Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-18, 12:13   #381
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Barn som kommer på å gi viktige beskjeder (eller at det er noe jeg må ta stilling til eller sjekke) RETT FØR DE SKAL LEGGE SEG. Eller etter at butikkene er stengt eller kundesenter rundt om er stengt. Får ikke gjort noe med det der og da, og blir gående å gruffe frem til det er fikset

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 12:17   #382
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Mann som bryter inn i vaskeplanen min for klær. Det er jeg som vasker 95 % av husets garderobe, og jeg har et system. For å fordele vått på stativ og i trommel, for å sørge for jevnt tilsig av rene basisplagg, og at det går en ullvask i ny og ne. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at haugen med håndklær på utsiden av maskinen er neste på lista? Ikke én singel jeans, eller 2 hvite t-skjorter han liker godt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 13:08   #383
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.880
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

At det er kaldt i dag og jeg må innse at den fæle vinteren kommer samme hva jeg vil.
I det minste har jeg inne en bestilling om at det kun skal snø fra januar til begynnelsen av mars.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:02   #384
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.941
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mann som bryter inn i vaskeplanen min for klær. Det er jeg som vasker 95 % av husets garderobe, og jeg har et system. For å fordele vått på stativ og i trommel, for å sørge for jevnt tilsig av rene basisplagg, og at det går en ullvask i ny og ne. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at haugen med håndklær på utsiden av maskinen er neste på lista? Ikke én singel jeans, eller 2 hvite t-skjorter han liker godt.

Oi oi oi, der har vi (les jeg) hatt streng og diktatorisk opplæring, inkludert kjefting. Og skal jammen si det tok tid. Helt bra ble det ikke før alle flyttet ut. Ulempen er at Eldste bor i nabohuset og har ikke plass til vaskemaskin så det foregår fortsatt hos oss. Fordelen er at hen skjønner prinsippet. Leieboeren her tør ikke annet enn å gjøre som jeg sier, stakkars.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:10   #385
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Barn som kommer på å gi viktige beskjeder (eller at det er noe jeg må ta stilling til eller sjekke) RETT FØR DE SKAL LEGGE SEG. Eller etter at butikkene er stengt eller kundesenter rundt om er stengt. Får ikke gjort noe med det der og da, og blir gående å gruffe frem til det er fikset

"Forresten mamma, jeg skal være hest på forestilling i morra" :truestory:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:12   #386
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

"Forresten mamma, jeg skal være hest på forestilling i morra" :truestory:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:17   #387
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg prøvde meg på ny brødoppskrift i dag, 6 mislykka brød og masse ekstraarbeid.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:39   #388
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.752
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg vil ha sjokolade (og har det ikke)..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 14:57   #389
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mann som bryter inn i vaskeplanen min for klær. Det er jeg som vasker 95 % av husets garderobe, og jeg har et system. For å fordele vått på stativ og i trommel, for å sørge for jevnt tilsig av rene basisplagg, og at det går en ullvask i ny og ne. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at haugen med håndklær på utsiden av maskinen er neste på lista? Ikke én singel jeans, eller 2 hvite t-skjorter han liker godt.

Mannen tar seg av mesteparten av klesvasken hos oss, men jeg skjønner fortsatt ikke greia hans. Han sorterer ikke på farger (joda, sånn noenlunde, men det hender det går litt på tvers), men på plagg. Altså han kan finne på å vaske ei hel maskin full av bare t-skjorter. Hva i alle dager er vitsen med det, mangler du t-skjorter, så vask fire-fem, og samtidig, vask ungenes bukser, gensere, treningstoppene til eldstejenta, og mine sokker, så vi får rent litt av hvert! Hvem i alle dager har behov for femogtredve rene t-skjorter på en gang? Og deretter gjerne ei maskin med kun jeans. Fem av hans egne, to av mine, tre av jentungen sine. Hvorfor ikke snike inn i det minste en genser samtidig, som går i ca samme farge, når guttungen ikke har noen rene hettegensere?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:03   #390
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

En fordel med å være singel, ingen kødder til vaskinga.
Er påpasselig med hva unga har på seg når de skal til x, for han har klart å ødelegge x antall ullplagg og penklær. Tror han hiver alt i en vask uansett hva det er.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:26   #391
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Mannen tar seg av mesteparten av klesvasken hos oss, men jeg skjønner fortsatt ikke greia hans. Han sorterer ikke på farger (joda, sånn noenlunde, men det hender det går litt på tvers), men på plagg. Altså han kan finne på å vaske ei hel maskin full av bare t-skjorter. Hva i alle dager er vitsen med det, mangler du t-skjorter, så vask fire-fem, og samtidig, vask ungenes bukser, gensere, treningstoppene til eldstejenta, og mine sokker, så vi får rent litt av hvert! Hvem i alle dager har behov for femogtredve rene t-skjorter på en gang? Og deretter gjerne ei maskin med kun jeans. Fem av hans egne, to av mine, tre av jentungen sine. Hvorfor ikke snike inn i det minste en genser samtidig, som går i ca samme farge, når guttungen ikke har noen rene hettegensere?

Man vasker da ikke jeans og treningsklær sammen med vanlige klær! Ikke sammen heller!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:28   #392
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Man vasker da ikke jeans og treningsklær sammen med vanlige klær! Ikke sammen heller!

Jeg vasker det sammen, på samme program, bruker aldri tøymykner. Da går det helt fint. Forutsatt at man ikke blander farger selvsagt, når man vasker mørke jeans. Å slenge inn noen mørke bomulls-t-skjorter eller mørke hettegensere sammen med jeans har jeg overhodet ingen problemer med, og det har aldri skadet noen klær. Enkelte treningsklær vasker jeg litt mer skånsomt enn andre, som tights, det er veldig nøye med stretch og sånt. Men alle de ørten adidasbuksene til guttungen, haugen med billige treningstoppene til jentungen, og det andre de måtte finne på å ha på seg i gymmen, går rett inn sammen med annen vask, på 40 grader.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:29   #393
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg vasker det sammen, på samme program, bruker aldri tøymykner. Da går det helt fint.

Jeg ser for meg at jeans sliter mye på resten av tøyet pga grovt stoff og utstikkende knapper og sånn, så det hjelper ikke hos meg. Men treningsklær skulle jeg vurdert, så lenge de ikke begynte å lukte surt. (Jeg vet ikke hva poenget med "syntetisk"-programmet på maskina er, men jeg bruker nå det på syntetiske klær sånn for sikkerhets skyld. )

Timar er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:29   #394
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.818
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Her er diskusjonen om man kan vaske syntetiske klær i lag med bomulls klær

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:33   #395
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ser for meg at jeans sliter mye på resten av tøyet pga grovt stoff og utstikkende knapper og sånn, så det hjelper ikke hos meg. Men treningsklær skulle jeg vurdert, så lenge de ikke begynte å lukte surt. (Jeg vet ikke hva poenget med "syntetisk"-programmet på maskina er, men jeg bruker nå det på syntetiske klær sånn for sikkerhets skyld. )

Det er ikke samvasking med jeans som tar knekken på klærne her i huset. Det er sklitaklinger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:34   #396
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg vasker treningstøy med annet farget tøy om det mot formodning ikke skulle være nok til en full maskin av en av kategoriene. Men som oftest har jeg plenty av begge deler, så da splittes det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-10-18, 15:35   #397
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er ikke samvasking med jeans som tar knekken på klærne her i huset. Det er sklitaklinger.

Haha, ja. Eldste bruker opp en stabel med tights i sesongen på det der! Irriterende, men med tanke på de sårene han pleide å få på hofta før han begynte med tights under shortsen, så er ødelagte tights å foretrekke!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-10-18, 11:40   #398
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.906
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Hvem søren planlegger en audit siste uka før jul???

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 30-10-18, 11:57   #399
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.752
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Skrubbsår på kneet!
Falt på glatta på vei til kurs.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-10-18, 12:41   #400
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

At samboer blir sendt hjem fra sykehuset uten at de har mulighet til og operere i dag pga. andre hastesaker. I går var det viktig at han var der pga. stor fare for infeksjoner, mens nå er det fultl så sender de han bare hjem og sier han skal komme tilbake i morgen for operasjon av 2 sener til ene fingeren han har fått kuttet og har veldig vondt.

Elisabet er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no