igjen, (mest sannsynlig egentlig, for jeg er usikker på omplasseringshunder og småbarn), skulle jeg gjerne ha golden retriever igjen, men lurer også på toller eller finsk lapphund.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 16:35   #56
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Vær obs på oppdretter hvis du ender på Toller, rasen har eksplodert i popularitet og det er en del individer som ikke er like hyggelige.
Jeg liker ikke Lapphundrasene så jeg synes du bør gå for Golden - det kunne jeg tenkt meg selv også men jeg må gi meg for en stund nå. ;-)

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 22:11   #57
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Forhåpentligvis blir det valp på oss i mai. Så lenge alt stemmer med kjønn og farge, og oppdretter mener det er ganske så sikkert at han får det (og at vi får den). Tør ikke å tro det før det er sant.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 22:18   #58
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Vi har fått tips om å klynke/hyle slik valper selv gjør når en annen valp biter for hardt. Det funker godt her. Hvis hun blir for ivrig i lek og biter hardt så hyler jeg, og da gir hun seg veldig fort. Gnaging på fingre lot jeg henne gjøre, det er valpeoppførsel som de gir seg med når det ikke klør i tennene lenger.

Jeg klarte liksom ikke å hyle høyere.

Dere som bruker kong, hva kan man ha inni som en valp kan spise utenom tørrfôr? Sistnevnte ramler jo så lett ut igjen.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 22:22   #59
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg klarte liksom ikke å hyle høyere.

Dere som bruker kong, hva kan man ha inni som en valp kan spise utenom tørrfôr? Sistnevnte ramler jo så lett ut igjen.

Putt leverpostei i og legg den i fryseren.

Hyling funket dårlig på valpen vi hadde, den ble nesten litt gira av det og begynte å bite mer og bjeffe.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 08:21   #60
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg bruker Cesar Millan-lyden "Tsshh" til det meste av uønsket atferd, også når det gjaldt valpebiting. Sammen med blikk, kroppsspråk og fysisk konfrontasjon, (gå nærmere så hunde må flytte seg) så var dette oftest nok. Selv når det gjaldt den første lille krapyl-valpen. Jeg godtok heller ikke gnaging, da ble hun i stedet tilbudt en tyggeleke. Og det viktigste; være konsekvent og tålmodig når det gjelder reaksjoner.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no